Νότια Κορέα: Το μοιραίο αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις σε ένα 48ωρο πριν το δυστύχημα
Αναστέλλονται οι πρωτοχρονιάτικες εκδηλώσεις στη Νότια Κορέα την ώρα που οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν απαντήσεις
- Χάος για ένα εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης - Εκτός λειτουργίας τα μηχανήματα, ουρές και ταλαιπωρία
- EDF: Σε πλήρη λειτουργία ο στόλος των πυρηνικών σταθμών της στη Γαλλία
- Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα
- Το σχέδιο του Λευκού Οίκου που θα αφάνιζε το λιγότερο 100 εκατ. Ευρωπαίους
Η αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους έχει συγκλονίσει τη χώρα που ετοιμάζεται να υποδεχτεί το νέο έτος χωρίς πρωτοχρονιάτικες εκδηλώσεις προς τιμήν της μνήμης των θυμάτων.
Τα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας είναι πιεστικά καθώς νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με το νοτιοκορεάτικο YonhapNews το μοιραίο Boeing B737-800 είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις σε 48 ώρες πριν τη συντριβή του, γεγονός που εγείρει ανησυχίες σε σχέση με ζητήματα ασφαλείας.
Το αεροσκάφος της μεγάλης αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air Co είχε πραγματοποιήσει πτήσεις εσωτερικού αλλά και αρκετές πτήσεις εξωτερικού με αναλυτές να εκφράζουν ανησυχίες για το κατά πόσο η εταιρεία είχε υπερβάλει εαυτόν προγραμματίζοντας παραπάνω πτήσεις τσάρτερ κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής της κίνησης λόγω γιορτών.
Η Jeju Air έχει ένα από τα υψηλότερα μέσα μηνιαία ποσοστά χρήσης αεροσκαφών μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών στη Νότια Κορέα
Οι πτήσεις τσάρτερ είναι ειδικά προγραμματισμένες με βάση τη ζήτηση και συνήθως γεμίζουν αποκλειστικά με επιβάτες από ταξιδιωτικά γραφεία. Η μοιραία πτήση είχε επίσης οργανωθεί από ταξιδιωτικό γραφείο για πενταήμερη εκδρομή στην Μπανγκόκ κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
Η Jeju Air έχει ένα από τα υψηλότερα μέσα μηνιαία ποσοστά χρήσης αεροσκαφών μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών στη Νότια Κορέα.
Ερευνούν τα μαύρα κουτιά
Οι αρχές έχουν αρχίσει να συλλέγουν τα δεδομένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους που μίλησαν στο BBC λείπει ένα σημαντικό στοιχείο που μπορεί να καθυστερήσει τις απαντήσεις.
Αυτό που εξετάζεται είναι γιατί δεν λειτούργησε το σύστημα προσγείωσης, γιατί δηλαδή δεν κατέβηκαν οι τροχοί του αεροσκάφους, και εάν η πρόσκρουση με σμήνος πουλιών εξηγεί βλάβη τέτοιου μεγέθους.
Επιπλέον ερωτήματα υπάρχουν και για τις συνθήκες ασφαλείας στο αεροδρόμιο καθώς ειδικοί αναφέρουν ότι εάν δεν υπήρχε το τσιμεντένιο τοιχίο στο οποίο προσέκρουσε το αεροσκάφος οι περισσότεροι – αν όχι όλοι – επιβάτες θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί.
Στο αεροδρόμιο εκατοντάδες συγγενείς
Μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί περίπου 174 θύματα – με πέντε σορούς να υποβάλλονται ακόμη σε εξέταση DNA.
Εκατοντάδες συγγενείς έχουν κατασκηνώσει στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν, εξοργισμένοι που δεν έχουν δει ακόμη τις σορούς των αγαπημένων τους προσώπων.
Στο αεροδρόμιο χθες, ο γενικός επιθεωρητής της αστυνομίας Να Γουόν δήλωσε εν μέσω διαμαρτυριών ότι η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι οι αξιωματούχοι χρειάζονται το χρόνο τους για να ταυτοποιήσουν προσεκτικά και τα 179 θύματα, τα σώματα των οποίων υπέστησαν σοβαρές ζημιές κατά τη συντριβή.
«Μπορείτε να μου υποσχεθείτε ότι θα ξανασυναρμολογηθούν;» ρώτησε ένας μεσήλικας, εμφανώς συγκινημένος.
Μεταξύ των συγγενών των θυμάτων με τους οποίους μίλησε το BBC ήταν ο Shin Gyu-ho, ο οποίος έχασε τους δύο εγγονούς του και τον γαμπρό του.
Ενώ η σορός του γαμπρού του Shin αναγνωρίστηκε, του είπαν ότι οι δύο εγγονοί του – μαθητές – ήταν «πολύ δύσκολο να αναγνωριστούν».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις