Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πώς το εικονικό τζάκι βάζει φωτιά στην τηλεθέαση εδώ και μισό αιώνα

Πώς το εικονικό τζάκι βάζει φωτιά στην τηλεθέαση εδώ και μισό αιώνα

Αν νομίζατε ότι το Squid Game 2 θα ήταν η μεγάλη επιτυχία στα charts του κολοσσού του streaming, ανάψτε ένα τζάκι για παρηγοριά

Το Netflix έριξε ακόμη ένα κούτσουρο στη φωτιά της τηλεθέασης, κερδίζοντας τα streaming κοινά σε Βρετανία, ΗΠΑ και Καναδά. Τα Τζάκια του Netflix, αυτή η εικονική τρέλα που έγινε παράδοση κατάφεραν να είναι η πρώτη σε τηλεθέαση εκπομπή της πλατφόρμας τις μέρες των εορτών.

Τα Τζάκια του Netflix έριξαν από την κορυφή ακόμη και το πολυαναμενόμενο sequel του Squid Game 2 που ήταν το πιο δυνατό χαρτίτης υπηρεσίας ροής στο Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρει ο Τhe Guardian.

Αν και το Netflix κλείνει ακριβά συμβόλαια στους πιο λαοφιλείς star του κόσμου και επενδύει στα πιο επιθετικά marketing σχήματα για να να διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος στη streaming αυτοκρατορία με πληθώρα show και εορταστικές εκπομπές, ένα ταπεινό τζάκι και τα κούτσουρα του έγιναν για ακόμη μια χρονιά το hit τηλεθέασης.

Αν νομίζατε ότι το Squid Game 2 θα ήταν το τηλεοπτικό hit της εβδομάδας, δεν βάλατε αρκετά κούτσουρα στη φωτιά

Το διάρκειας μιας ώρας Crackling Birchwood Fireplace ξεπέρασε την πρεμιέρα του Squid Game 2, με το Τζάκι να καταφέρνει να είναι στην κορυφή της τηλεθέασης την 26η Δεκεμβρίου 2024.

Η ιδεά και η εκτέλεση της είναι απλή. Πλάνα από τζάκι, κούτσουρα που καίνει, φωτιά εικονική και ο χαρακτηριστικός ήχος του ξύλου της θαλμπωρής.

Η περίληψη του σόου, εξίσου απλή: «Απολαύστε το θέαμα και τον ήχο ξύλων που καίγονται και χαρίζουν μια ζεστή και γιορτινή λάμψη σε πάρτι, οικογενειακές συγκεντρώσεις – ή μια ήσυχη βραδιά στο σπίτι».

Μια παραλλαγή του ετήσιου τηλεοπτικού franchise, το Classic Crackling Fireplace, ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής τηλεοπτική εκπομπή την Boxing Day.

Μέχρι την Παρασκευή 27/12 η τηλεθέαση των εικονικών τζακιών είχε υποχωρήσει, αλλά εξακολουθούσαν να βρίσκονται στο Top 10 των κορυφαίων show στο Ηνωμένο Βασίλειο.

@yardfarmer.co If we’re gonna do a Bridgerton Fireplace, can we at least have candles????? #yulelog #bridgerton #netflix ♬ original sound – Daryl | Sustainable Landscapes

H παράδοξη παράδοση «εικονικής θαλπωρής» από το Netflix ξεκίνησε το 2013, με το Fire Place for Your Home. Από τότε, έχουν προβληθεί πολλές παραλλαγές στο θέμα, όπως το Τζάκι του Bridgerton, το Mid-Century Modern Fireplace και το Τζάκι, Family Pack, με φωτιά στην κατασκήνωση.

Και το φαινόμενο δεν περιορίζεται στη Βρετανία με το Crackling Birchwood Fireplace να είναι στην κορυφή του Netflix στον Καναδά φέτος, και Νο 2 στο αμερικανικό τσαρτ του Netflix για την 26η Δεκεμβρίου.

Το Netflix έχει δημιουργήσει ένα ψευδοντοκιμαντέρ για τη δημιουργία του προγράμματος στο κανάλι του στο YouTube, το οποίο δείχνει έναν σκηνοθέτη να επιλέγει ανόητα κούτσουρα για να πρωταγωνιστήσουν στην παραγωγή.

Η φωτιά ξεκίνησε το 1966

Το 1966, ο Φρεντ Θρόουρερ,  πρόεδρος του ανεξάρτητου τηλεοπτικού σταθμού της Νέας Υόρκης WPIX, είχε μια «ενοχλητική» τρύπα τριών ωρών για να γεμίσει το εορταστικό πρόγραμμά του σταθμού την παραμονή των Χριστουγέννων. Έπειτα, ένα βράδυ λίγο πριν τα Χριστούγεννα, έβλεπε τηλεόραση και μια διαφήμιση της Coca-Cola, με τζάκι και τον Άγιο Βασίλη να φωτίζεται από τη φωτιά του, του έδωσε μια ιδέα. Η έμπνευση του είχε απόλυτη επιτυχία και άνοιξε το δρόμο για κάθε εικονικό τζάκι που προβλήθηκε ποτέ στη μικρή οθόνη.

Η παράδοση εκκινήθηκε και εδώ και 50 και πλέον χρόνια, το WPIX Yule Log είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τηλεοπτικά προγράμματα των εορτών στην πόλη.

«Αυτό το τζάκι είναι ο παππούς όλων, δεν υπάρχει τίποτα πριν από αυτό», λέει στο NPR ο Λόρενς Αρκούρι, ιδιοκτήτης ενός ιστότοπου για φανατικούς οπαδούς του αρχικού Yule Log που «άναψε» ποτέ στην ιστορία της tv.

«Υπάρχει κάτι πολύ ιδιαίτερο στο γεγονός ότι παρακολουθείτε το ίδιο αναμμένο τζάκι με κάποιον άλλο. Νομίζω ότι είναι μια δήλωση, είναι ένα μήνυμα ότι είμαστε μια συνδεδεμένη κοινότητα γύρω από μια κοινή φωτιά»

Με την τηλεθέαση να υποχωρεί στο πέρασμα των χρόνων η προβολή ακυρώθηκε το 1990, αλλά επανήλθε στον απόηχο των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου.

Οι βαθμολογίες ανέκαμψαν με θεαματικό τρόπο.

«Υπάρχει κάτι πολύ ιδιαίτερο στο γεγονός ότι παρακολουθείτε το ίδιο αναμμένο τζάκι με κάποιον άλλο. Νομίζω ότι είναι μια δήλωση, είναι ένα μήνυμα ότι είμαστε μια συνδεδεμένη κοινότητα γύρω από μια κοινή φωτιά» είπε ο γιος του δημιουργού, Μιτς Θρόουερ.

Τζάκι υψηλής ευκρίνειας

Εκατομμύρια άνθρωποι θα συντονίζονταν κάθε χρόνο. Το 2008, ο Τζορτζ Φορντ παρακολουθούσε και αναρωτήθηκε γιατί η φωτιά δεν είχε προσαρμοστεί σε τηλεοράσεις ευρείας οθόνης HD; Και γιατί δεν είχε γίνει ακόμη ένα γύρισμα σε ένα πλάνο, χωρίς λούπες;

«Αποφάσισα ότι θα προκαλέσω τον εαυτό μου και θα φτιάξω το καλύτερο τζάκι που έχει δει ποτέ κανείς», λέει ο Φορντ.

Ο Φορντ δεν είχε προηγούμενη εμπειρία στην τηλεσκηνοθεσία ή στην παραγωγή video. Αλλά, δύο χρόνια, 200 πυρκαγιές και 35.000 δολάρια μετά, το 2010, πήρε αυτό που έψαχνε: Μια φωτιά που έκαιγε τέλεια για μια ώρα. Το ονόμασε Τζάκι Για Το Σπίτι Σου (Fireplace for Your Home), και το έστειλε σε ορισμένους τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

«Είμαι ονειροπόλος, οπότε πάντα πίστευα ότι αυτή η ιδεά μπορεί να είναι πραγματικά μεγάλη», λέει.

Αυτό που ακόμη δεν μπορούσε να γνωρίζει ήταν η επέλαση των streaming κολοσσών. Έτσι, όταν το Netflix ρώτησε αν μπορούσαν να συμπεριλάβουν το video του στην  υπηρεσία ροής τους, δεν ήταν σίγουρος τι να περιμένει.

«Έγινε χαμός», λέει ο Ford. «Το επόμενο πράγμα που ήξερα ότι ήταν παντού. Οι άνθρωποι δεν είχαν δει ποτέ ένα τζάκι σαν αυτό!»

Έκτοτε η εκπομπή Το Τζάκι για το Σπίτι σας είναι πλέον σταθερά μια από τις πλέον δημοφιλής ανά τον κόσμο. Είναι ένα τέλειο τζάκι on command.

Εκατομμύρια το παρακολουθούν όχι μόνο τις γιορτές αλλά και καθημερινά και ό,τι ξεκίνησε σχεδόν μισό αιώνα και κάτι παραπάνω πίσω είναι η συνήθεια που έγινε θαλπωρή.

O tempora, o mores!

Must in

Σοκ με Σάκα: Χειρουργείται και μένει πάνω από 2 μήνες εκτός δράσης

Ο Μπουκάγιο Σάκα θα χειρουργηθεί και θα μείνει εκτός δράσης μέχρι και τον Μάρτιο, στο άκουσμα μιας είδησης που προκάλεσε σοκ στην Άρσεναλ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο