Νέα Αριστερά: Μέτρα πυροτεχνήματα για τη σχέση παιδιών – social media, το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό
Η Νέα Αριστερά καταθέτει «τέσσερις κύριες κατευθύνσεις» ώστε «να ανοίξει η συζήτηση με όρους ουσίας» για τη σχέση των ανηλίκων με το διαδίκτυο
- Τουλάχιστον 891 Ισραηλινοί στρατιώτες νεκροί μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα - Το αρνητικό ρεκόρ
- Στην Ικαρία αδερφές μου, στην Ικαρία: Τα μυστικά της μακροζωίας στο νησί του Αιγαίου
- Να μοιράζομαι το κρεβάτι με τον σκύλο μου; Σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να τον εκπαιδεύσουμε
- Missing alert για 33χρονο στον Βόλο που δεν έχει δώσει σημεία ζωής για έξι ημέρες
Τέσσερις κατευθύνσεις καταθέτει η Νέα Αριστερά για τη σχέση των ανηλίκων με το διαδίκτυο, με αφορμή τις σημερινές ανακοινώσεις για το ζήτημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όπως τονίζει η Νέα Αριστερά, «η σχέση των ανηλίκων με το διαδίκτυο δεν είναι θέμα για εύκολο εντυπωσιασμό και μέτρα πυροτεχνήματα, όπως αυτά που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός σήμερα».
Η Πατησίων υποστηρίζει πως «το πρόβλημα δεν είναι η οθόνη, είναι η καθημερινότητα γονιών-εκπαιδευτικών και ανηλίκων». Ακολούθως καταθέτει τις «τέσσερις κύριες κατευθύνσεις» ώστε, υπογραμμίζει η Νέα Αριστερά, «να ανοίξει η συζήτηση με όρους ουσίας».
«Πρώτον, έμφαση στην ενημέρωση και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών, γονέων και φυσικά των ίδιων των ανηλίκων για την υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου και των ψηφιακών εφαρμογών. Η λογική ότι οι «γονείς πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους», όπως διατυπώθηκε από την κυβέρνηση, μεταθέτει την ευθύνη μονοσήμαντα σε αυτούς και συγκαλύπτει ένα πολύ βασικό ζήτημα: ότι είμαστε μια χώρα που η πολιτεία δεν επενδύει σε υποδομές και δημιουργικές δραστηριότητες για τους ανήλικους. Η εικόνα ενός παιδιού κολλημένου στο tablet σχετίζεται με ένα μοντέλο καθημερινότητας όπου οι γονείς διαθέτουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο, οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν έχουν άλλη διέξοδο, απουσιάζουν προγράμματα δημιουργικών δραστηριοτήτων ειδικά για εκείνες τις οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για επί πληρωμή «εξωσχολικές» δραστηριότητες.
«Ενίσχυση των σχολικών μονάδων με ειδικούς ψυχικής υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς»
» Δεύτερον, επίγνωση δεν μπορεί να υπάρχει εθνική λύση -όπως δείχνει και το παράδειγμα της Αυστραλίας- στη δραστηριότητα των τεχνολογικών κολοσσών του παγκοσμιοποιημένου κεφαλαίου. Η αναγκαία εθνική στρατηγική οφείλει να συνδεθεί με ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο επεξεργασιών για τη δυνατότητα των όποιων περιορισμών ειδικά στο θέμα της ψηφιακής ενηλικίωσης. Και αυτό προφανώς αφορά τη θεσμική συνεργασία στην κατεύθυνση των δικλείδων ασφαλείας και όχι απαγόρευσης.
» Τρίτον, ενίσχυση των σχολικών μονάδων με ειδικούς ψυχικής υγείας και κοινωνικούς λειτουργούς. Αυτό δεν αφορά μόνο το ζήτημα της σχέσης των ανηλίκων με τον ψηφιακό κόσμο, αλλά συνολικά τη λειτουργία της σχολικής μονάδας στην κατεύθυνση της πρόληψης, διαχείρισης και επίλυσης των πυκνών ζητημάτων που απασχολούν τους μαθητές και τις μαθήτριες στο σύγχρονο κόσμο. Μια πολιτική που εξαγγέλλει -ψηφιακά- μέτρα, αλλά αδιαφορεί για την ενίσχυση των δημόσιων σχολείων είναι απλά υποκριτική και αναποτελεσματική.
» Πόσα δημόσια σχολεία διαθέτουν βιβλιοθήκες; Πόσοι είναι οι ειδικοί ψυχικής υγείας που εργάζονται σε σχολικές μονάδες; Ποια είναι τα εθνικά προγράμματα για τα δικαιώματα των παιδιών που είναι συνδεδεμένα με την καθημερινότητα της σχολικής τάξης; Αυτές είναι οι ερωτήσεις που θα έπρεπε να απαντήσει η κυβέρνηση.
» Τέταρτον, διασφάλιση του δημοκρατικού δικαιώματος στην πληροφορία και στη γνώση. Ο ψηφιακός κόσμος αποτελεί πεδίο εκδημοκρατισμού. Η δαιμονοποίησή του άνευ όρων εκτός από αναχρονιστική και αναποτελεσματική ενέχει ουσιαστικούς κινδύνους σε μια χώρα που η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει ένα καθεστώς ελέγχου της ενημέρωσης και της πληροφόρησης- από την περίφημη λίστα Πέτσα μέχρι τις προνομιακές της σχέσεις με μιντιακά συγκροτήματα. Τα fake news και η προπαγάνδα δεν είναι προνόμιο του ψηφιακού κόσμου. Ας μην το ξεχνάμε αυτό», καταλήγει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις