![Boom Supersonic: Πρώτο ιδιωτικό αεροπλάνο που σπάει το φράγμα του ήχου](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/01/home-2024-xb-1-1200x681.jpg)
Boom Supersonic: Πρώτο ιδιωτικό αεροπλάνο που σπάει το φράγμα του ήχου
Το πειραματικό XB-1 έπιασε ταχύτητα Mach 1.1. Σύμφωνα με την Boom Supersonic, ανοίγει το δρόμο για υπερηχητικές υπερατλαντικές πτήσεις.
Πειραματικό αεροπλάνο της αμερικανικής Boom Supersonic έγινε την Τρίτη το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος που αναπτύσσεται με ιδιωτικούς πόρους, μια εξέλιξη που σύμφωνα με την εταιρεία ανοίγει τον δρόμο για ταχείες υπερατλαντικές πτήσεις.
Το πειραματικό XB-1 απογειώθηκε από το Mojave Air & Space Port στην Καλιφόρνια και ξεπέρασε την ταχύτητα του ήχου 11,5 λεπτά αργότερα, σε ύψος 35.000 ποδών (10.600 μέτρα), όταν έφτασε τα 1.360 χιλιόμετρα την ώρα, ή Mach 1,1. Έσπασε το φράγμα άλλες δύο φορές πριν προσγειωθεί περίπου μισή ώρα αργότερα.
Ήταν η πρώτη φορά που ένα πολιτικό αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου πάνω από τις ηπειρωτικές ΗΠΑ, ανέφερε η Boom Supersonic.
Η ταχύτητα του ήχου στο επίπεδο της θάλασσας και σε θερμοκρασία 20 βαθμών Κελσίου είναι 1.235 χιλιόμετρα την ώρα.
«Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα, την ανάπτυξη του πρώτου πολιτικού υπερηχητικού τζετ εδώ στις ΗΠΑ» καμάρωσε στη διάρκεια της πτήσης ο Γκρεγκ Κρόλαντ, σύμβουλος και πρώην τεχνικός διευθυντής της Boom.
«Θα μας επιτρέπει να αναπτύξουμε ένα εμπορικό υπερηχητικό αεροπλάνο για τις μάζες» υποστήριξε.
H πτήση μεταδόθηκε ζωντανά από ένα αεροπλάνο Northrop T-38 Talon που διέθετε πομποδέκτη του Starlink, της υπηρεσίας δορυφορικού Διαδικτύου της SpaceX.
Οι πολιτικές υπερηχητικές πτήσεις τερματίστηκαν μετά τον παροπλισμό των τελευταίων Concord το 2003.
H μεγάλη κατανάλωση καυσίμου είναι ένας λόγος που οι υπερηχητικές επιβατικές πτήσεις δεν αναμένεται να επιστρέψουν σύντομα. Ένας άλλος είναι ο δυνατός κρότος που ακούγεται στο έδαφος όταν περνά ένα υπερηχητικό αεροσκάφος, γνωστός ως sonic boom.
To ΧΒ-1 είναι το πρωτότυπο στο οποίο θα βασιστεί η Boom Supersonic για την ανάπτυξη του Overture, ενός υπερηχητικού αεροσκάφους 64-80 θέσεων που θα μπορεί να διασχίζει τον Ατλαντικό σε περίπου 3,5 ώρες.
Πέρυσι ολοκλήρωσε την κατασκευή του εργοστασίου της στη Βόρεια Καρολίνα και έχει εξασφαλίσει 130 παραγγελίες και προπαραγγελίες από την American Airlines, την United Airlines και την Japan Airlines, αναφέρει το Reuters.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις