Ράλι: Πωλείται η θρυλική Lancia Delta Integrale (vid)
Αστρονομική τιμή για το αυτοκίνητο που οδήγησε ο Κάρλος Σαϊνθ το 1993 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι
- Παραδέχεται η ΣΤΑΣΥ το συμβάν στον συρμό του ΗΣΑΠ - «Στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών»
- «Ματωμένες πένες» - 122 εργαζόμενοι στα ΜΜΕ σκοτώθηκαν το 2024, λέει η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων
- «Ελπίζω να περάσετε καλά»: Τα τελευταία λόγια της Τζένιφερ Άνιστον στην Αντζελίνα Τζολί πριν από 20 χρόνια
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και τα Don’ts του μήνα [Ιανουάριος 2025]
Η εμβληματικη Lancia Delta Integrale που χρησιμοποίησε ο Κάρλος Σαϊνθ τη σεζόν 1993 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι διατίθεται προς πώληση, με τιμή που φτάνει τις 425.000 λίρες (περίπου 511.444 ευρώ). Παρότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε μια δύσκολη αγωνιστική πορεία, παραμένει ένα από τα πιο συλλεκτικά κομμάτια στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η Lancia Delta Integrale θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά ράλι αυτοκίνητα, με κυριαρχία που ξεκίνησε το 1987 και συνεχίστηκε για αρκετά χρόνια, κατακτώντας περισσότερες από το 80% των νικών στο πρωτάθλημα εκείνης της περιόδου. Παρότι ο Carlos Sainz είχε αναδειχθεί δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (1990 και 1992) με την Toyota, το 1993 αποφάσισε να οδηγήσει το Delta Integrale σε μια συνεργασία που έμοιαζε ιδανική, αλλά κατέληξε σε απογοήτευση.
Η σεζόν του 1993 αποδείχθηκε καταστροφική για τον Sainz και το Delta Integrale της Jolly Club, μιας ομάδας της Lancia. Ο Ισπανός οδηγός αντιμετώπισε προβλήματα σχεδόν σε κάθε αγώνα:
Ράλι Μόντε Κάρλο: Τερμάτισε 14ος μετά από ένα ατύχημα σε πάγο.
Ράλι Πορτογαλίας: Πέντε ανατροπές μετά από σύγκρουση σε ανάχωμα.
Ράλι Κορσικής: Δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο παρά τις βελτιώσεις στο αυτοκίνητο.
Ράλι Ακρόπολις: Τερμάτισε δεύτερος, η καλύτερη επίδοση της χρονιάς.
Ράλι Σαν Ρέμο: Αποκλείστηκε λόγω χρήσης μη επιτρεπτού καυσίμου.
Ράλι Καταλονίας: Εγκατέλειψε λόγω ηλεκτρικού προβλήματος.
Παρά τις προσπάθειες, ο Σαϊνθ τελικά άλλαξε ομάδα, υπογράφοντας με τη Subaru, με την οποία συνέχισε την καριέρα του.
Πάνω από μισό εκατομμύριο
Η συγκεκριμένη Delta Integrale, αν και δεν είχε ιδιαίτερες επιτυχίες με τον Ισπανό οδηγό, αποτελεί θησαυρό για τους συλλέκτες. Η μονάδα είναι κατασκευής του 1991 και χρησιμοποιήθηκε και από άλλους θρύλους, όπως ο Γιούχα Κάνκουνεν και ο Ντιντιέ Οριόλ. Εξοπλίζεται με κινητήρα 2,0 λίτρων που αποδίδει πάνω από 300 ίππους, εξατάχυτο κιβώτιο Lancia Abarth R90 και σύστημα τετρακίνησης.
Το αυτοκίνητο αποκαταστάθηκε πλήρως το 2019 από ειδικό κέντρο αποκατάστασης, με τη βοήθεια του Miki Biasion. Παρότι το αρχικό χρωματικό μοτίβο του ήταν της Martini, ο τωρινός ιδιοκτήτης το διατήρησε στα χρώματα της Repsol, όπως το είχε ο Σαϊνθ.
Πλέον, πωλείται από την βρετανική εταιρεία Duncan Hamilton Rofgo, γνωστή για πωλήσεις αγωνιστικών αυτοκινήτων υψηλής αξίας. Η ζητούμενη τιμή, 511.444 ευρώ και απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν την ιστορική αξία του αυτοκινήτου. Ίσως, ένας από τους πιθανούς αγοραστές να είναι ο Κάρλος Σαϊνθ Τζούνιορ.
Μυθική καριέρα
Ο Κάρλος Σαϊνθ είναι ένας από τους πιο διακεκριμένους οδηγούς ράλι όλων των εποχών. Με μια καριέρα που εκτείνεται πάνω από τρεις δεκαετίες, ο Sainz έχει κατακτήσει δύο Παγκόσμιους Τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) και παραμένει σύμβολο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ο Sainz ξεκίνησε την καριέρα του στα μέσα της δεκαετίας του 1980, οδηγώντας για λογαριασμό της ομάδας Ford. Γρήγορα αναδείχθηκε σε μεγάλο ταλέντο, με το πρώτο του βάθρο να έρχεται το 1987 στο Ράλι Ακρόπολις.
Παγκόσμια Πρωταθλήματα
1990: Κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο οδηγώντας το Toyota Celica GT-Four.
1992: Κέρδισε τον δεύτερο τίτλο, επίσης με την Toyota, παγιώνοντας τη φήμη του ως ενός από τους κορυφαίους οδηγούς ράλι.
Συνεργασίες με Ομάδες
Ο Sainz οδήγησε για πολλές κορυφαίες ομάδες του WRC, όπως: Toyota, Lancia, Subaru, Ford, Citroën
Ρεκόρ και Διακρίσεις
Κατέχει τον τίτλο του «El Matador», χάρη στο επιθετικό και στρατηγικό του στυλ.
Είναι ο οδηγός με τις περισσότερες συμμετοχές στην ιστορία του WRC (196 αγώνες).
Έχει κερδίσει 26 αγώνες WRC, κατατάσσοντάς τον στους κορυφαίους οδηγούς όλων των εποχών.
Καριέρα στο Ράλι Ντακάρ
Μετά το τέλος της καριέρας του στο WRC, ο Sainz στράφηκε στο Ράλι Ντακάρ, όπου επίσης πέτυχε μεγάλες διακρίσεις:
2010: Νικητής στο Ντακάρ με τη Volkswagen.
2018: Νίκησε για δεύτερη φορά, οδηγώντας το Peugeot 3008 DKR.
2020: Κατέκτησε τον τρίτο του τίτλο, αυτή τη φορά με τη Mini X-Raid.
Προσωπική Ζωή
Ο Carlos Sainz είναι παντρεμένος με την Reyes Vázquez de Castro και έχει δύο παιδιά. Ο γιος του, Carlos Sainz Jr., ακολουθεί μια εξαιρετική καριέρα στη Formula 1, οδηγώντας για την ομάδα της Ferrari. Ο Sainz έχει στηρίξει ενεργά την καριέρα του γιου του και συχνά τον παρακολουθεί στους αγώνες.
Διακρίσεις και Βραβεία
Príncipe de Asturias (1990): Τιμήθηκε για τη συμβολή του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Βραβείο Στρατηγού Μοτοσυκλέτας της FIA (2020): Για τη συνολική προσφορά του στους αγώνες.
Ο Κάρλος Σαϊνθ Sainz θεωρείται ένας από τους πιο ολοκληρωμένους οδηγούς όλων των εποχών, με συνδυασμό ταχύτητας, στρατηγικής και ανθεκτικότητας. Η καριέρα του ενέπνευσε πολλούς οδηγούς και το όνομά του παραμένει συνώνυμο της επιτυχίας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις