Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025
weather-icon 21o
Μην στέλνεις μήνυμα, πάρε τηλέφωνο – Οι συνήθειες των baby boomers και της Gen X που χάνονται και μισούν οι νέοι

Μην στέλνεις μήνυμα, πάρε τηλέφωνο – Οι συνήθειες των baby boomers και της Gen X που χάνονται και μισούν οι νέοι

Όσοι γεννήθηκαν από το 1946 έως και το 1980 και εκπροσωπούν τις γενιές των baby boomers και «X», διατηρούν ακόμα παλιές αγαπημένες συνήθειες, οι οποίες έχουν πια ξεχαστεί

Το χάσμα γενεών υπήρχε ανέκαθεν, ωστόσο, σημερα μπορεί να είναι πιο εμφανές από ποτέ. Οι baby boomers, γεννημένοι από το 1946 μέχρι και το 1964, αλλά και η Gen X που ακολουθεί (από το 1965 έως και το 1980), συγκρούονται συχνά με τους νεότερους ενήλικες, με τις αντιμαχόμενες πλευρές να κατηγορούν η μία την άλλη σχεδόν για τα πάντα – από τις διατροφικές συνήθειες μέχρι τα οικονομικά προβλήματα.

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες, πάντως, που οι περισσότεροι baby boomers κυρίως και, ίσως, λιγότερο η Gen X, δεν φαίνεται να μπορούν να εγκαταλείψουν, κάτι που ενοχλεί τις νεότερες γενιές απίστευτα.

Ακολουθούν δέκα τυπικές συνήθειες των μεγαλύτερων ενηλίκων που οι νεότερες γενιές θεωρούν ξεπερασμένες ή και κακές.

1. Πάντα τηλεφωνούν αντί να στείλουν γραπτά μηνύματα

Το να καλέσετε κάποιον απαιτεί την άμεση προσοχή του, ενώ ένα μήνυμα μπορεί να το κοιτάξει και να απαντήσει όταν ο παραλήπτης έχει χρόνο.

Πολλοί νεότεροι άνθρωποι προτιμούν τα γραπτά μηνύματα και, μάλιστα, ούτε καν τα SMS πλέον αλλά την επικοινωνία μέσω δωρεάν εφαρμογών, από τις κλήσεις και τα φωνητικά μηνύματα – προφανώς, τα επείγοντα περιστατικά και άλλες ειδικές περιστάσεις εξαιρούνται.

2. Εμφανίζονται σε ένα σπίτι απροειδοποίητα

Πολλοί άνθρωποι, ιδίως οι νέοι, δεν φαντάζονται να εμφανιστούν στο σπίτι ενός φίλου ή μέλους της οικογένειάς τους απροειδοποίητα.

Οι baby boomers, όμως, όπως και η γενιά Χ σε ένα βαθμό, είχαν συνηθίσει στην αμεσότητα και τον αυθορμητισμό που είχαν οι ανθρώπινες σχέσεις, γι’ αυτό και το να εμφανιστούν απροσδόκητα σε κάποιον δεν το θεωρούν αγένεια ή ότι μπορεί να τους προκαλέσει άγχος (Είναι το σπίτι αρκετά καθαρό; Έχω κάτι να σερβίρω στους καλεσμένους μου;).

3. Κυριακάτικα οικογενειακά γεύματα

Τα κυριακάτικα τραπέζια αποτελούν την πιο διμοφιλή οικογενειακή παράδοση στην Ελλάδα και στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Ωστόσο, μεταξύ των νεότερων γενεών γίνονται όλο και πιο σπάνια – προτιμούν να πάνε στους γονείς και να πάρουν… τάπερ με φαγητό, παρά να καθίσουν στο τραπέζι με τους υπόλοιπους – και δεν είναι απίθανο να χαθούν όταν οι boomers βγουν στη σύνταξη.

4. Επίσημα δείπνα

Ένα αγαπημένο κοινωνικό γεγονός για τους boomers ήταν τα επίσημα δείπνα, αλλά εδώ και αρκετό καιρό, αυτό έχει γίνει λιγότερο δημοφιλές.

Οι καιροί έχουν αλλάξει και οι νεότερες γενιές προτιμούν πιο χαλαρές συναντήσεις αντί για παραδοσιακά δείπνα. Εξάλλου, με το σημερινό
κόστος ζωής, οι νέοι δεν θέλουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε τέτοιες τυπικές εκδηλώσεις.

5. Λαϊκές αγορές

Οι λαικές αγορές ήταν πολύ αγαπητές και χρήσιμες στις οικογένειες των boomers, καθώς αρέσκονταν να αγοράζουν φρέσκα προϊόντα και να υποστηρίζουν ταυτόχρονα την τοπική παραγωγή.

Αυτό δεν ισχύει για τις επόμενες γενιές, οι οποίες προτιμούν τα σούπερ μάρκετ ακόμη και για τα φρούτα τους.

6. Επίσημο ένδυμα

Για τους boomers και, σε μεγάλο βαθμό, για τη γενιά Χ, το επίσημο ντύσιμο σε σημαντικές περιστάσεις έδειχνε κομψότητα αλλά και σεβασμό απέναντι στους άλλους ή και στον χώρο, ακόμη και τον εργασιακό.

Οι νεότεροι, που έχουν ένα δικό τους dress code, αντιλαμβάνονται διαφορετικά το «καλό» ντύσιμο και, σε πολλές περιπτώσεις… καλά κάνουν.

7. Εκτυπώνουν τα πάντα – και τις φωτογραφίες

Στον εργασιακό χώρο, πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν γιατί κάποιοι boomers και της άνθρωποι της Gen X εκτυπώνουν τακτικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έγγραφα, αποδείξεις και άλλα φαινομενικά ασήμαντα πράγματα.

Σπατάλη χαρτιού και πόρων, σκέφτονται οι νεότεροι, οι οποίοι θεωρούν περιττά και τα άλμπουμ, αφού μια χαρά αποθηκεύουν στα κινητά τους τηλέφωνα, και όχι μόνο, τις αγαπημένες τους φωτογραφίες και αναμνήσεις.

Ωστόσο, οι boomers και οι επόμενοι, την φωτογραφία ειδικά την θέλουν και τυπωμένη για να μπει στο άλμπουμ. Όπως άλλωστε και το… σήμα τελών κυκλοφορίας, που φυλάνε ακόμα στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου.

8. Δεν ξεφορτώνονται τίποτα

Όταν κάποιοι boomers πεθαίνουν, θα αφήσουν πίσω τους ένα τεράστιο ποσό υλικών πραγμάτων.

Συλλεκτικά αντικείμενα, φανταχτερές πορσελάνες που κανείς δεν χρησιμοποιεί ποτέ, αντίκες και, στις χειρότερες περιπτώσεις, σωρούς από παλιά περιοδικά και εφημερίδες, θα καταλήξουν στα παιδιά τους.

Είναι ένα τεράστιο βάρος για τα μέλη της οικογένειας, σε μια περίοδο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το πένθος τους, παράλληλα, όμως, είναι και μία αχρείαστη «σαβούρα» για τους νεότερους.

9. Διαβάζουν εφημερίδες

Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, οι baby boomers συνεχίζουν να διαβάζουν εφημερίδες σε υψηλότερα ποσοστά από τις νεότερες ηλικιακά ομάδες.

Το να διαβάζουν – ειδικά τις Κυριακές – την εφημερίδα τους το πρωί, πίνοντας τον καφέ τους, εξακολουθεί να αποτελεί αγαπημένη συνήθεια, με την γενιά Χ να έχει στραφεί πλέον περισσότερο στην ενημέρωση του διαδικτύου, από το κινητό τους τηλέφωνιο, για να μαθαίνουν τις ειδήσεις.

10. Νομίζουν ότι οι Millennials είναι ακόμα παιδιά

Στην ατελείωτη συζήτηση boomers εναντίον millennials, με τους δεύτερους, σε αρκετές περιπτώσεις να είναι παιδιά της Gen X, φαίνεται ότι οι πρώτοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι millennials είναι πολύ νέοι ενώ, μερικές φορές, μάλιστα, αναφέρονται σε αυτούς ως «παιδιά».

Στην πραγματικότητα, όμως, οι νεότεροι είναι 28 ετών, ενώ οι μεγαλύτεροι είναι… 43 ετών! Πολλοί από αυτούς, άλλωστε, έχουν τα δικά τους παιδιά.

Must in

Υπόθεση Όλμο: Με μποϊκοτάζ από τα παιχνίδια της Ισπανίας απείλησαν οι διεθνείς της Μπαρτσελόνα

Ισπανοί διεθνείς της Μπαρτσελόνα απείλησαν να σταματήσουν να παίζουν για τη Φούρια Ρόχα αν συνεχιζόταν η αποβολή του Ολμο από τα μητρώα της Λα Λίγκα και της ισπανικής ομοσπονδίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο