Πέμπτη 02 Ιανουαρίου 2025
weather-icon 21o
Τι είδε ο μπάτλερ – «H μέρα που η Μαρία Κάλλας πέθανε στην αγκαλιά μου»

Τι είδε ο μπάτλερ – «H μέρα που η Μαρία Κάλλας πέθανε στην αγκαλιά μου»

O μπάτλερ της τραγουδίστριας της οπέρας, Φερούτσιο Μετσάντρι αποκαλύπτει πώς προσπάθησε να προστατεύσει τη Μαρία Κάλλας τις τελευταίες μέρες της.

Όταν, στις 16 Σεπτεμβρίου 1977, ο Φερούτσιο Μετσάντρι έφερε στη Μαρία Κάλλας τον συνηθισμένο πρωινό καπουτσίνο της, δεν είχε ιδέα ότι θα ήταν ο τελευταίος της.

Στεκόμενη στο μπάνιο της, η σοπράνο σταρ είπε στον Μετσάντρι, τον μπάτλερ της, ότι αισθανόταν αδιαθεσία. Αν δεν έπινε γρήγορα τον καφέ της, αστειεύτηκε αυτός, ο αφρός θα γινόταν υγρό και θα έπρεπε να τον ξαναφτιάξει.

«Ίντιοτ, μην αστειεύεσαι. Δεν αισθάνομαι καλά», αντέτεινε η Κάλλας. Ο Μετσάντρι παρατήρησε τότε ότι το πρόσωπο της Κάλλας ήταν σταχτί. Η υπηρέτριά της έσπευσε να καλέσει τον γιατρό.

Η αιτία θανάτου της Κάλλας ήταν καρδιακή προσβολή. Ήταν 53 ετών

«Το χέρι της έπεσε, ο γιατρός πήδηξε να την πιάσει και πέθανε» λέει ο 90χρονος Μετσάντρι στους Times .

«Για μένα ήταν κάτι απίστευτο. Ήταν αδύνατο», συνεχίζει, με τη φωνή του να είναι ακόμα γεμάτη δυσπιστία. Η αιτία θανάτου της Κάλλας ήταν καρδιακή προσβολή. Ήταν 53 ετών.

Ως μπάτλερ και οδηγός της Κάλλας για σχεδόν 20 χρόνια, ο Φερούτσιο Μετσάντρι στάθηκε στο πλευρό της στα ιλιγγιώδη σκαμπανεβάσματα και τα καταστροφικά χαμηλά που καθόρισαν τη ζωή και την καριέρα της.

Γεννημένος από φτωχούς αγρότες στη βόρεια Ιταλία, την συνόδευσε επάξια καθώς εκείνη συναναστρεφόταν με αστέρες του κινηματογράφου και μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.

«Προσπάθησα απλώς να κάνω σωστά τη δουλειά μου», λέει. «Ήταν το σπίτι της, όχι το δικό μου, και έπρεπε να κάνω ό,τι μου ζητούσε».

Ο Μετσάντρι παρατήρησε τότε ότι το πρόσωπο της Κάλλας ήταν σταχτί. Η υπηρέτριά της έσπευσε να καλέσει τον γιατρό

O Ιταλός ηθοποιός Πιερφρανσέσκο Φαβίνο ως Μετσάντρι στην ταινία Maria

Η σκιά του εαυτού της

Τώρα η ιστορία της ζωής του Μετσάντρι έχει ανασυρθεί από τη σκιά: ο μπάτλερ είναι ένας από τους τρεις βασικούς χαρακτήρες της ταινίας Maria, μιας νέας ταινίας με πρωταγωνίστρια την Αντζελίνα Τζολί ως Μαρία Κάλλας και τον Ιταλό ηθοποιό Πιερφρανσέσκο Φαβίνο ως Μετσάντρι.

Με επίκεντρο τις τελευταίες ημέρες της Μαρίας Κάλλας στο Παρίσι, όπου η τραγουδίστρια αποσύρθηκε 14 χρόνια πριν από το θάνατό της για να γλιτώσει από τους παπαράτσι του Μιλάνου, η ταινία παρουσιάζει την Κάλλας ως μια μοναχική σκιά του εαυτού της, εθισμένη σε ένα παραισθησιογόνο ηρεμιστικό φάρμακο και ξαναζώντας τις μέρες της δόξας της καθώς κάνει πρόβες σε ένα άδειο θέατρο.

Στην ταινία, την οποία σκηνοθετεί ο Χιλιανός Πάμπλο Λαρέν, διαφαίνεται η στενή, αν και ενίοτε ακανθώδης σχέση της Κάλλας με τον Μετσάντρι.

Αυτός παρουσιάζεται ως μια ανήσυχη, αν και πολύπαθη, πατρική φιγούρα που προσπαθεί απεγνωσμένα να σώσει την τραγουδίστρια από την αυτοκαταστροφή.

Μαζί με την υπηρέτριά της, Μπρούνα Λούπολι (η οποία πέθανε το 2017 και την οποία υποδύεται στην ταινία η Άλμπα Ρορβάχερ), την ενθαρρύνει να αναζητήσει ιατρική βοήθεια.

Photo: Public Domain

Δεν έχει δει την ταινία ακόμα

Σήμερα, ο Φερούτσιο Μετσάντρι προστατεύει εξίσου τη μνήμη της Κάλλας μιλώντας στους Times. Ζει κοντά στη Villanova sull’Arda, μια κοινότητα πιο διάσημη για τη Villa Verdi, το σπίτι στο οποίο ο Τζουζέπε Βέρντι έγραψε μερικές από τις πιο γνωστές όπερες του.

Εκεί γεννήθηκε ο Μετσάντρι το 1935 και ζει εκεί σε μια μονοκατοικία με θέα σε χωράφια. Ο ρόλος του στην έμπνευση τμημάτων της ταινίας -όπως και του βιογράφου του, Luigi Chini- αναγνωρίζεται στους τίτλους τέλους.

Ο Μετσάντρι, τον οποίο επισκέφθηκαν μια φορά οι ερευνητές της ταινίας και απάντησε στις περαιτέρω ερωτήσεις τους μέσω του Chini, δεν έχει μιλήσει με κανέναν από τους ηθοποιούς, αν και η Τζολί του έστειλε μια κασμιρένια κουβέρτα.

Δεν έχει δει ακόμη την ταινία (απέρριψε πρόσκληση για την πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας), αλλά σκοπεύει να την παρακολουθήσει κάποια στιγμή. «Θα ήθελα να παρουσιαστεί με το πραγματικό της ταμπεραμέντο και την προσωπικότητά της», λέει ο Μετσάντρι για την Κάλλας.

«Αν ήξερα ότι ήταν η Μαρία Κάλλας και ο Μενεγκίνι, δεν θα πήγαινα»

Σκηνή απί την ταινία Maria

Στο σπίτι της Κάλλας και του Μενεγκίνι

Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας στο Κόμο το 1956, ο στρατηγός που υπηρετούσε τον επέλεξε να γίνει σερβιτόρος και βοηθός της Maria Mascagni, εγγονής του συνθέτη Pietro Mascagni και φίλης της Κάλλας, στο Μιλάνο.

Αργότερα έλαβε ένα ανυπόγραφο τηλεγράφημα που τον καλούσε σε μια μυστηριώδη διεύθυνση στην πόλη.

Παρουσιάζοντας τον εαυτό του, ανακάλυψε ότι επρόκειτο για το σπίτι της Κάλλας και του Τζοβάνι Μενεγκίνι, του πλούσιου επιχειρηματία που ήταν σύζυγός της από το 1949 έως το 1959. Η τραγουδίστρια του πρόσφερε επί τόπου δουλειά.

Ο Μετσάντρι, ο οποίος είδε για πρώτη φορά την Κάλλας σε μια παραγωγή της La traviata στη Σκάλα το 1956, αφού η Mascagni του είχε χαρίσει ένα εισιτήριο, είχε ακούσει τους καλεσμένους της τότε οικοδέσποινας του σπιτιού να συζητούν για τον φλογερό χαρακτήρα της τραγουδίστριας.

«Αν ήξερα ότι ήταν η Μαρία Κάλλας και ο Μενεγκίνι, δεν θα πήγαινα», παραδέχεται.

Σέρβιρε τη Σοφία Λόρεν και τον πρίγκιπα της Γιουγκοσλαβίας στο σπίτι της Κάλλας στο Παρίσι, ένα ευρύχωρο διαμέρισμα του δεύτερου ορόφου σε ένα art nouveau κτίριο στη λεωφόρο Georges Mandel

Γνώρισε τον Ωνάση, σέρβιρε τη Σοφία Λόρεν

Μετά από επιμονή της Κάλλας, όμως, αποδέχτηκε την προσφορά της για δουλειά, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας λαμπερής ζωής. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Μετσάντρι συνόδευε την τραγουδίστρια στις παγκόσμιες περιοδείες της.

Αναμείχθηκε με διασημότητες όπως η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον στη Χριστίνα Ο, το γιοτ που ανήκε στον Αριστοτέλη Ωνάση, τον Έλληνα μεγαλοεφοπλιστή για τον οποίο η Κάλλας χώρισε με τον Μενεγκίνι, και σέρβιρε τη Σοφία Λόρεν και τον πρίγκιπα της Γιουγκοσλαβίας στο σπίτι της Κάλλας στο Παρίσι, ένα ευρύχωρο διαμέρισμα του δεύτερου ορόφου σε ένα art nouveau κτίριο στη λεωφόρο Georges Mandel, όπου έμενε και η Κατρίν Ντενέβ.

To trailer της ταινίας Maria 

«Μια πραγματική σινιόρα»

Ο Μετσάντρι απορρίπτει την άποψη για την Κάλλας ως μια οξύθυμη ντίβα, αδίστακτη στις αποδοκιμασίες των αντιπάλων της. «Ήταν μια εξαιρετική γυναίκα, μια πραγματική σινιόρα», λέει.

«Μου δίδαξε σεβασμό, ειλικρίνεια και όλα τα υπόλοιπα. Έμαθα πολλά πράγματα από εκείνη».

Στο Παρίσι -όπου η Μαρία Κάλλας ζούσε με τον Μετσάντρι, την Λούπολι και την Έλενα Πόζαν (τη μαγείρισσα της, η οποία δεν απεικονίζεται στην ταινία)- η τραγουδίστρια ζούσε μια ζωή σχετικής κανονικότητας, χαιρετώντας τους περαστικούς που τη λάτρευαν καθώς περπατούσε στα Ηλύσια Πεδία συνοδευόμενη από τα δύο αγαπημένα της κανίς (που είναι πάντα παρόντα στην ταινία) και φιλοξενώντας συχνά τον Ωνάση, ακόμη και μετά το γάμο του με τη Τζάκι Κένεντι, τη χήρα του προέδρου των ΗΠΑ, Τζον Φ. Κένεντι.

«Συχνά, αν ένιωθε μοναξιά, προτιμούσε να βρίσκεται σε παρέα. Ερχόταν στην κουζίνα και έτρωγε μαζί μας»

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από @thejoliechronicles

«Ήμασταν η οικογένειά της»

Υπάρχει μια υπόνοια στην επανεκτέλεση της ταινίας Maria ότι ο θάνατος της Κάλλας προκλήθηκε από κραιπάλη φαρμάκων (κρύβει χάπια στις τσέπες των σακακιών της μόνο και μόνο για να τα αφαιρέσει το προσωπικό της), αφήνοντας τον θεατή να αποφασίσει αν πέθανε από αυτοκτονία.

Ο Μετσάντρι αρνείται να το σχολιάσει αυτό, αλλά δίνει στοιχεία για την αίσθηση της απομόνωσής της. «Συχνά, αν ένιωθε μοναξιά, προτιμούσε να βρίσκεται σε παρέα. Ερχόταν στην κουζίνα και έτρωγε μαζί μας», λέει, προσθέτοντας ότι μερικά από τα αγαπημένα της γεύματα περιλάμβαναν φιλέτα κοτόπουλου, ριζότο, ψάρι και πιάτα ζυμαρικών. «Ήμασταν η οικογένειά της».

Η ταινία παρουσιάζει την Μαρία Κάλλας ως μια γυναίκα που προσπαθεί απεγνωσμένα να ξαναβρεί τον εαυτό της μέσα από τη φωνή της και που απρόθυμα πείθεται από έναν οξυδερκή πιανίστα να ξεσκονίσει τις παρτιτούρες της.

«Έλεγε, Φερούτσιο, αύριο θέλω να μελετήσω. Όταν σηκωθείς, φέρε μου τον καφέ μου και μετά δεν θέλω να ακούσω ούτε έναν ήχο, ούτε τηλέφωνο, ούτε διαφωνίες, ούτε λόγια, ούτε γκρίνια»

Photo: Public Domain

H Ελληνίδα πιανίστα φίλη της, Βάσω Δεβετζή

Στην πραγματική ζωή, λέει ο Μετσάντρι, η Μαρία Κάλλας γνώρισε κάτι σαν φωνητική αναγέννηση προς το τέλος της ζωής της, καλώντας τη φίλη της, την Ελληνίδα πιανίστα Βάσω Δεβετζή, να τη συνοδεύει κατά τη διάρκεια των προβών στο σπίτι της συζητώντας μια πιθανή επιστροφή της στη σκηνή της τραβιάτας με τον Ουκρανό ιμπρεσάριο Σάντερ Γκορλίνσκι.

Ο Μετσάντρι λάτρευε να την ακούει να εξασκείται. «Έλεγε, Φερούτσιο, αύριο θέλω να μελετήσω. Όταν σηκωθείς, φέρε μου τον καφέ μου και μετά δεν θέλω να ακούσω ούτε έναν ήχο, ούτε τηλέφωνο, ούτε διαφωνίες, ούτε λόγια, ούτε γκρίνια. Απόλυτη σιωπή γιατί πρέπει να μελετήσω».

Έκανε ό,τι του έλεγε, έφευγε και μετά ξαναγύριζε κρυφά.

«Προσποιήθηκα ότι ξέχασα ένα πανί στον προθάλαμό της και μπήκα μέσα για να την ακούσω να τραγουδάει. Αλλά τα δύο σκυλάκια της ήταν πάντα μαζί της. Όταν άκουσαν ότι πλησιάζω, κουνήθηκαν και γρύλισαν, και εκείνη [η Κάλλας] κατάλαβε ότι κάτι συνέβαινε. Άνοιξε την πόρτα και είπε: “Τι κάνεις εκεί;”.

»Της απάντησα: “Τίποτα, κυρία – το ξέχασα αυτό και ήρθα να το πάρω”. Μου είπε, “Φύγε αμέσως. Μη στέκεσαι εκεί και μη λες ψέματα – με άκουγες. Φύγε!»»

Ο σκληρότερος κριτής του εαυτού της

Το να ακούω την Κάλλας να τραγουδάει άριες από τη Νόρμα, την Τραβιάτα και την Τόσκα στο θέατρο, λέει ο Μετσάντρι, ήταν «αξέχαστο».

Πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει κάνει μια επιστροφή μετά την περιοδεία της το 1973 με τον τενόρο Τζουζέπε ντι Στέφανο, που επίσης οργανώθηκε από τον Γκορλίνσκι.

Ο Μετσάντρι λέει ότι δεν είναι αρμόδιος να σχολιάσει, αλλά ότι η Κάλλας ήταν πάντα ο πιο σκληρός κριτής της. «Όταν τραγουδούσε και όλα πήγαιναν καλά, ήταν χαρούμενη, αλλά πάντα έλεγε: ‘Δεν έδωσα αρκετά. Θα μπορούσα να είχα δώσει περισσότερα”».

Ο Μετσάντρι που βλέπουμε στην οθόνη αρπάζει από το λαιμό έναν δημοσιογράφο αφού καταγράφει κρυφά την ιδιωτική πρόβα της Κάλλας και απειλεί να γράψει ένα υποτιμητικό άρθρο.

Στην πραγματική ζωή, επίσης, ο μπάτλερ την υπερασπίστηκε από τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης.

«Τους έλεγα: ‘Αφήστε την ήσυχη, σταματήστε να την ενοχλείτε. Είναι ένας άνθρωπος, ακριβώς όπως κι εμείς”».

Ήταν ο κόσμος άσπλαχνος με την Κάλλας; «Δεν μπορούσε να κάνει ούτε ένα βήμα χωρίς να γράψουν κάτι οι εφημερίδες. Πολύ συχνά υπερβάλλανε».

Ένα πρωί ο Μετσάντρι πήγε να πάρει τις εφημερίδες της ημέρας και παρατήρησε ότι υπήρχε μια ιστορία που ισχυριζόταν ψευδώς ότι η Κάλλας είχε εισαχθεί στο Αμερικανικό Νοσοκομείο του Παρισιού αφού είχε πάρει πολλά υπνωτικά χάπια

Photo: Public Domain

Την προστάτευε από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Κατά τη διάρκεια μιας βόλτας στο Παρίσι, αφηγείται ο Μετσάντρι στη βιογραφία του Chini, η Κάλλας αγόρασε ένα παγωτό και τον πήρε από το χέρι. «Σκέψου, Φερούτσιο, αν υπήρχε ένας φωτογράφος θα έλεγε ότι η Κάλλας κάνει βόλτα στα Ηλύσια Πεδία με έναν νέο εραστή» είπε η σοπράνο.

«Για μένα θα ήταν τιμή, αλλά για σένα δεν θα ήταν, γιατί ξέρουν ότι είμαι ο οδηγός και ο μπάτλερ σου», απάντησε εκείνος.

Ένα πρωί ο Μετσάντρι πήγε να πάρει τις εφημερίδες της ημέρας και παρατήρησε ότι υπήρχε μια ιστορία που ισχυριζόταν ψευδώς ότι η Κάλλας είχε εισαχθεί στο Αμερικανικό Νοσοκομείο του Παρισιού αφού είχε πάρει πολλά υπνωτικά χάπια.

Η φήμη, λέει, αναφέρθηκε από έναν δημοσιογράφο που κρυφάκουγε σε ένα πάρτι από το οποίο η Κάλλας είχε αποχωρήσει δικαιολογημένα, λέγοντας ότι δεν είχε κοιμηθεί το προηγούμενο βράδυ.

Δείχνοντας την προστατευτική του πλευρά, ο Μετσάντρι ανέφερε στην Κάλλας ότι δεν υπήρχαν εφημερίδες προς πώληση λόγω απεργίας.

Λίγα λεπτά αργότερα ένας φίλος τηλεφώνησε στην Κάλλας αφού διάβασε το άρθρο. «Μου έκανε έντονη παρατήρηση», λέει για την Κάλλας.

«Θύμωσα και της είπα: “Κυρία, αντί να αφήνετε αυτά τα πράγματα να ξεφεύγουν, να προσέχετε τι λέτε”».

Ο Μετσάντρι σήμερα 

«Αρκετά, βαρέθηκα αυτή τη δουλειά»

Παρά τον σεβασμό του, η σχέση του Μετσάντρι με την τραγουδίστρια δεν ήταν καθόλου ειδυλλιακή. Οι καυγάδες μερικές φορές κατέληγαν με την απειλή παραίτησης. «Της έλεγα κάθε τόσο: ‘Αρκετά, θέλω να πάω σπίτι μου. Βαρέθηκα αυτή τη δουλειά’. Δεν ήθελε ποτέ να ακούσει ότι θα έφευγα».

Ο Μετσάντρι αναγνωρίζει ότι ο γάμος του Ωνάση με τον Κένεντι το 1968 και ο θάνατος του μεγιστάνα επτά χρόνια αργότερα έπληξαν σκληρά την Κάλλας.

Έμαθε για τον γάμο όταν ένας δημοσιογράφος ζήτησε πληροφορίες. «Είπε γελώντας: ‘Έχετε ακούσει τα καλά νέα; Η Λούπολι κι εγώ απλώς κοιταχτήκαμε μεταξύ μας. ‘Ο Κένεντι έφυγε από τη Νέα Υόρκη για την Ελλάδα για να παντρευτεί τον Ωνάση’. Στεκόμασταν εκεί εμβρόντητοι».

Ο Μετσάντρι θυμάται ότι το επόμενο πρωί ο Ωνάσης τηλεφώνησε ζητώντας από την Κάλλας να πάρει μια πτήση για να μπορέσει να παραστεί στον γάμο. «Η σινιόρα είπε: ‘Όχι, δεν θα έρθω στην Ελλάδα. Είσαι μόνος σου».

Ο Μετσάντρι αναφέρει στο βιβλίο του Chini ότι η σοπράνο γέννησε ένα παιδί που συνελήφθη με τον Ωνάση – τον Ομέρο, ο οποίος πέθανε λίγες ώρες μετά τη γέννησή του

Ο Μετσάντρι ήταν πάντα δίπλα της

Ένα παιδί που συνελήφθη με τον Ωνάση

Αλλά ο Ωνάσης δεν μπορούσε να κρατηθεί μακριά. «Είκοσι τέσσερις ώρες μετά τον γάμο ο Ωνάσης ήρθε στο Παρίσι και από τις 10.30 το βράδυ μέχρι τις 6.30 το πρωί φώναζε: “Μαρία, άνοιξε την πόρτα”».

Άνοιξε η Κάλλας την πόρτα; «Τι μπορείς να κάνεις; Έτσι γίνεται», λέει o πρώην μπάτλερ με ένα πικρό γέλιο.

Η ταινία υπαινίσσεται ότι η Κάλλας υπέστη αποβολές και αφήνει να εννοηθεί ότι ο Ωνάσης την ανάγκασε να κάνει έκτρωση.

Ο Μετσάντρι αναφέρει στο βιβλίο του Chini ότι η σοπράνο γέννησε ένα παιδί που συνελήφθη με τον Ωνάση – τον Ομέρο, ο οποίος πέθανε λίγες ώρες μετά τη γέννησή του (άλλοι βιογράφοι της Κάλλας λένε ότι, ενώ το παιδί αυτό υπήρξε, δεν ήταν γιος της Κάλλας).

Πιστεύει ότι ο Ωνάσης ήταν καλός για την Κάλλας; «Είδα ότι ήταν ευτυχισμένοι μαζί».

Είχε κλείσει κομμωτήριο την ημέρα του θανάτου της

Ο θάνατος της Κάλλας ήταν, επιμένει ο Μετσάντρι, επίσης απροσδόκητος, δεδομένου ότι είχε κλείσει ραντεβού για κομμωτήριο την ίδια μέρα. Όταν της έφερε πρωινό εκείνη την ημέρα, εκείνη ήταν ακουμπισμένη στον τοίχο, συνοδευόμενη από την Λούπολι.

«Έβαλε το χέρι της στον ώμο μου. Έτρεμα», θυμάται ο πρώην μπάτλερ.

Συνοδεύοντάς την στην κρεβατοκάμαρά της, όπου την ξάπλωσε στο κρεβάτι της, η Κάλλας τον επέπληξε για μια από τις απειλές του να φύγει. «Δεν θα πας ποτέ στο σπίτι σου, γιατί το σπίτι σου είναι εδώ», είπε. ‘Πήγαινε στο μπάνιο και κοίταξε τη λεκάνη’. Μου έλεγε ότι τα γράμματα C και F ήταν γραμμένα στις βρύσες: Callas και Ferruccio. Εκείνη τη στιγμή μπήκε ο γιατρός και δεν πρόλαβα να πάρω τον δίσκο πριν πέσει το χέρι της. Είχε πεθάνει».

Μετά το θάνατο της Κάλλας, ο Μετσάντρι συνέχισε να εργάζεται για τη Χριστίνα Ωνάση, την κόρη του Αριστοτέλη, και τον Γερμανό ηθοποιό Friedrich Benfer

Είχε αφήσει κληρονομιά η Μαρία Κάλλας;

Περισσότερο από ένα μήνα αργότερα, ο Μενεγκίνι και η Τζάκι Κάλλας, η αδελφή της τραγουδίστριας, έφτασαν για να μοιράσουν τα υπάρχοντά της (κάποιοι ισχυρίζονται ότι ήταν πολύ προληπτική για να γράψει διαθήκη, αλλά ο Μετσάντρι δεν θέλει να τοποθετηθεί επί του θέματος).

Αυτή ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. «Είπα: ‘Αρκετά, δεν θέλω να μείνω άλλο εδώ. Φεύγω».

Όταν ο Μενεγκίνι ρώτησε τον Μετσάντρι τι ήθελε ως ενθύμιο, εκείνος του υπέδειξε ένα πορτρέτο της Κάλλας που του είχε στείλει να πάρει από το Μόντε Κάρλο μετά το γάμο του Ωνάση. Ο όρος ήταν ότι θα έπρεπε να περάσει από τη βίλα του επιχειρηματία στο Sirmione της λίμνης Garda για να το παραλάβει.

Φοβούμενος μήπως εξαπατηθεί και χρειαστεί να προδώσει προσωπικές πληροφορίες για την ερωμένη του στον πρώην σύζυγό της, δεν πήγε ποτέ.

Μετά το θάνατο της Κάλλας, ο Μετσάντρι συνέχισε να εργάζεται για τη Χριστίνα Ωνάση, την κόρη του Αριστοτέλη, και τον Γερμανό ηθοποιό Friedrich Benfer.

Επέστρεψε στη Villanova sull’Arda μετά το θάνατο του ηθοποιού το 1996. Λέει ότι παραμένει ενοχλημένος από τα πολλά ψεύδη που αφηγούνται οι πολυάριθμες βιογραφίες της Κάλλας.

«Είμαι περήφανος που εργάστηκα γι’ αυτήν», λέει ο Μετσάντρι. «Δεν υπήρχε κανείς σαν αυτήν και θα το θυμάμαι μέχρι ο Θεός να με αφήσει εν ειρήνη».

*Με στοιχεία από thetimes.com \ Αρχική Φωτό: Μαρία Κάλλας και Φερούτσιο Μετσάντρι / thetimes.com / donation Matia Callas

Must in

Ολυμπιακός: Η UEFA θυμήθηκε τη ματσάρα του Μασούρα κόντρα στην Φενερμπαχτσέ (vid)

Η UEFA θυμήθηκε το εντυπωσιακό παιχνίδι που είχε κάνει ο Γιώργος Μσούρας με τον Ολυμπιακό κόντρα στη Φενέρμπαχτσε το 2021.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο