Τι γίνονται τα φορέματα των διασημοτήτων μετά το κόκκινο χαλί;
Όταν τα φλας από τις κάμερες εξαφανίζονται και οι κουρτίνες πέφτουν, πού πάνε όλα τα φορέματα του κόκκινου χαλιού;
- Ποιες χώρες έχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα χρυσού – Η θέση της Ελλάδας [γράφημα]
- «Κατάφωρη παραβίαση»: Σφοδρές αντιδράσεις από αραβικές χώρες μετά τον βιβλικό χάρτη που παρουσίασε το Ισραήλ
- Μήπως τα χάνει; - Βιογράφος του Έλον Μασκ υποστηρίζει πως ο δισεκατομμυριούχος έχει αρχίσει να «τρελαίνεται»
- Ακονίζουν τα μαχαίρια τους οι στρατοί Ισραήλ και Τουρκίας; – Τι αναφέρει η επιτροπή Νάγκελ
«Αυτές οι μέρες που τα φορέματα συσκευάζονταν μετά τα βραβεία και ξεχνιούνταν για πολλά χρόνια, έχουν περάσει», δήλωσε στο CNN η Lucy Bishop, ειδική στην μόδα και τα αξεσουάρ στον οίκο Sotheby’s.
«Τώρα, συχνά όταν ένα φόρεμα φοριέται στο κόκκινο χαλί, συνήθως υπάρχει ένα σχέδιο που έχει τεθεί σε εφαρμογή για το πού θα καταλήξει στη συνέχεια».
Τα αγοράζουν οι ίδιοι οι σταρ που τα φόρεσαν
Κάποιες σπάνιες φορές γίνονται δωρεές ή αγοράζονται από την ίδια τη διασημότητα που το φόρεσε – για παράδειγμα, η Κιμ Καρντάσιαν έχει ένα αρχείο με πολλές από τις εμφανίσεις της στο Met Gala, ενώ η Zendaya αγόρασε το εντυπωσιακό μαύρο φόρεμα Givenchy του 1996, σχεδιασμένο από τον John Galliano, από τη μεγαλύτερη βραδιά της μόδας το 2024.
Η αγορά από τις διασημότητες ήταν μια τάση που ήταν πιο δημοφιλής πριν από δεκαετίες. Τα τελευταία χρόνια φθίνει.
Η Zendaya αγόρασε το εντυπωσιακό μαύρο φόρεμα Givenchy του 1996 σχεδιασμένο από τον John Galliano, από τη μεγαλύτερη βραδιά της μόδας το 2024
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι οίκοι μόδας «ντύνουν» την κούκλα με συμφωνία
Η Bishop δήλωσε στο CNN ότι το φόρεμα της Νικόλ Κίντμαν για τα Όσκαρ του 1997 -μια κατακόκκινη δημιουργία από τον Galliano- ήταν ένα κομμάτι που «άλλαξε την πορεία του ντυσίματος στο κόκκινο χαλί» και σηματοδότησε την αρχή των οίκων μόδας που «συνεργάζονται δημόσια με μια διασημότητα και κατά κάποιο τρόπο τη ντύνουν επίσημα για το κόκκινο χαλί».
Πριν από εκείνη την εποχή, ήταν πιο συνηθισμένο για τη διασημότητα να κρατάει το φόρεμα που φορούσε στο χαλί και, σύμφωνα με το CNN, μερικές φορές αυτά τα φορέματα πωλούνταν ή χαρίζονταν.
Σήμερα, τα περισσότερα σύνολα τοποθετούνται σε αποθήκες ή εκτίθενται σε γκαλερί, ενώ ορισμένα δημοπρατούνται για παχυλά ποσά.
H Νικόλ Κίντμαν με Balenciaga στις φετινές Χρυσές Σφαίρες
Το σύνδρομο της Σταχτοπούτας
«Τις περισσότερες φορές επιστρέφεται και αποθηκεύεται στα αρχεία του σχεδιαστή», είχε δηλώσει στο Vanity Fair το 2017 η στιλίστρια Tanya Gill, αν και υπάρχουν σπάνιες εξαιρέσεις όταν οι σχεδιαστές «χαίρονται να χαρίσουν το φόρεμα στη σταρ που το φόρεσε», πρόσθεσε η Gill.
«Είναι σαν τη Σταχτοπούτα, το φοράς στον χορό και τα μεσάνυχτα πρέπει να επιστρέψει πίσω».
Σύμφωνα με την επικεφαλής συντηρήτρια του Μουσείου Τέχνης του Κλίβελαντ, Sarah Scaturro, τα φορέματα υποβάλλονται σε καθαρισμό, καθώς το πρόσωπο που φόρεσε το ρούχο «μπορεί να έχει πάνω του λοσιόν σώματος, έλαια, αρώματα, μακιγιάζ».
Η ίδια δήλωσε στο CNN ότι «ακόμη και αν δεν το βλέπετε αμέσως … με την πάροδο του χρόνου, αυτά τα υλικά και οι λεκέδες μπορούν στην πραγματικότητα να αρχίσουν να οξειδώνονται και θα αρχίσουν να αλλάζουν το χρώμα του υφάσματος, και ίσως ακόμη και την υφή».
Ενδύματα όπως το σύνολο της Nicole Kidman για τα βραβεία Όσκαρ του 1997 άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο οι οίκοι μόδας συνεργάζονται με διασημότητες για τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί
Οι αποθήκες με τα φορέματα
Μερικές φορές τα κομμάτια καθαρίζονται στεγνά, ενώ άλλες φορές πλένονται ή απλώς σκουπίζονται με ηλεκτρική σκούπα και ξεσκονίζονται, ανάλογα με το ύφασμα και το στυλ.
Τις περισσότερες φορές, τα φορέματα στη συνέχεια τοποθετούνται σε ειδικές αποθήκες, είτε πρόκειται για τα αρχεία ενός οίκου μόδας είτε για ιδιωτικές εγκαταστάσεις, ανέφερε το CNN.
Αλλά δεν τοποθετούνται απλώς σε κουτιά για να μαζέψουν σκόνη.
«Πραγματικά εξαρτάται από κάθε περίπτωση ξεχωριστά το πώς τοποθετείται ή αποθηκεύεται κάθε συγκεκριμένο αντικείμενο», δήλωσε στο πρακτορείο η Julie Ann Clauss, ιδρύτρια του The Wardrobe.
«Έτσι, κάποια φορέματα κρέμονται, κάποια τοποθετούνται σε κουτιά και κάποια άλλα απλώνονται σε μια επίπεδη επιφάνεια γιατί δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένα για να κρέμονται».
Πολύτιμο φορτίο
To Wardrobe έχει στην κατοχή τoυ περίπου 100.000 ρούχα από μια σειρά σχεδιαστών μόδας, ένα πολύτιμο φορτίο που απαιτεί ακριβείς συνθήκες αποθήκευσης, όπως χαμηλό φωτισμό και ιδανικά επίπεδα υγρασίας και θερμοκρασίας για τη διατήρησή του.
Αυτά τα κομμάτια συνήθως φεύγουν από τις αποθήκες του Λος Άντζελες ή της Νέας Υόρκης μόνο αν επιλεγούν για να φορεθούν ξανά στο κόκκινο χαλί ή να παρουσιαστούν σε μια έκθεση.
Η μεταφορά τους, ωστόσο, έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας.
Ειδική μεταχείριση στη μεταφορά
Η Clauss μίλησε στο CNN για μια φορά που χρειάστηκε να μεταφέρει κομμάτια ρούχων που ήταν «αυτά τα τρισδιάστατα, τεράστια πράγματα, αλλά με λεπτή χάντρα, βαριά κρύσταλλα πάνω σε πολύ λεπτό ελαστικό ύφασμα από τούλι».
«Παιδιά, δεν μπορούμε να τα βάλουμε αυτά σε ένα κουτί, φώναζα… Χρειάζονται προσαρμοσμένες, σταθερές βάσεις και ειδικά κιβώτια γύρω τους. Βλέπετε αυτά τα κιβώτια είναι τεράστια, μερικές φορές μπορούν να φτάσουν και τα δύο μέτρα για ένα μόνο φόρεμα».
Ορισμένα φορέματα, ωστόσο, δεν καταφέρνουν καν να βγουν από το χαλί ή από την εκδήλωση, όπως το φόρεμα του Balmain φτιαγμένο από άμμο της Tyla, το οποίο της το έκοψαν στο τέλος της βραδιάς με ένα ψαλίδι, μετά το περσινό Met Gala.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
*Με στοιχεία από nypost.com | Αρχική Φωτό: Zendaya / REUTERS
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις