Αγορές: Οι ψευδείς κριτικές προϊόντων κοστίζουν στους καταναλωτές 300 δις δολαρία ετησίως
Οι ψευδείς κριτικές ήταν πάντα ένα μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων. Μια εταιρεία επαλήθευσης κριτικών ισχυρίζεται πως το κόστος για τους καταναλωτές είναι αστρονομικό!
Η Transparency Company, που αυτοαποκαλείται «πρωτοπόρος στην τεχνολογία επαλήθευσης κριτικών για τους καταναλωτές», δημοσίευσε μια έκθεση με τίτλο «Το υψηλό κόστος της απάτης των κριτικών: Οικονομική ανάλυση της ζημίας των καταναλωτών».
Αυτή η ολοκληρωμένη ανάλυση εκτιμά τη σημαντική οικονομική ζημία που προκαλούν οι ψεύτικες κριτικές, αποκαλύπτοντας πώς οι δόλιες πρακτικές βλάπτουν τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις σε κρίσιμους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών υπηρεσιών, των νομικών, των ταξιδιών και των ιατρικών κλάδων.
Με εκτιμώμενη ετήσια ζημία για τους καταναλωτές ύψους άνω των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η έκθεση υπογραμμίζει πώς εκατομμύρια καταναλωτές εξαπατώνται και επιλέγουν αναξιόπιστους παρόχους υπηρεσιών βάσει ψευδών διαδικτυακών κριτικών. Αυτές οι ψεύτικες κριτικές διαβρώνουν την εμπιστοσύνη στις ψηφιακές πλατφόρμες και δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό για τις νόμιμες επιχειρήσεις που λειτουργούν ηθικά.
Οι ψεύτικες κριτικές στρεβλώνουν την αγορά, λέει ειδικός στο ψηφιακό μάρκετινγκ
«Πιστεύουμε ότι αυτή η μελέτη ρίχνει ένα κρίσιμο φως στο πόσο διαδεδομένη είναι η απάτη με κριτικές αξιολογήσεις και είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε στην προσπάθεια αντιμετώπισης αυτής της πρόκλησης», δήλωσε ο Dr. Ρομπέρτο Καβάζος, κλινικός αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Βόρειου Τέξας και βασικός συντελεστής της μελέτης.
«Ο οικονομικός αντίκτυπος αυτών των δόλιων πρακτικών είναι συγκλονιστικός και ελπίζουμε ότι αυτή η έκθεση ενθαρρύνει τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις να είναι πιο προσεκτικοί».
Ο Γκρεγκ Στέρλινγκ, γνωστός ειδικός στο ψηφιακό μάρκετινγκ και συνιδρυτής της Near Media, πρόσθεσε: «Η μελέτη αυτή δείχνει πόσο βαθιά στρεβλώνουν την αγορά οι ψεύτικες κριτικές. Οι έντιμες επιχειρήσεις βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και οι καταναλωτές παραπλανώνται όλο και περισσότερο. Είναι ζωτικής σημασίας οι πλατφόρμες και οι ενδιαφερόμενοι φορείς να συνεργαστούν για τον μετριασμό αυτού του ζητήματος».
Η βιομηχανία των ψευδών κριτικών και η ζημιά που υφίστανται οι καταναλωτές σε αριθμούς
- 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε εκτιμώμενη ζημία των καταναλωτών ετησίως σε οικιακές υπηρεσίες, νομικούς και ιατρικούς τομείς λόγω δόλιων αξιολογήσεων.
- Σχεδόν το 14% των διαδικτυακών κριτικών σε αυτούς τους τομείς είναι εξαιρετικά ύποπτες ή πιθανώς ψεύτικες.
- Το μέσο νοικοκυριό των ΗΠΑ υφίσταται κάθε χρόνο οικονομική ζημία ύψους 2.385 δολαρίων από παραπλανητικές κριτικές.
- Οι AI Generated Reviews που ξεκινούν τον Ιούνιο του 2023 αυξάνονται κατά 80% από μήνα σε μήνα μέχρι σήμερα.
- Αυτή η έρευνα ρίχνει φως στο διάχυτο ζήτημα της απάτης των κριτικών σε δημοφιλείς πλατφόρμες κριτικών, όπου το 98% των καταναλωτών βασίζονται στις αξιολογήσεις για να λάβουν ενημερωμένες αποφάσεις.
- Οι ιδιόκτητοι αλγόριθμοι της Transparency Company ανέλυσαν πάνω από 73 εκατομμύρια κριτικές για να ποσοτικοποιήσουν την εκτεταμένη οικονομική ζημία που προκαλούν οι ψεύτικες κριτικές.
Πλήττονται εξίσου οι καταναλωτές και οι τίμιες επιχειρήσεις
Όταν οι καταναλωτές εξαπατώνται από ψεύτικες κριτικές, είναι πιο πιθανό να επιλέξουν παρόχους υπηρεσιών χαμηλότερης ποιότητας ή ακόμη και δόλιους. Για παράδειγμα, ανήθικοι πάροχοι οικιακών υπηρεσιών με διογκωμένες κριτικές μπορεί να χρεώνουν υπέρογκες αμοιβές για υποβαθμισμένες εργασίες, αφήνοντας τους καταναλωτές με έξοδα επισκευής.
Ομοίως, στον ιατρικό τομέα, οι ασθενείς μπορεί να παραπλανηθούν και να επιλέξουν επαγγελματίες με παραποιημένες φήμες, οδηγώντας σε επιβλαβείς ή περιττές θεραπείες.
Η έκθεση εκτιμά ότι το μέσο νοικοκυριό των ΗΠΑ αντιμετωπίζει ετήσια οικονομική απώλεια ύψους 2.385 δολαρίων λόγω παραπλανητικών κριτικών. Οι έντιμες επιχειρήσεις πλήττονται εξίσου, καθώς οι εταιρείες που εμπλέκονται σε απάτη με κριτικές χρησιμοποιούν παραπλανητικές τακτικές για να αποσπάσουν πελάτες από τους νόμιμους φορείς.
Το αποτέλεσμα είναι η στρέβλωση του θεμιτού ανταγωνισμού, όπου οι επιχειρήσεις που τηρούν τους κανόνες συχνά τιμωρούνται για την ακεραιότητά τους.
Η εταιρεία προσλαμβάνεται από αξιόπιστες πλατφόρμες για να είναι έγκυρο το brand τους
Για την καταπολέμηση αυτού του αυξανόμενου προβλήματος, η εταιρεία Transparency Company έχει αναπτύξει προηγμένη τεχνολογία για τον εντοπισμό και την εξάλειψη των πλαστών κριτικών από τις διαδικτυακές πλατφόρμες.
Χρησιμοποιώντας 170 διαφορετικά σήματα ανίχνευσης, οι ιδιόκτητοι αλγόριθμοι της εταιρείας μπορούν να επισημάνουν αποτελεσματικά το δόλιο περιεχόμενο και το περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη, αποκαθιστώντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις κριτικές.
«Είναι ζωτικής σημασίας να αναπτύξουμε τεχνολογία που θα ενισχύει τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις, διασφαλίζοντας ότι οι αξιολογήσεις αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια τις πραγματικές εμπειρίες», δήλωσε ο Δρ . Καβάζος. «Πιστεύουμε ότι η διαφάνεια στις διαδικτυακές κριτικές είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στην ψηφιακή αγορά».
Ο αντίκτυπος των ψευδών κριτικών στα δεδομένα
«Από την άποψη των δεδομένων, έχουμε δει πόσο αντίκτυπο έχουν οι δόλιες κριτικές», δήλωσε ο Κέρτις Μπόιντ, Chief Data Officer και ιδρυτής της The Transparency Company.
«Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την τεχνολογία μας για να εντοπίζουμε τους κακούς παράγοντες ταχύτερα και αποτελεσματικότερα, ώστε οι καταναλωτές να μην παραπλανώνται και οι επιχειρήσεις να μπορούν να ανταγωνίζονται δίκαια».
Η The Transparency Company καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τους καταναλωτές και τις ψηφιακές πλατφόρμες να αναλάβουν άμεσα δράση κατά της αύξησης της απάτης των αξιολογήσεων.
Η εταιρεία τάσσεται υπέρ της θέσπισης αυστηρότερων κανονισμών, της εκπαίδευσης των καταναλωτών και της αύξησης των τεχνολογικών λύσεων για την αποτροπή της στρέβλωσης των διαδικτυακών αγορών από τις δόλιες κριτικές.
Πώς μπορεί να αναγνωρίσει κανείς μια κριτική από Τεχνητή Νοημοσύνη;
Οι καταναλωτές μπορούν να προσπαθήσουν να εντοπίσουν τις ψεύτικες κριτικές προσέχοντας μερικά πιθανά προειδοποιητικά σημάδια, σύμφωνα με τους ερευνητές. Οι υπερβολικά ενθουσιώδεις ή αρνητικές κριτικές είναι τέτοια χαρακτηριστικά. Η επανάληψη του πλήρες ονόματος ή του αριθμού μοντέλου ενός προϊόντος, είναι ένα άλλο πιθανό στοιχείο, άσχετα αν έχει γραφτεί από άνθρωπο ή Τεχνητή Νοημοσύνη.
Όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, έρευνα που διεξήχθη από τον Μπάλαζ Κόβακς, καθηγητή συμπεριφοράς οργανισμών στο Yale, έδειξε ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ των κριτικών που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη και των κριτικών που γράφονται από ανθρώπους. Ορισμένοι ανιχνευτές AI μπορεί επίσης να ξεγελαστούν από τα μικρότερα κείμενα, τα οποία είναι συνηθισμένα στις διαδικτυακές κριτικές, σύμφωνα με τη μελέτη.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποια «σημάδια AI» που πρέπει να έχουν κατά νου οι online αγοραστές και οι αναζητούντες υπηρεσίες. Η Panagram Labs αναφέρει ότι οι κριτικές που έχουν γραφτεί με AI είναι συνήθως μεγαλύτερες, ιδιαίτερα δομημένες και περιλαμβάνουν «κενά περιγραφικά στοιχεία», όπως γενικές φράσεις και χαρακτηριστικά. Η γραφή τείνει επίσης να περιλαμβάνει πολλά κλισέ όπως «το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση» και «game-changer».
Plot Twist: Αν ένα Παρατηρητήριο κάνει μια έρευνα και την στέλνει στα Μέσα Ενημέρωσης με έναν πιασάρικο τίτλο, είναι ρεπορτάζ ή advertorial;
Για την ιστορία, θα μπορούσε κανείς να κατηγορήσει την The Transparency Company την «Εταιρεία Διαφάνειας», πως έγραψε ένα advertorial το οποίο παρουσίασε ως ρεπορτάζ.
Αν κάποιος κάνει μια φαινομενικά εξαιρετική έρευνα όπως η The Transparency Company, χρήσιμη για πολλούς καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα πουλά και το «μοναδικό αντίδοτο» σε αυτές τις απάτες, που τελειώνει η επιστημονική έρευνα και πότε ξεκινά η σύγκρουση συμφερόντων; Επίσης αν κάποιος πάρει κυριολεκτικά τις συμβουλές των ειδικών, η φράση «The Transparency Company» η οποία είναι διαρκώς επαναλαμβανόμενη, θα μπορούσε να είναι σημάδι χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης;
Τι θα μπορούσε να σχολιάσει ο μέσος χρήστης βλέποντας τις κριτικές στο Πανεπιστήμιο του Τέξας για τον Ρομπέρτο Καβάζος; Είναι όντως τεμπέλης, ρατσιστής και πολύ κακός στην δουλειά του ή βαθμολογήθηκε αρνητικά από Τεχνητή Νοημοσύνη;
Σε κάθε περίπτωση την Transparency Company, την αναφέρουν στην αρθρογραφία τους το Yahoo Finance, που επιλέγει τις καλύτερες πηγές για την ενημέρωση των συνδρομητών της από διαφορετικές οικονομικές ιστοσελίδες, αλλά και το αξιόπιστο πρακτορείο Associated Press, κάτι που δημιουργεί ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον στην είδηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις