Putindo: Η απάντηση του Κρεμλίνου στο Νintendo ή απλώς ένα κακό αστείο;
Η Ρωσία φαίνεται να εξετάζει την ανάπτυξη τεχνολογίας για gaming, παρακάμπτοντας το δυτικό εμπάργκο. Gamers στα social media χλευάζουν την προσπάθεια ως «Putindo» - το Nintendo του Πούτιν.
- Σοκ στο Χόλιγουντ: Πέθανε ο σκηνοθέτης και σύζυγος της Όμπρεϊ Πλάζα, Τζεφ Μπαένα
- Άφαντοι οι δύο δραπέτες - Με τέσσερις ώρες καθυστέρηση ενημερώθηκε η αστυνομία από τις φυλακές Κασσαβέτειας
- Σκάνδαλα, αντιδράσεις και cancel: Οι διάσημοι που έχασαν τους περισσότερους followers στα social media το 2024
- Βαρκελώνη: Στο κρύο οι τουρίστες λόγω απαγόρευσης εξωτερικών σομπών
Η Sony, η Microsoft και η Nintendo ανέστειλαν τις πωλήσεις στη Ρωσία κατά την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία. Η Ρωσία φέρεται να αναπτύσσει τη δική της εγχώρια κονσόλα παιχνιδιών σε μια προσπάθεια να υποκαταστήσει τη δυτική (αλλά made in China) τεχνολογία.
Όμως οι γκέιμερς χλεύασαν την ιδέα και την ονόμασαν «Putindo 64» – μια αναφορά σε προηγούμενες ρωσικές απομιμήσεις.
Η παραπάνω εισαγωγή είναι από άρθρο της βρετανικής σκανδαλοθηρικής εφημερίδας Τhe Sun, η οποία με τη σειρά της έχει αλιεύσει την είδηση από τεχνολογικά site.
Η αλήθεια όμως είναι πιο περίπλοκη. Στην πραγματικότητα το παρατσούκλι «Putindo» δεν είναι η καθιερωμένη απάντηση της κοινότητας των gamers στην είδηση ότι η Ρωσία αναπτύσσει μια νέα δική της παιχνιδοκονσόλα.
Στη σχετική συζήτηση στο Reddit, στα περίπου 180, μέχρι στιγμής, σχόλια, υπάρχουν όλες οι απόψεις: από αντιρωσικές ύβρεις και ειρωνία, μέχρι τεχνολογικές «geeky» αναλύσεις για το πώς είναι εφικτό να δημιουργήσεις εναλλακτικές παιχνιδοκονσόλες με ρωσικούς ή κινέζικους επεξεργαστές, καθώς και αρκετές θετικές αντιδράσεις.
Η πηγή της αρχικής είδησης προέρχεται πριν από εννέα μήνες, όταν το εξειδικευμένο περιοδικό PC Magazine υποστήριξε ότι έχει διασταυρωμένες πληροφορίες από ρωσικά κυβερνητικά site ότι «ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν διέταξε τον πρωθυπουργό Μιχαήλ Μισούστιν να εξετάσει την ανάπτυξη ρωσικής τεχνολογίας για παιχνιδοκονσόλες – φορητές ή για pc».
Σύμφωνα με την αρχική είδηση, η ρωσική κυβέρνηση είχε διορία ως τον Ιούλιο να καταλήξει σε μια τελική πρόταση.
Πριν λίγες μέρες, ένα άλλο περιοδικό τεχνολογίας (tech spot) υποστήριξε ότι η τεχνολογία αυτή είναι έτοιμη – με δυο διαφορετικές συσκευές, επικαλούμενο ανάρτηση του βουλευτή της Κρατικής Δούμας Αντον Γκορέλκιν στο Τelegram.
Η μία συσκευή τροφοδοτείται από τον δικό της ρωσικό επεξεργαστή Elbrus και η άλλη είναι ένα γκάτζετ που κοστίζει περίπου 50 δολάρια και μεταδίδει παιχνίδια από το cloud.
Ρωσικό Nintendo ή κάτι άλλο;
«Η μορφή της ρωσικής παιχνιδομηχανής, η οποία δημιουργείται από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου με εντολή του Προέδρου, διαμορφώνεται σταδιακά. Κρίνοντας από τα πρακτικά της συνεδρίασης της ειδικής ομάδας εργασίας, θα βασίζεται στον επεξεργαστή Elbrus και σε άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα ρωσικής κατασκευής. Το λειτουργικό σύστημα θα είναι επίσης εγχώριο, αλλά το Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου δεν έχει ακόμη επιλέξει μεταξύ του Aurora και του Alt Linux», γράφει στην ανάρτησή του ο Γκορέλκιν, ο οποίος είανι αναπληρωτής επικεφαλής της Επιτροπής Επικοινωνίας και Πληροφορικής της κάτω Βουλής.
«Το Ίδρυμα Skolkovo έχει αναλάβει να αναπτύξει το επιχειρηματικό μοντέλο, την ιδέα και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της μελλοντικής κονσόλας. Ελπίζω ότι οι συνάδελφοί μας θα αναλάβουν αυτό το έργο με κάθε ευθύνη και θα καταλήξουν σε κάτι πραγματικά πρωτοποριακό. Εξάλλου, είναι προφανές σε όλους: οι επεξεργαστές Elbrus δεν βρίσκονται ακόμη στο στάδιο ανάπτυξης για να παρέχουν ισότιμο ανταγωνισμό με το PS5 και το Xbox, πράγμα που σημαίνει ότι η λύση πρέπει να είναι μη τυποποιημένη», έγραψε ο Γκορέλκιν.
«Είμαι βέβαιος ότι όλοι οι συμμετέχοντες στην ομάδα εργασίας κατανοούν μια ακόμη σημαντική λεπτομέρεια. Η ρωσική κονσόλα δεν δημιουργείται για να μεταφέρουμε εκατό παλιά παιχνίδια σε αυτήν και να αναφέρουμε την εκπλήρωση της εντολής του Προέδρου. Η πλατφόρμα αυτή θα πρέπει να εξυπηρετεί πρωτίστως τον σκοπό της προώθησης και της εκλαΐκευσης των εγχώριων προϊόντων βιντεοπαιχνιδιών και της διεύρυνσης του κοινού τους πέρα από τα παιχνίδια για υπολογιστές και κινητά», καταλήγει η ανάρτηση
Δυσκολίες στο εγχείρημα
Σύμφωνα με ιστοσελίδες τεχνολογίας, η Ρωσία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις στο εγχείρημα να αναπτύξει ανεξάρτητη υποδομή gaming. « Η χρήση των Elbrus επεξεργαστών και η έμφαση στο cloud αναδεικνύουν την προσπάθεια να παρακαμφθούν οι τεχνικοί περιορισμοί, αν και παραμένει αβέβαιο αν αυτές οι λύσεις θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των gamers. Αν και καμία από τις δύο κονσόλες δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη, οι επόμενοι μήνες θα δείξουν αν η Ρωσία μπορεί να ανταγωνιστεί σε έναν χώρο που κυριαρχείται από παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς» καταλήγει σχετικό άρθρο στο περιοδικό Τοm’s Hardware.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις