Σερβία: Το Βελιγράδι μας βάζει τα… γυαλιά
Όλες οι δημόσιες συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα της Σερβίας, το Βελιγράδι, θα είναι δωρεάν από την αρχή του νέου έτους υιοθετώντας ένα ριζοσπαστικό μέτρο για να αντιμετωπιστεί το μποτιλιάρισμα.
- Γυναίκες εκτός μάχης: Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ ανοίγει νέο μέτωπο στον πόλεμο των φύλων
- Δίκη για Γηροκομείο Χανίων: «Τώρα μας τον φέρατε; Ο πατέρας σας πεθαίνει» – Συγκλονιστική η πρώτη κατάθεση
- Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί σοκολάτα από σούπερ μάρκετ – Βρέθηκαν σκουλήκια
- Ένοχη και στο Εφετείο η 37χρονη για την αρπαγή και τον βιασμό της μικρής Μαρκέλλας στη Θεσσαλονίκη
«Χάος στους δρόμους», «κυκλοφοριακό κομφούζιο», «στο κόκκινο η κυκλοφορία των οχημάτων». Πόσες φορές έχουμε διαβάσει αυτούς τους τίτλους σε ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο;… Το Βελιγράδι πρωτοπορεί υιοθετώντας ένα ριζοσπαστικό μέτρο για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 γίνεται η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων όπου τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι δωρεάν.
Η πρωτεύουσα της Σερβίας, με σχεδόν 1,7 εκατομμυρίων κατοίκων, βρίσκεται αντιμέτωπη με συχνά μποτιλιαρίσματα, με τον αριθμό των αυτοκινήτων στους δρόμους της να έχει αυξηθεί κατά 250.000 την τελευταία δεκαετία.
Συμβαίνει και αλλού
Διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Ταλίν, το Μονπελιέ ή ακόμα και το Λουξεμβούργο έχουν υιοθετήσει ανάλογα μέτρα, όμως κανένα δεν αφορά πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων.
Όλος ο στόλος των λεωφορείων, των τραμ και των τρόλεϊ θα ανανεωθεί έως το 2027, ανακοίνωσε ο δήμαρχος Βελιγραδίου, υποσχόμενος ότι «έως το τέλος του 2025 κανένα λεωφορείο στο Βελιγράδι δεν θα είναι πλέον ηλικίας άνω των δύο ετών».
Η σερβική πρωτεύουσα είναι μία από τις λίγες μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες χωρίς υπόγειο σύστημα μαζικής μεταφοράς. Ένα σύστημα μετρό έχει εξαγγελθεί για το 2030, αν και το έργο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει εν μέσω πολυάριθμων καθυστερήσεων.
Το «μαρτύριο» της Αθήνας
Το κυκλοφοριακό «γονατίζει» την Αθήνα μετατρέποντας την πόλη σε ένα απέραντο πάρκινγκ σχεδόν σε καθημερινή βάση. Οι κεντρικές λεωφόροι της πρωτεύουσας είναι υπερκορεσμένες. Στους μικρότερους δρόμους, η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων δεν ξεπερνά τα 18 χιλιόμετρα την ώρα.
Συγκοινωνιολόγοι, επίσημοι φορείς και πολίτες, συμφωνούν ότι για να λυθεί το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που μεταξύ άλλων προκαλεί απώλεια εργατοωρών, περιβαλλοντική επιβάρυνση, ηχορύπανση, αύξηση των μικροατυχημάτων, υπάρχουν δύο τρόποι: ο ένας, είναι να γίνουν έργα υποδομών που θα απορροφήσουν ένα μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου και ο άλλος, να μειωθούν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, κάνοντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πιο ελκυστικά για τους πολίτες.
Το πρόβλημα θα γίνεται όλο και χειρότερο, όσο περνά ο καιρός, αφού δεν υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπισή του σε αυτές τις δύο κατευθύνσεις.
Το Βελιγράδι ίσως μας δείχνει τον δρόμο…
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις