Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Χριστούγεννα: Τέσσερις στους δέκα Γάλλους «σκοτώνουν» τα δώρα τους για δύο λόγους

Χριστούγεννα: Τέσσερις στους δέκα Γάλλους «σκοτώνουν» τα δώρα τους για δύο λόγους

Όλο και περισσότεροι Γάλλοι έσπευσαν και φέτος τα Χριστούγεννα να βγάλουν τα δώρα τους στο σφυρί μέσω των ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου

Κάθε χρόνο τα ίδια: οι Γάλλοι πουλάνε τα δώρα που τους χαρίζουν για τα Χριστούγεννα προκειμένου να αγοράσουν κάτι άλλο που είναι του γούστου τους ή απλώς για να κρατήσουν τα χρήματα. Πρόκειται για μια πρακτική που γίνεται όλο και περισσότερο κοινωνικά αποδεκτή, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Φέτος όμως μάλλον το παρακάνουν. Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία ερευνών Ipsos, ανήμερα κι όλας των Χριστουγέννων, «προτού πλύνουν τα πιάτα από το ρεβεγιόν της παραμονής», όπως χαρακτηριστικά γράφει το AFP, όλο και περισσότεροι έσπευδαν να βγάλουν τα δώρα τους στο σφυρί μέσω των ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου.

Συγκεκριμένα, οι αγγελίες στις ιστοσελίδες αγοραπωλησιών από δεύτερο χέρι εμφανίζονταν αυξημένες κατά 13% το πρωί της ημέρας των Χριστουγέννων. Συγκριτικά με το αντίστοιχο πρωινό της 25ης Δεκεμβρίου 2023 οι νέες αγγελίες ήταν κατά 340.000 περισσότερες, κατά τους υπολογισμούς της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten.

«Σχεδόν 4 στους 10 Γάλλους δηλώνουν έτοιμοι να πουλήσουν τα δώρα που δεν τους ταιριάζουν», σημειώνει η ιαπωνική εταιρεία. Και το αμερικανικό eBay με βάση στοιχεία από την περυσινή χρονιά εκτιμά ότι «περίπου 600.000 αγγελίες πωλήσεων αναρτήθηκαν συνολικά στο Διαδίκτυο από ιδιώτες πωλητές το διήμερο 25 και 26 Δεκεμβρίου, ενώ έως τις 3 Ιανουαρίου 2025 οι αγγελίες αναμένεται να φτάσουν τα 3 εκατομμύρια».

Σημειωτέον ότι το 2023 η τάση πώλησης των δώρων των Χριστουγέννων είχε ήδη ενισχυθεί σε σύγκριση με το 2022. Σύμφωνα με το «βαρόμετρο» της Kantar που μέτρησε την καταναλωτική συμπεριφορά των Γάλλων τον περασμένο χειμώνα για λογαριασμό του eBay, το 23% των Γάλλων σχεδίαζε να μεταπωλήσει τα δώρα του το 2023. Το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 17%, ενώ το 2018 ήταν μόνο 12%.

Αλλαγή παραδείγματος

Σύμφωνα με κάποιους ειδικούς η τάση αναμένεται να σταθεροποιηθεί, καθώς δεν αποκλείουν το ποσοστό όσων μεταπωλούν τα δώρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς να υποχωρήσει εν τέλει στο 21% εφέτος, κι αυτό λόγω της υποχώρησης του πληθωρισμού. Το γεγονός είναι όμως ότι ήδη έχει επισυμβεί μια «αλλαγή παραδείγματος».

«Μετά από μια χρονιά, το 2023, κατά την οποία ο πληθωρισμός είχε ροκανίσει την αγοραστική δύναμη των γαλλικών νοικοκυριών, οι καταναλωτές φαίνεται ότι εξακολουθούν να φροντίζουν να εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα που έχουν να μεταπωλήσουν τα δώρα τους εξοικονομώντας τα χρήματα ή για να αγοράσουν κάτι που χρειάζονται περισσότερο», τόνισε μιλώντας στον «Figaro» η Σαρά Ταγιέμπ, γενική διευθύντρια του eBay στη Γαλλίας.

Κίνητρα

Η αλήθεια είναι ότι και οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ευνοούν την επαναπροώθηση στην αγορά των χριστουγεννιάτικων δώρων. Και ευλόγως την ευνοούν, διότι κερδίζουν από την όλη διαδικασία. Ως εκ τούτου επινοούν κίνητρα για τους καταναλωτές όπως είναι, για παράδειγμα, η κατάργηση των τελών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

«Η Momox και η Happy Cash δραστηριοποιούνται σ’ αυτή την προσοδοφόρο αγορά», αναφέρει το BFM Business. Το ίδιο συμβαίνει και με την easyCash και με διάφορες πλατφόρμες αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων προϊόντων, που λειτουργούν ως ηλεκτρονικά bazaar τα οποία αγοράζουν απευθείας τα αντικείμενα που θέλει να ξεφορτωθεί κάποιος για να τα επαναφέρουν στην αγορά είτε μέσω Διαδικτύου είτε για να τα βάλουν στα ράφια των φυσικών καταστημάτων που τα ίδια λειτουργούν.

«Αυτή η εναλλακτική έχει το πλεονέκτημα να απαλλαγεί κάποιος γρήγορα από τα ανεπιθύμητα δώρα των Χριστουγέννων, δίχως να χάνει δηλαδή χρόνο μέχρι να βρει τον άμεσα ενδιαφερόμενο αγοραστή», σημειώνει το AFP. Το Πρακτορείο συμπληρώνει βεβαίως ότι η τιμή πώλησης στο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι χαμηλότερη από αυτή που θα πετύχαινε ο πωλητής αν έβρισκε ο ίδιος τον αγοραστή σε έναν ιδιωτικό ιστότοπο πωλήσεων.

Κυκλική οικονομία

«Η συμπεριφορά αυτή των Γάλλων τις εορτές των Χριστουγέννων και της Νέας Χρονιάς δείχνει με πολύ σαφή τρόπο την εδραίωση των αρχών της κυκλικής οικονομίας στις καταναλωτικές μας συνήθειες», δήλωσε στον «Figaro» η διευθύντρια προγραμματισμών του eBay στη Γαλλία, Λουίζ Μπενζριέμ.

«Είναι κι αυτό ένα είδος ανακύκλωσης προϊόντων, πολλές φορές προϊόντων ολοκαίνουργιων, που ενεργοποιείται από πλατφόρμες μεταπώλησης όπως το Leboncoin», σημειώνει η γαλλική εφημερίδα. Στην πλατφόρμα αυτή βρίσκει κανείς κατηγοριοποιήσεις δημοφιλών αγαθών που διατίθενται στην αγορά την περίοδο των εορτών. Για παράδειγμα, βρίσκει κανείς υποκατηγορίες προσφερόμενων προϊόντων, όπως η «Sells my Playstation 3 after Christmas gifts» ή η «Ps5 gift suite», που αφορά την κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών Playstation 5.

«Το συμπέρασμα είναι ότι ακόμα κι όταν δεν βγάζουν στο σφυρί τα ‘άκυρα’ χριστουγεννιάτικα δώρα που δέχονται, οι πωλητές εκμεταλλεύονται την αυξημένη καταναλωτική ζήτηση των ημερών για να βάλουν στο διαδικτυακό σάκκο του Άη Βασίλη παλαιότερα μοντέλα δημοφιλών ηλεκτρονικών εφαρμογών, που οι ίδιοι έχουν χαρεί και ξεπεράσει», εξηγεί η «Le Figaro».

Πηγή: ot.gr

Must in

Γκραντ: Και πάλι μια… grande εμφάνιση!

Ο Γκραντ ήταν ο παίκτης που «ανάγκασε» τον Αταμάν να ρίξει στο παρκέ μόλις για 4’ τον ακριβοπληρωμένο Μπράουν- έναν γκαρντ που όλο και περισσότερο δυσκολεύεται να ταιριάξει στο στυλ του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο