Βγαίνει από την «Ημέρα της μαρμότας» το WRC;
Σε δύο εβδομάδες το Ράλι Μόντε Κάρλο παραδοσιακά θα φιλοξενήσει τον πρώτο γύρο του WRC για το 2025. Τι αλλάζει σε σχέση με πέρυσι;
- Κοιτούσε τα κορίτσια στο στήθος και τους έταζε καλούς βαθμούς -Τι λέει στο in πρώην μαθητής του 52χρονου καθηγητή
- The Jerusalem Post: H Χαμάς κάνει comeback – Αναγεννήθηκε ή είχε περισσότερους μαχητές;
- Ο Αλέξης Κούγιας απαντά στα σχόλια για την εικόνα του: «Είναι γνωστό το πρόβλημα υγείας μου»
- «Πληρωμένη απάντηση» της πρόεδρου του Μεξικού στον Τραμπ: «Γιατί όχι Αμέρικα Μεξικάνα»
Δεν έχουν περάσει, παρά μόλις μερικές εβδομάδες, από την ημέρα που ο Τιερί Νεβίλ αναδείχθηκε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC. Μετά από προσπάθεια μίας δεκαετίας ο Βέλγος οδηγός της Hyundai τα κατάφερε. Αυτή είναι και η πρώτη αλλαγή. Το Νο1 ενός Rally1 για πρώτη φορά σε άλλο αυτοκίνητο πέραν της Toyota.
Τέλος η υβριδική εποχή
Αυτή είναι η πραγματικά μεγάλη αλλαγή. Εδώ οι ομάδες έπαιξαν μεγάλο ρόλο, προφανώς για να μειωθεί το κόστος, παρά το γεγονός ότι υπήρξε πρόταση στην εταιρεία παραγωγής για ανανέωση της συνεργασίας μέχρι το 2027. Τότε θα ξεκινήσει ο νέος κύκλος έγκρισης (homologation), με αυτοκίνητα που θα κινούνται με όλους τους τύπους κινητήρων.
Μεγαλύτερο πρόγραμμα
Για πρώτη φορά μετά από το 2008 το καλεντάρι θα αποτελείται από 14 ράλι (13 μέχρι τώρα). Η σεζόν θα ξεκινάει στο Μονακό και θα ολοκληρώνεται στη Σαουδική Αραβία, που κάνει και εδώ την είσοδό της μετά από σχεδόν όλα τα υπόλοιπα παγκόσμια πρωταθλήματα. Σε ότι μας αφορά, μεγάλη αλλαγή έχει γίνει και στην ημερομηνία του Ράλι Ακρόπολις. Επιστρέφει στη φυσική του θέση, επιτέλους, στα τέλη Ιουνίου. Στην εποχή που έχουν γραφτεί οι πιο χρυσές σελίδες της ιστορίας του. Τώρα, το που θα είναι το κέντρο του αγώνα; Αυτό αιωρείται ανάμεσα σε Λαμία και Λουτράκι. Την πρώτη του παρουσία στο WRC θα κάνει και το Ράλι των Καναρίων Νήσων, αλλά και η Παραγουάη, στο ένα από τα δύο ράλι στη Νότια Αμερική. Αυτό άλλωστε τονίζει και τον… πιο παγκόσμιο χαρακτήρα του πρωταθλήματος. Τιμάει το όνομά του δηλαδή, κάτι που δεν γινόταν πρόσφατα.
Νέο σύστημα βαθμολόγησης (ξανά!)
Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Το περσινό σύστημα βαθμολόγησης ήταν πέρα ως πέρα άδικο. Και κατά την άποψή μου και ένας κύριος λόγος που εξελίχθηκε, όπως εξελίχθηκε το πρωτάθλημα. Δεν γίνεται ο νικητής να έχει λιγότερους βαθμούς από κάποιον άλλο. Ευτυχώς οι υπεύθυνοι το κατάλαβαν.
Νέος προμηθευτής ελαστικών
Πριν από μερικές ημέρες η Pirelli αποχαιρέτησε με μία εκδήλωση το WRC, ευχαριστώντας άπαντες για τη συνεργασία. Παρών και ο Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο μεγαλύτερος επικριτής των Ιταλών. Τη θέση της θα πάρει η Hankook. Δεν εντυπωσίασε αρχικώς η επιλογή αυτή. Να τη δούμε όμως και στη δράση πως θα πάει. Πλέον ο νικητής θα παίρνει όπως παλιά 25 βαθμούς ( η μόνη αλλαγή είναι στους 17 του 2ου), με τους πέντε ταχύτερους στην Power Stage να παίρνουν από ένα επιπλέον βαθμό. Αυτό που έμεινε από πέρυσι είναι η Super Sunday, τροποποιημένη, για να ανταμοίβει μόνο τους 5 πρώτους. Αυτό σημαίνει ότι το μέγιστο σε κάθε γύρο μπορεί να είναι οι 35 βαθμοί.
Επιστροφή των Remote Service
Για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, επιστρέφουν τα Remote Service. Θα είναι 20λεπτα σέρβις με τρεις μηχανικούς συν το πλήρωμα, που ουσιαστικά θα κάνουν παραπάνω πράγματα από ότι έκαναν στα Tyre Fitting Zone.
H επιστροφή του… ασώτου
Η επιστροφή του Κάλε Ροβάνπερα για μια πλήρη σεζόν είναι το μεγαλύτερο νέο, σε ό,τι έχει να κάνει με το δυναμικό των ομάδων. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2023 και του 2022 θα τα δώσει όλα για να επανέλθει στο θρόνο του. Στην Toyota, επιστρέφει και ο Γιούχα Κάνκουνεν. Όχι σε ρόλο οδηγού, αλλά σε ρόλο επικεφαλής, όταν ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα απουσιάζει. Στη Hyundai προστέθηκε ο Αντριέν Φορμό, ενώ η M-Sport θα κινηθεί με τους ΜακΈρλαν, Μούνστερ και θα δώσει και ευκαιρίες και σε κάποιους άλλους οδηγούς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις