Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο αντέχει η μπαταρία τους – Με ποια ταχύτητα έχουν την καλύτερη απόδοση
Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητάς τους στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα
- Έλβις Πρίσλεϊ: Η θρυλική πορεία από το Μισισίπι ως την κορυφή του κόσμου
- Η ιστορία του κτιρίου που στέγαζε την ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον – Πόσο πουλήθηκε [εικόνες]
- Με sonar, drones και σκύλους ψάχνουν εναγωνίως τον 39χρονο Βασίλη - Όλα τα σενάρια ανοιχτά
- Λάρισα: Συνελήφθη ο δολοφόνος της 35χρονης που είχε βρεθεί νεκρή σε υπόγεια γκαρσονιέρα το 2022
Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητας τους στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα. Μετά από αυτό το όριο των χιλιομέτρων αυτή μειώνεται σχετικά αργά. Ακόμη και μετά από τα 200.000 χιλιόμετρα, ο μέσος όρος των μπαταριών εξακολουθεί να διατηρεί χωρητικότητα περίπου 87%. Αυτό αναφέρει μια νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε από την P3, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με τους ειδικούς φόρτισης Aviloo.
Αναλύθηκαν δεδομένα μπαταριών 7.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το σύνολο των δεδομένων έδειξε ότι στα 160.000 χιλιόμετρα όπου ισχύουν οι εγγυήσεις των κατασκευαστών οι μπαταρίες δεν παρουσιάζουν μεγάλες απώλειες της χωρητικότητάς τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν έχουν κανένα πρόβλημα αντικατάστασής του λόγω της εγγύησης των 8 ετών ή των 160.000 χιλιομέτρων, αν και το τελευταίο διάστημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν εγγύηση 10 χρόνια ή 250.000 χιλιόμετρα.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να σταθμεύσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει η μπαταρία να έχει χαμηλή έως μεσαία φόρτιση (10-50%)
Κατά μέσο όρο, υπάρχει μια επιταχυνόμενη απώλεια χωρητικότητας στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα, με την χωρητικότητα να πέφτει γρήγορα στο 95% και κατόπιν στα 100.000 χιλιόμετρα να φθάνει το 90%. Αυτή αγγίζει το 87% μεταξύ των 200.000 και 300.000 χιλιομέτρων.
Η γρήγορη οδήγηση ρίχνει γρηγορότερα τις μπαταρίες
Κατά τη διάρκεια των πρώτων κύκλων φόρτισης, σχηματίζεται ένα στρώμα ενδιάμεσης φάσης στερεού ηλεκτρολύτη στην άνοδο της κυψέλης της μπαταρίας (δηλαδή στον αρνητικό ακροδέκτη της). Αυτή είναι μια κοινή διαδικασία, αλλά ποικίλλει λόγω των παραλλαγών στη ρύθμιση της χημείας της μπαταρίας. Η συνετή οδήγηση και η σωστή διαχείριση της μπαταρίας αποτελεί έναν λόγο που διατηρούν σε καλή κατάσταση τις μπαταρίες.
Από την άλλη στην πράξη, οι γρήγορες φορτίσεις, αλλά και οι γρήγορη οδήγηση έδειξαν ότι έριξαν γρηγορότερα τις μπαταρίες. Όσον αφορά τη γήρανση των μπαταριών, αυτές προτιμούν τις χαμηλές έως μεσαίες θερμοκρασίες, που είναι μέχρι τους 25°C. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε χημικές αντιδράσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την επιταχυνόμενη υποβάθμιση της χωρητικότητας.
Στάθμευση
Η πολύ γρήγορη φόρτιση σημαίνει υψηλότερη τάση στην κυψέλη, η οποία επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας μακροπρόθεσμα. Τα δεδομένα έδειξαν ότι όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να σταθμεύσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα θα πρέπει η μπαταρία να έχει χαμηλή έως μεσαία φόρτιση (10-50%).
Συμπερασματικά η οδηγική συμπεριφορά σε σταθερές χαμηλές ταχύτητες και η συνετή συμπεριφορά φόρτισης διατηρούν σε καλό επίπεδο την μπαταρία. Η μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ανοίγει τις δυνατότητες της δεύτερης ζωής για τις εν λόγω μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν ως μεγάλες αποθήκες ηλεκτρικής ενέργειας. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η συνετή οδήγηση και η σωστή συντήρηση της μπαταρίας, μπορεί να παρατείνει την ζωή της μέχρι και για τα 20 χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις