BMW M5: Κατηγορία από μόνη της
Η νέα ενσάρκωση της BMW Μ5 είναι απλώς εκκωφαντική, ένα αυθεντικό «driver’s car» φτιαγμένο από υλικά που συνηγορούν σε μια αυταπόδεικτη υπεροχή
- Δυναμώνουν και ενισχύονται τα μπλόκα των αγροτών σε όλη τη χώρα
- Συμφωνία – Ορόσημο ΕΚΠΑ και ΕΚΔΔΑ: To δημόσιο πανεπιστήμιο συμβάλλει στην αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης
- «Κλιμάκωση έως την πρόταση δυσπιστίας» - Δήλωση Χαρίτση μετά τις μαζικές συγκεντρώσεις για τα Τέμπη
- Από μια τηγανίτα στη Microsoft: Τα χρόνια που ο Μπιλ Γκέιτς παράτησε το Χάρβαρντ
Ανατρέχοντας στις απαρχές της BMW Μ5, θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάθε νέα γενιά της σμιλεύεται με το κριτήριο της «πρόκλησης» αν και κάθε φορά ερμηνευμένη με διαφορετικό τρόπο και με βάση τα ζητούμενα κάθε εποχής.
Γνωρίστε την από κοντά στην Σπανός AE
Εκρηκτική προσωπικότητα
Η νέα, έβδομη κατά σειρά γενιά του μοντέλου με την κωδική ονομασία G90 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση από τον παραπάνω άτυπο κανόνα, αν και στην προκειμένη περίπτωση ακριβέστερος όρος θα ήταν μάλλον η λέξη «έκρηξη» καθώς κάθε παράμετρός της δείχνει να έχει σχεδιαστεί προκειμένου να προκαλέσει έκρηξη στις αισθήσεις είτε απλώς κοιτάξει κανείς το επιβλητικό σκαρί της που και σε πλήρη ακινησία μοιάζει με δρομέα λίγο πριν το σύνθημα του αφέτη είτε, αυτονόητα, όταν βρεθεί στην θέση του οδηγού.
Διατρέχοντας τα χαρακτηριστικά της εξωτερικά, όπως και στην πιο πρόσφατη M3, οι σχεδιαστές της BMW αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τις οποιεσδήποτε αναστολές είχαν ενδεχομένως στην προηγούμενη ενσάρκωση του μοντέλου, εξασφαλίζοντας στη νέα BMW Μ5 μια πιο δυναμική εικόνα από ποτέ.
Καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η νέα όψη της που βρίθει από ακμές και πτυχώσεις, διαθέτοντας πλήρεις σε νόημα και μέγεθος εισαγωγές αέρα ενώ, προχωρώντας προς τα πίσω, ξεχωρίζουν τα ανάγλυφα, σχεδόν «σκαμμένα» κατώτερα πλευρικά τμήματα. Αυτά «καταλήγουν» στους εξίσου με τους μπροστινούς – αν όχι περισσότερο – διογκωμένους πίσω θόλους, μια επιλογή που οι Βαυαροί σχεδιαστές προκρίνουν πρώτη φορά για την BMW Μ5, τονίζοντας με αυτόν τον τρόπο ιδανικά το μεγαλύτερο μέγεθος των μετατροχίων της (1,684 μ. μπροστά και 1,66 μ. πίσω) αλλά και το συνολικά αυξημένο, παρ΄ολίγον δύο μέτρα, (1,97 μ.) πλάτος της κατασκευής.
Στο πίσω τμήμα, εκτός από το νεότερο σχεδιαστικό κώδικα της BMW στις λεπτομέρειες, είναι εξαιρετικά δύσκολο να μην ταυτοποιήσει κανείς το μοντέλο ως μέλος της Μ ελίτ χάρη στο design του αεροδυναμικού διαχύτη δύο τμημάτων ο οποίος φιλοξενεί τις τέσσερις χορταστικές απολήξεις της εξάτμισης. Στην κορυφή της θύρας του πορτ μπαγκάζ δεσπόζει ένα lip spoiler που παίζει το δικό του ρόλο στην αεροδυναμική και στις επιδόσεις της νέας BMW Μ5.
Το παζλ συμπληρώνουν οι σπορ τροχοί διαφορετικής διαμέτρου μπροστά και πίσω (20 και 21 ίντσες αντίστοιχα) με τις διπλές ακτίνες σε σκουρόχρωμο φινίρισμα ως μια επιπλέον επιβεβαίωση του σπορ επιχειρήματος της BMW Μ5.
Σε άλλο επίπεδο
Πίσω τους, εκτός από το πανίσχυρο σύστημα πέδησης με δισκόφρενα που ακόμα και στη βασική διαμόρφωση αποτελούνται από ένα νέο υλικό (σταθερά διατίθεται και η επιλογή των carbon κεραμικών σε συνδυασμό με χρυσές δαγκάνες) παρεπιδημεί μια πλήρως ανασχεδιασμένη ανάρτηση με διάταξη διπλών ψαλιδιών μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Εκτός από τη νέα γεωμετρία, συνεπικουρούμενων των μεγαλύτερων μετατροχίων, η ανάρτηση συμπληρώνεται από ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ενώ και για πρώτη φορά στην ιστορία της η BMW Μ5 επωφελείται και από σύστημα τετραδιεύθυνσης που συνηγορεί στην δυναμική ευελιξία όσο και την καθημερινή χρηστικότητά της με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μήκος 5,096 μέτρων.
Για εκείνους που επιθυμούν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την ήδη «εκρηκτική» εικόνα της BMW Μ5 διαθέσιμο είναι και το πακέτο M Carbon το οποίο αυξάνει την περιεκτικότητα της εξωτερικής της εμφάνισης σε ανθρακόνημα καθώς με την επιλογή του στοιχεία όπως η οροφή, οι εξωτερικοί καθρέφτες και η πίσω αεροτομή, κατασκευάζονται από το συγκεκριμένο, «αγαπημένο» για τις σπορ υλοποιήσεις, υλικό.
«Στην καρδιά του κτήνους»
Το πραγματικό «νόημα» όλων των παραπάνω προκύπτει ή μάλλον ακριβέστερα υποστηρίζεται όσο και υποστηρίζει το νέο plug-in υβριδικό σύνολο που εφοδιάζει την BMW Μ5, για τις συστάσεις του οποίου αρκούν ίσως τα μεγέθη συνδυαστικής απόδοσης 727 ίππων και 1.000 Nm ροπής.
Το σύνολο αποτελείται από έναν V8 4,4 λίτρων με ισχύ 585 ίππων και 750 Nm ροπής που συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, το οποίο συνεισφέρει με 197 ίππους και 280 Nm ροπής με την BMW να σημειώνει ότι χάρη στη στοχοπροσηλωμένη στις επιδόσεις προσέγγιση, η απόδοση ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα μπορεί να φτάσει έως και τα 450 Nm.
Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή του συστήματος xDrive που συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης M Active και του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων M Steptronic ενώ, το παλμαρέ διαμορφώσεων της BMW Μ5 συμπληρώνουν πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Hybrid, Electric, eControl, Dynamic και Dynamic Plus) που προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά της ανάλογα τα ζητούμενα του οδηγού και την περίσταση.
Ανεξάντλητες επιλογές
Να σημειωθεί ότι παρά τον τετρακίνητο χαρακτήρα του μοντέλου, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του μενού το σύνολο της ροπής να μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω η BMW Μ5 εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή σε 305 χλμ./ώρα με την επιλογή του πακέτου M Driver’s Package.
To σύνολο συμπληρώνει μπαταρία ιόντων λιθίου 18,6 kWh η οποία μπορεί να εξασφαλίσει αφενός την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως 69 χλμ. και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα ενώ προφανώς διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην σημαντική περιστολή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθώς ανεξαρτήτως των παραπάνω, το αντίστοιχο μέγεθος για την BMW Μ5 διαμορφώνεται σε 37 γρ./χλμ.
Πολυδιάστατα σπορ σε κάθε πτυχή
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, αντιστοίχως «πολεμική» είναι και η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της BMW Μ5 η οποία επωφελείται από σπορ ρυθμιζόμενα bucket καθίσματα με την υπογραφή Μ τα οποία υπόσχονται ιδανική στήριξη ακόμα και υπό «ακραία πίεση».
Στο ίδιο ακριβώς μοτίβο το τιμόνι με την χορταστική στεφάνη διαθέτει το χαρακτηριστικό κόκκινο σημάδι, paddles για την αλλαγή σχέσεων και διακόπτες Μ1/Μ2 που ενεργοποιούν τις «αγαπημένες» ρυθμίσεις του οδηγού για το σύνολο των χαρακτηριστικών του μοντέλου από την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης έως την απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση των φρένων, μεταξύ άλλων.
Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει ο περιστροφικός επιλογέας με το λογότυπο Μ για την πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης και χειριστήρια αφής-συντομεύσεις για άμεση πρόσβαση στις «core» ρυθμίσεις.
Οι δύο οθόνες βασίζονται στη νεότερη έκδοση λογισμικού της BMW, OS 8.5, και φυσικά διαθέτουν μενού και γραφικά M. Πλην αυτού και των «δεδομένων» λειτουργιών ο οδηγός μέσω της κεντρικής οθόνης αφής των 14,9 ιντσών μπορεί να ενεργοποιήσει είτε δια της αφής είτε με φωνητικές εντολές και να αναζητήσει τις «αναμενόμενες» παραμέτρους ρυθμίσεων έως και στοιχεία που αφορούν την τηλεμετρία κίνησης σε πίστα και συνθήκες drift.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συνδυάζεται με Head-Up Display το οποίο εμφανίζει με μια ματιά τις ζωτικές ενδείξεις ή στοιχεία από το σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας αναλόγως και με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Tην εικόνα ολοκληρώνει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στα συνήθη χρώματα των M o οποίος συνδυαστικά με υλικά που παραπέμπουν ή είναι ανθρακόνημα, αναλόγως και τα επιλεγέντα πακέτα, και τις χρωματικές επιλογές για τις επενδύσεις δημιουργούν ένα περιβάλλον αντάξιο της καταιγιστικής προσωπικότητας της BMW Μ5 όσο και απολύτως διαισθητικά «υποστηρικτικό» στις επιδιώξεις του οδηγού –όποιες και αν είναι αυτές.
Aυτό που θα πρέπει πάντως να θεωρείται δεδομένο είναι ότι η BMW M5 αποτελεί ένα σύνολο κορυφαίων τεχνολογικών προδιαγραφών, σμιλεμένων για να συναρπάσουν είτε στον απολύτως ταιριαστό ρόλο του καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου, με προνομιακό πεδίο έκφρασης μια αγωνιστική πίστα είτε σε καθημερινή χρήση, ως το απόλυτο business sedan με δυνατότητες που όχι μόνο ανταποκρίνονται, αλλά ξεπερνούν τις προσδοκίες.
Ένα ακόμα απολύτως… «χειροπιαστό» πλεονέκτημα της BMW M5 είναι ότι πλέον, οι ενδιαφερόμενοι δεν χρειάζεται να αφήσουν τίποτα στην σφαίρα της φαντασίας καθώς, όσοι το επιθυμούν μπορούν να την γνωρίσουν από κοντα, κλείνοντας ένα test drive μέσω της Σπανός Α.Ε. για να ζήσουν την πληθωρική εμπειρία μιας αυθεντικής οδηγικής μηχανής.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις