Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025
03:24
weather-icon 9o
Ο Τομ Χανκς δε φοβάται την Τεχνητή Νοημοσύνη. Είναι εξαίρεση

Ο Τομ Χανκς δε φοβάται την Τεχνητή Νοημοσύνη. Είναι εξαίρεση

Ο Τομ Χανκς υπερασπίστηκε τη συνδρομή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βιομηχανία του θεάματος με αφορμή τη νέα του ταινία Here

Ο Τομ Χανκς υπερασπίστηκε την αμφιλεγόμενη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην επερχόμενη ταινία του, Here.

Η νέα ταινία φέρνει τον Τομ Χανκς και τη Ρόμπιν Ράιτ ξανά στη μεγάλη οθόνη υπό τις σκηνοθετικές εντολές του σκηνοθέτη του  Φόρεστ Γκαμπ, Ρόμπερτ Ζεμέκις.

Με τη συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας, οι Τομ Χανκς και Ρόμπιν Ράιτ εμφανίζονται αρκετές δεκαετίες νεότεροι στην ταινία η οποία βασίζεται στο ομώνυμο graphic novel του Ρίτσαρντ ΜακΓκουάιαρ του 2014 που διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου σε ένα καθιστικό.

Ωστόσο ο Τομ Χανκς, 68, φάνηκε να υπερασπίζεται τη δημιουργική επιλογή της Τεχνητής Νοημοσύνης και επαίνεσε την τεχνολογία για την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της. .

«Γνωρίζαμε ότι αυτός ο υπερυπολογιστής θα έκανε τη δουλειά έξι μηνών σε ένα νανοδευτερόλεπτο», είπε στους Radio Times. «Με τη βοήθεια της AI γυρίσαμε τις σκηνές στο στούντιο Pinewood και μπορούσαμε να τις δούμε αμέσως».

Ναι μεν, αλλά

Η Ράιτ σχολίασε τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και τη δημιουργία deepfake videos λέγοντας: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη υπάρχει ήδη παντού. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν AI χωρίς συγκατάθεση και δημιουργούν ηθοποιούς που λένε πράγματα που δεν είπαν ποτέ. Αυτό λοιπόν δεν είναι καινούργιο. Αυτό είναι τρομακτικό».

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Ρόμπερτ Ζεμέκις υπερασπίστηκε την επιλογή, λέγοντας ότι τα οπτικά εφέ υπάρχουν μόνο για να υποστηρίξουν τις ανάγκες της ιστορίας.

«Πάντα πίστευα ότι η δουλειά μας ως κινηματογραφιστές είναι να δείχνουμε στον κόσμο πράγματα που δεν βλέπει στην πραγματική ζωή», είπε. «Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι αποτελεσματική επειδή οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι πραγματικά καλές».

Η απόφαση να χρησιμοποιηθεί η Τεχνητή Νοημοσύνη στην ταινία έρχεται σε αντίθεση με τη στάση πολλών επαγγελματιών του χώρου που έχουν επιτεθεί στην εισβολή της ΑΙ στο Χόλιγουντ.

Η Λίσα Κούντροου από τα Φιλαράκια επιτέθηκε στην παραγωγή της ταινίας καθώς αναρωτήθηκε πρόσφατα «Τι δουλειά θα υπάρχει για τους ανθρώπους;» και μοιράστηκε τις ανησυχίες της για τον κίνδυνο «ανακύκλωσης προσώπων και χαρακτήρων χωρίς την άδεια τους».

«Κλωνοποίηση ερμηνειών»

Σε αντίθεση με τους συντελεστές της ταινίας, μεγάλη μερίδα του Χόλιγουντ έχει εκφράσει τις ανησυχίες της για τη χρήση της AI στη βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Η πρόσφατη απεργία των ηθοποιών του Χόλιγουντ το 2023, η πρώτη φορά μετά από 43 χρόνια, συνδέθηκε άμεσα με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βιομηχανίας.

Ένα από τα αιτήματά των απεργών ήταν και η διευθέτηση ζητημάτων που συνδέονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) καθώς εγείρουν φόβους για τις επιπτώσεις της με το Σωματείο Ηθοποιών Αμερικής (Screen Actors Guild SAG-AFTRA) να προειδοποιεί ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί απειλή για τα δημιουργικά επαγγέλματα».

Τον Ιούνιο του 2023 ο Ντάνκαν Κράμπτρι Άιρλαντ, επικεφαλής διαπραγματευτής της SAG-AFTRA, λέγοντας ότι οι επικεφαλής των studio είχαν ζητήσει τη δυνατότητα να σκανάρουν τα πρόσωπα των καλλιτεχνών που δεν έχουν πρωταγωνιστικούς ρόλους, να τους καταβάλουν αμοιβή μιας ημέρας και στη συνέχεια να μπορούν να κατέχουν και να χρησιμοποιούν το ομοίωμά τους «για το υπόλοιπο της αιωνιότητας, σε όποιο έργο θέλουν, χωρίς συναίνεση και καμία αποζημίωση».

Δυστοπία με τεχνολογία αιχμής

Η πρόταση των αφεντικών του Χόλιγουντ, έγραψε το BBC, θύμιζε πλοκή επεισοδίου της δυστοπικής σειράς Black Mirror.

Στο εναρκτήριο επεισόδιο της έκτης σεζόν Joan Is Awful η εξαιρετική πάντα Άνι Μέρφι υποδύεται τη Τζόαν, μια γυναίκας που, στο τέλος κάθε μέρας, συνειδητοποιεί με τρόμο ότι η ζωή της γίνεται επεισόδιο σε ένα βιογραφικό δράμα με όλα τα λάθη της στον υπερθετικό.

Οι λάθος αποφάσεις της Τζόαν μεταφέρονται στην οθόνη ως σειρά σε streaming πλατφόρμα με τη Σάλμα Χάγιεκ να την υποδύεται.

Στη συνέχεια και καθώς το επεισόδιο ξεδιπλώνει την ειρωνεία του (spoilers) μαθαίνουμε ότι δεν είναι η Χάγιεκ στην οθόνη αλλά ένας κλώνος της Χάγιεκ που δημιουργήθηκε με AI μετά από απόφαση στελεχών της πλατφόρμας ροής για εξοικονόμηση κόστους.

Το κεντρικό θέμα του επεισοδίου είναι ότι η AI θα αντικαταστήσει τελικά όλους τους ηθοποιού και το Joan Is Awful πείθει ότι εν τέλει, «το προϊόν είμαστε εμείς».

Το επεισόδιο ήταν απόλυτα επίκαιρο όταν προβλήθηκε καθώς το Σωματείο SAG-AFTRA δεν είναι και το μόνο που έχει εκφράσει ανησυχίες για αυτό που αποκαλείται «κλωνοποίηση ερμηνειών».

Ο Λίαμ Μπαντ της βρετανικής Ένωσης Ηθοποιών Equity, δήλωσε: «Βλέπουμε αυτή την τεχνολογία να χρησιμοποιείται σε μια σειρά πραγμάτων όπως αυτοματοποιημένα ηχητικά βιβλία, ψηφιακά avatar για εταιρικά βίντεο» ανέφερε.

«Η τεχνολογία θα πρέπει να λύνει ένα πρόβλημα και δεν υπάρχει πρόβλημα που λύνουν όσοι χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη. Δεν έχουμε έλλειψη σεναριογράφων, δεν έχουμε έλλειψη ηθοποιών, δεν έχουμε έλλειψη σκηνοθετών – έτσι δεν χρειαζόμαστε την Τεχνητή Νοημοσύνη», είπε ο Τζάστιν Μπέιτμαν, σεναριογράφος και παραγωγός.

Must in

Βιτόρια: «Θέλαμε περισσότερο τη νίκη»

Ικανοποιημένος από την απόδοση των παικτών του ήταν ο Ρουί Βιτόρια μετά την νίκη του Παναθηναϊκού στο ντέρμπι με την ΑΕΚ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο