Dacia Duster: Το νέο ορόσημο
5+1 λόγοι που η νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά του δημοφιλούς μοντέλου επαναπροσδιορίζει τα μέτρα της κατηγορίας όσο και της έννοιας της προσιτότητας
- Πιθανότητα για περισσότερες λίμνες στα ανεξερεύνητα κομμάτια του Κηφισού - «Ανάγκη άμεσης έρευνας»
- Η εικαστικός Λίμπερτι-Λέτη Πολύζου και η κόρη της Τομασίνα Κοντόγιωργα βρέθηκαν νεκρές στα κρεβάτια τους
- Έλβις Πρίσλεϊ: Η θρυλική πορεία από το Μισισίπι ως την κορυφή του κόσμου
- Η ιστορία του κτιρίου που στέγαζε την ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον – Πόσο πουλήθηκε [εικόνες]
Με το πλήρες νοήματος και ουσίας μότο «Περισσότερο Duster, αλλά πάντα Duster», η νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου έχει όλες τις αρετές για τις οποίες έγινε διάσημο μόνο που στην νέα ενσάρκωσή του αυτές είναι επαυξημένες και ενισχυμένες προς πάσα κατεύθυνση με τρόπο που έχει ήδη αναδείξει το νέο μοντέλο ήδη σε πανευρωπαϊκό best-seller, όπως ακριβώς αρμόζει άλλωστε στην 13χρονη πορεία του και στα 2,2+ εκατομμύρια μονάδες που αυτή του έχει «χαρίσει».
Πιο στιβαρό από ποτέ
First things first… αρκεί μια ματιά στην εξωτερική εμφάνιση του Duster προκειμένου να διαπιστώσει κανείς την έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και την περιπετειώδη φύση του μοντέλο που πλέον εκφράζεται έντονα και σε επίπεδο design. Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν τα φώτα σε μοτίβο «Υ» μπροστά και πίσω, σε πλήρη αρμονία με την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia όπως αυτή αποτυπώνεται στην όψη του αλλά και στo αξίωμα της στιβαρότητας που εκπροσωπεί η Dacia και που η συγκεκριμένη υλοποίηση αποπνέει από κάθε «πόρο» της.
Ως προς την παράμετρο στιβαρότητα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος κατασκευάζονται από το καινοτόμο υλικό Starkle το οποίο αφενός προσφέρει αυξημένη ανθεκτικότητα κατά την χρήση σε πιο αφιλόξενα περιβάλλοντα, αλλά και αποτελείται έως και κατά 20% από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες συνηγορώντας στον συνολικά πιο φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του Duster.
Η ίδια λογική σε επίπεδο ανθεκτικότητας design όσο και περιβαλλοντικής «συνείδησης» επικρατεί και στα υλικά του εσωτερικού που αφενός υπόσχονται υψηλή αντοχή αλλά και ευκολία σε μια πιο απαιτητική χρήση καθώς οι επενδύσεις TEP Microcloud μπορούν να πλυθούν, ενώ τα λαστιχένια στοιχεία όπως τα πατάκια είναι πλέον ανακυκλώσιμα.
Νέα βάση, περισσότερη πρακτικότητα
Πλην της νέας σχεδίασης, η αξιοποίηση της αρχιτεκτονικής CMF-B ως αφετηρίας, συνεπάγεται εκτός από την ποικιλία τεχνολογίας σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα και οφέλη σε όρους χωροταξίας. Έτσι αν και το Dacia Duster έχει ελάχιστα διαφοροποιημένες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, όλα τα εσωτερικά μεγέθη συμπεριλαμβανομένου του πορτ μπαγκάζ υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερη χρηστικότητα συγκριτικά με το παρελθόν. Στις περγαμηνές εργονομίας εκτός από την συνολικά αποδοτικότερη διάταξη, απόρροια της νέας αρχιτεκτονικής, συνηγορεί και η αναθεώρηση καίριων στοιχείων όπως π.χ. η χάραξη της θύρας του πορτ μπαγκάζ.
«Πολυδύναμο»
Ακόμα καθοριστικότερος είναι ο ρόλος της νέας πλατφόρμας στην ποικιλία συνόλων και διαμορφώσεων στην οποία είναι διαθέσιμο το Duster που προφανώς σχεδιάστηκε με τη λογική να δίνει απαντήσεις όποια και αν είναι η ερώτηση.
Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί, κατά την πάγια τακτική της φίρμας, η έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G 100 (βενζίνη/LPG), η οποία υπόσχεται τη θεαματική αυτονομία των 1.400 χλμ. χάρη στον συνδυασμό των δύο δεξαμενών καυσίμου (50+51 λίτρα) και παράλληλα έως και 10% μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στη λειτουργία με υγραέριο.
Στο άλλο άκρο της γκάμας, βρίσκεται για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου μια full hybrid έκδοση αποτελούμενη από βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, δύο ηλεκτροκινητήρες συν μία μικρή μπαταρία 1,2 kWh που υπόσχονται αφενός 140 ίππους συνδυαστικής ισχύος, αλλά, κυρίως, χάρη και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, την ολοκλήρωση έως και του 80% των αστικών διαδρομών με ηλεκτρική ενέργεια.
Αυτό μεταφράζεται σε έως και κατά 40% εξοικονόμηση ενέργειας σε αστικό κύκλο και έως 20% στον μεικτό κύκλο, σε σχέση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα. Αυτά σε απόλυτα μεγέθη μεταφράζονται σε κατανάλωση καυσίμου 5,0 λίτρων/100 χλμ. και σε 114 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η δεύτερη από τις δύο νέες ολοκαίνουριες αφίξεις στις επιλογές κινητήρων του Duster έγκειται στην παρουσία της mild hybrid έκδοσης TCe 130 με την ομώνυμη ισχύ και τον συνδυασμό ενός τρικύλινδρου κινητήρα 1,2 λίτρου με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt που με τη σειρά τους υπόσχονται έως και κατά 10% μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις σε σχέση με ένα αντίστοιχης ισχύος συμβατικό κινητήρα βενζίνης.
Σκληροτράχηλα off-road
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στο ζήτημα τετρακίνηση με τις σχετικές διαθέσιμες διαμορφώσεις και επιλογές να δικαιώνουν απολύτως την off-road διάθεση με την οποία δείχνει να έχει σμιλευτεί κάθε παράμετρος του μοντέλου.
Έτσι, οι τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες διαθέσιμες με την παραπάνω mild hybrid τεχνολογία φροντίζουν εκτός του προφανούς, δηλαδή ενός αντίστοιχου συστήματος να προσφέρουν και ένα επιπλέον φάσμα παραμετροποίησης.
Υπεύθυνα για αυτό είναι τα πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road και Eco) τα οποία αναλόγως την συνθήκη καθιστούν πλήρως αξιοποιήσιμη την απόσταση των 21,7 εκατοστών από το έδαφος. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μέγεθος αποτελεί από τα μεγαλύτερα της αγοράς σε ό,τι αφορά τα mainstream SUV εξασφαλίζοντας στο Duster γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 31 και 36 μοιρών, μπροστά και πίσω, αντίστοιχα.
Ψηφιακώς ενήμερο
Μια παράμετρος που σίγουρα θα εντυπωσιάσει τόσο τους γνώστες όσο και τους μη εξοικειωμένους με την λογική της Dacia είναι η εξοπλιστική προσέγγιση στο νέο Duster. Εκτός από την απολύτως χειροπιαστή αναβάθμιση ποιότητας τόσο στα υλικά αυτά καθ΄αυτά όσο και στην συναρμογή τους, το νέο Duster υπήρξε το πρώτο μοντέλο της φίρμας που ενσωμάτωσε ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών.
Αυτός συνδυάζεται με το επίσης νέας τεχνολογίας σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που φιλοξενείται σε οθόνη 10,1 ιντσών και διαθέτει όλα τα σύγχρονα «απαιτούμενα» δηλαδή συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα πλοήγησης αλλά και τη δυνατότητα αυτόματης, Over-The- Air αναβάθμισης. Ενδιαφέρον στοιχείο όσο και ενδεικτικό της προσέγγισης της Dacia, αποτελεί η σειρά χρηστικών στηριγμάτων και αποθηκευτικών θηκών για μικροπράγματα YouClip με «πρωταγωνιστή» μια εργοστασιακή βάση για την τοποθέτηση smartphone, δίπλα στην κεντρική οθόνη.
H πληθωρική προσωπικότητα του Duster ολοκληρώνεται με μια εκτεταμένη λίστα συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης όπου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού, αναγνώρισης οδικής σήμανσης, προειδοποίησης σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας όσο και υποβοήθησης διατήρησης της πορείας σε αυτή καθώς και αισθητήρες στάθμευσης.
Λόγω… τιμής
Παρά την εμπεριστατωμένη αναβάθμιση σε κάθε παράμετρο και πτυχή του το Duster δεν έχει απωλέσει ούτε στην νεότερη γενιά του τις περγαμηνές προσιτότητας που είναι συνυφασμένες με την φίρμα και το μοντέλο, όντας διαθέσιμο με αρχική τιμή τα 19.950 ευρώ και σε συνδυασμό πάντα με πενταετή εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν τριετή οδική βοήθεια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις