
Renault Filante: Διάττων… ανερχόμενος
Με πηγή έμπνευσης τα τετράτροχα που επεδίωκαν την κατάρριψη ρεκόρ ταχύτητας, η Renault αναδημιουργεί μια επιβλητική «βολίδα» με βλέψεις για ρεκόρ αποδοτικότητας
H γαλλική φίρμα έχει αποδείξει το ταλέντο της στην δημιουργική επαναφορά θρύλων του παρελθόντος στο παρόν, με απολύτως σύγχρονα υλικά. Αυτή την φορά δεν πρόκειται ωστόσο για κάποιο μοντέλο με άρωμα παρελθόντος που αργά ή γρήγορα θα οδηγηθεί στην παραγωγή, όπως τα Renault 4 και R5, αλλά για ένα ρηξικέλευθο μονοθέσιο που η Renault χαρακτηρίζει ως «εργαστήριο σε τροχούς».
To Renault Filante Record 2025, όπως ονομάζεται, αντλεί τις επιρροές του από τα τετράτροχα πρωτότυπα των Γάλλων που καθ΄όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα επιχειρήσαν -και ενίοτε κατόρθωναν- να καταρρίψουν το ρεκόρ επίγειας ταχύτητας και στοχεύει να προσφέρει μια νέα θεώρηση στην αεροδυναμική των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του σήμερα.

Ανεξαρτήτως των σχεδιαστικών του επιρροών και της λογικής που το σμίλεψε, το Filante (διάττων) δεν θα επιδιώξει κάποιο επίζηλο ρεκόρ ταχύτητας αλλά, με την συνδρομή της αεροδυναμικής θα αξιώσει νέα επίπεδα αποδοτικότητας, «δοκιμάζοντας» παράλληλα τεχνολογία η οποία προοδευτικά θα βρει διέξοδο στα μελλοντικά αυτοκίνητα παραγωγής
«Η σχεδίασή του αντικατοπτρίζει τόσο τις επιδόσεις όσο και την διαχρονική κομψότητα» δήλωσε για το design, o Sandeep Bhambra, επικεφαλής προηγμένων σχεδιαστικών εφαρμογών στη Renault, σημειώνοντας ότι: «κάθε εκατοστό της επιφάνειάς σμιλεύτηκε για να αντικατοπτρίζει το φως και να αναδεικνύει τις γραμμές της σιλουέτας του που δείχνουν να αναμειγνύονται με τον αέρα».

Renault 40 CV
Σε ό,τι αφορά τις κύριες επιρροές του από το απώτερο παρελθόν, η βασική από αυτές είναι το Renault 40 CV του 1925 που συνοδευόταν από την φράση «des records» καθώς κατέρριψε ουκ ολίγα από αυτά σε επίπεδο ταχύτητας αλλά και αντοχής. Επρόκειτο επίσης για μονοθέσιο με εξαιρετικά μακρύ ρύγχος και εμφανείς επιρροές από τον κόσμο της πρώιμης αεροπλοΐας.

Etoile Filante
Επίσης όπως και στο παραπάνω αρχέτυπο, οι τροχοί στο Filante είναι «απομακρυσμένοι» από το αμάξωμα αφήνοντας σε κοινή θέα την ανάρτηση όπως και στο 40 CV ενώ οι γενναιόδωρες καμπύλες προέρχονται από το Etoile Filante, ένα πρωτότυπο όχημα του 1956. Ιστορική προέλευση έχει και η ιριδίζουσα απόχρωση Ultraviolet Blue που επελέγη για το νέο Filante και η οποία έχει την ιδιότητα να μεταβάλλεται από μπλε σε μωβ αναλόγως με το φως.

Πλην της εμφάνισής του, το Filante Record 2025 διαθέτει συστήματα steer-by-wire και brake-by-wire τα οποία καταργούν την μηχανική σύνδεση ανάμεσα σε τιμόνι και μπροστινούς τροχούς και σε ό,τι αφορά και αυτή μεταξύ πεντάλ φρένου και του συστήματος πέδησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των απαιτούμενων μηχανικών μερών και κατ΄επέκταση την μείωση του βάρους αλλά και την απελευθέρωση χώρου και περισσότερη ευελιξία συνολικά στην κατασκευή.

To Filante είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εφοδιαζόμενο με μπαταρία 87 kWh αξιοποιώντας τεχνολογία διάταξης cell-to-pack (οι μπαταρίες αποτελούν δομικά στοιχεία της κατασκευής και δεν τοποθετούνται πίσω από ένα ενιαίο κάλυμμα στο πάτωμα) η οποία μειώνει το βάρος της μπαταρίας αλλά και απελευθερώνει εξίσου περισσότερο χώρο, μια παράμετρος ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς παρά το μήκος των 5,12 μέτρων το Filante έχει πλάτος μόλις 1,71 μ.
Αν και η γαλλική φίρμα δεν ανακοινώνει μεγέθη αυτονομίας, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι το Renault Scenic με την ίδια μπαταρία διανύει 610 χλμ. μέγεθος που αναμένεται να ξεπεραστεί εμφατικά από το Filante λόγω της αεροδυναμικής αλλά και με δεδομένο ότι ζυγίζει 1.000 κιλά.

Η φυσική πρεμιέρα του Filante θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Retromobile η οποία ανοίγει αυλαία στις 5 Φεβρουαρίου και προφανώς μετά από αυτό θα επιδιώξει κάποιο ρεκόρ αποδοτικότητας στα πρότυπα του Mercedes Vision EQXX.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις