Δευτέρα 03 Μαρτίου 2025
weather-icon 11o
Αηδιαστικό Ισλάμ, τοξικομανής Τζορτζ Φλόιντ, χάλια Όσκαρ: Τα tweets που καίνε την Κάρλα Σοφία Γκασκόν διχάζουν

Αηδιαστικό Ισλάμ, τοξικομανής Τζορτζ Φλόιντ, χάλια Όσκαρ: Τα tweets που καίνε την Κάρλα Σοφία Γκασκόν διχάζουν

Μια σειρά από παρελθοντικά tweets της Κάρλα Σοφία Γκασκόν που έχουν βγει στο φως σκανδαλίζουν τη βιομηχανία του θεάματος λίγο πριν τα Όσκαρ

Στην πολυβραβευμένη και αμφιλεγόμενη ταινία Emilia Pérez η Κάρλα Σοφία Γκασκόν υποδύεται έναν σκληρό, διχαστικό χαρακτήρα. Στην ταινία η Κάρλα Σοφία Γκασκόν υποδύεται ναρκοβαρόνο που κάνει φυλομετάβαση θέλοντας να αλλάξει την εμφάνιση και τη μοίρα του. Τώρα, μια σειρά από tweets που είχε ποστάρει η πρώτη τρανς γυναίκα που διεκδικεί βραβείο Α’ Ρόλου στην ιστορία του θεσμού, αμαυρώνει την καμπάνια υπερ της και το διαδίκτυο αμφισβητεί την Γκασκόν, όχι μόνο ως ηθοποιό, αλλά και ως χαρακτήρα.

Η Κάρλα Σοφία Γκασκόν τα τελευταία 24ωρα δέχεται πυρά για μια σειρά από αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον λογαριασμό της στο X/Twitter, στις οποίες ο ηθοποιός φαίνεται να εκφράζει αμφιλεγόμενες απόψεις για τους μουσουλμάνους, τον Τζορτζ Φλόιντ και τη διαφορετικότητα στα Όσκαρ.

Οι αναρτήσεις, πολλές από τις οποίες διαγράφηκαν την Πέμπτη μετά την επανεμφάνισή τους από τη δημοσιογράφο Sarah Hagi, δημοσιεύτηκαν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ 2020 και 2021.

Σε ανάρτηση με με ημερομηνία 22 Νοεμβρίου 2020 η Γκασκόν γράφει:

«Συγγνώμη, είναι απλώς η εντύπωσή μου ή υπάρχουν περισσότεροι μουσουλμάνοι στην Ισπανία; Κάθε φορά που πάω να πάρω την κόρη μου από το σχολείο, υπάρχουν περισσότερες γυναίκες με τα μαλλιά καλυμμένα και τις φούστες μέχρι τις φτέρνες τους. Του χρόνου αντί για αγγλικά θα πρέπει να διδάξουμε αραβικά».

Σε άλλη ανάρτηση με ημερομηνία 2 Σεπτεμβρίου 2020, που επισυνάπτεται σε φωτογραφία μιας μουσουλμανικής οικογένειας σε ένα εστιατόριο με τη γυναίκα να φοράει μπούρκα. Η Γκασκόν γράφει:

«Το Ισλάμ είναι θαυμάσιο, χωρίς ίχνος ματσίσμο. Οι γυναίκες είναι σεβαστές, και όταν τις σέβονται τόσο, μένουν με μια μικρή τετράγωνη τρύπα στο πρόσωπό τους για να φαίνονται τα μάτια και το στόμα τους, αλλά μόνο αν έχουν σωστή συμπεριφορά. Αν και ντύνονται έτσι για τη δική τους απόλαυση. Πόσο ΒΑΘΙΑ ΑΗΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ».

Σε ανάρτηση από τις 29 Ιανουαρίου 2021, η Γκασκόν γράφει ότι «το Ισλάμ δεν συμμορφώνεται με τα διεθνή δικαιώματα» και ότι οι θρησκείες «πρέπει να απαγορευθούν όσο δεν συμμορφώνεται με το DDHH» — χρησιμοποιώντας μια συντομογραφία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Ισπανικό δίκαιο.

Η Γκασκόν σχολιάζει και άλλες θρησκείες. Σε ανάρτηση από τις 16 Αυγούστου 2021, η Γκασκόν γράφει, «Είμαι τόσο χαλασμένη με τόσα πολλά από αυτά τα σκατά, το Ισλάμ, τον Χριστιανισμό, τον Καθολικισμό και όλες τις γαμημένες πεποιθήσεις των ηλίθιων που παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Μαζί με τις αναρτήσεις της για το Ισλάμ, η Γκασκόν δημοσίευσε μια σειρά από tweets για τον 46χρονο Τζορτζ Φλόιντ μετά τη δολοφονία του στις 25 Μαΐου 2020 στη Μινεάπολη όταν ο λευκός αστυνομικός Ντέρεκ Σόβιν διατήρησε το γόνατό του στη δεξιά πλευρά του λαιμού του Φλόιντ επί 8 λεπτά και 45 δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια σύλληψής του και ενώ εκείνος ήταν δεμένος με χειροπέδες και με το κεφάλι στο έδαφος.

Η δολοφονία του έγινε αφορμή για διαμαρτυρίες και πυρπόλησε ξανά το κίνημα Black Lives Matter στις ΗΠΑ. Για το περιστατικό η Γκασκόν έγραψε στο X:

«Πραγματικά πιστεύω ότι πολύ λίγοι άνθρωποι νοιάστηκαν ποτέ για τον Τζορτζ Φλόιντ, αυτόν τον απατεώνα τοξικομανή, αλλά ο θάνατός του έδειξε για άλλη μια φορά ότι υπάρχουν άνθρωποι που εξακολουθούν να θεωρούν τους μαύρους, πιθήκους χωρίς δικαιώματα και τους αστυνομικούς δολοφόνους. Κάνουν όλοι λάθος».

Σε άλλη ανάρτηση, η Γκασκόν πρόσθεσε:

«Έχουμε πάρα πολλά πράγματα να σκεφτούμε σχετικά με τη συμπεριφορά του είδους μας κάθε φορά που συμβαίνει κάτι. Ίσως δεν πρόκειται για ρατσισμό, αλλά για κοινωνικές τάξεις που αισθάνονται ότι απειλούνται η μία από την άλλη. Ίσως αυτή να είναι η μόνη πραγματική διαφορά».

Η Γκασκόν είχε σχολιάσει και την τελετή των Όσκαρ του 2021, την πρώτη που πραγματοποιήθηκε μετά την πανδημία του COVID, στην οποία το Nomadland κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινία.

«Όλο και περισσότερο τα #Όσκαρ μοιάζουν με τελετή για ανεξάρτητες ταινίες και ταινίες διαμαρτυρίας, δεν ήξερα αν παρακολουθούσα ένα αφροκορεατικό φεστιβάλ, μια επίδειξη Black Lives Matter ή ένα βαριετέ. Πέρα από αυτό ένα χάλια, χάλια, χάλια γκαλά».

Σε άλλο tweet από τον Αύγουστο του 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, η Γκασκόν έγραψε:

«Το κινεζικό εμβόλιο, εκτός από το υποχρεωτικό τσιπ, συνοδεύεται από δύο ρολά, μια γάτα που κινεί το χέρι της, 2 πλαστικά λουλούδια, ένα αναδυόμενο φανάρι, 3 τηλεφωνικές γραμμές και ένα ευρώ για την πρώτη σας ελεγχόμενη αγορά».

Ένα άλλο tweet από τον Φεβρουάριο του 2020 τρολάρει την Κίνα, διαβάζοντας:

«Τόσοι πολλοί επιστήμονες στον κόσμο κατασκευάζουν βόμβες, τόσοι πολλοί μελετητές κατασκευάζουν αντικείμενα για το διάστημα, τόσα πολλά εργοστάσια φαρμάκων και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να συμβαδίσει με αυτήν την κινεζική μαλακία. Τελικά, ήταν ένα τρομερό show για μια νέα παραλλαγή της γρίπης, των πτηνών ή του κορωνοϊού».

Το Netflix και η Ακαδημία δεν είχαν κανένα σχόλιο, oι εκπρόσωποι της Γκασκόν δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό από το Variety.

Οι παλιές αναρτήσεις της Γκασκόν στα κοινωνικά δίκτυα ήρθαν στο φως μετά από ένα άλλο σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει στα παρασκήνια των Όσκαρ για την επίθεση της Γκασκόν στην ομάδα της επίσης υποψήφιας για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου ως πρωταγωνίστρια στην ταινία I’m Still Here, Φερνάντα Τόρες.

Η Γκασκόν, σε συνέντευξη που έδωσε σε βραζιλιάνικη εφημερίδα στις 21 Ιανουαρίου, επέκρινε διαδικτυακές καμπάνιες που πίστευε ότι επιτέθηκαν σε αυτήν και την Emilia Pérez «φωτογραφίζοντας» την ομάδα της Τόρες.

«Αυτό που δεν μου αρέσει είναι οι ομάδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – άτομα που συνεργάζονται με αυτούς τους ανθρώπους – που προσπαθούν να μειώσουν τη δουλειά μας, όπως εμένα και την ταινία μου, γιατί αυτό δεν οδηγεί πουθενά», είπε η Γκασκόν.

«Δεν χρειάζεται να γκρεμίσεις τη δουλειά κάποιου για να αναδείξεις τη δουλειά κάποιου άλλου. Ποτέ, σε κανένα σημείο, δεν έχω πει κάτι κακό για τη Φερνάντα Τόρες ή την ταινία της. Ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν με τη Φερνάντα Τόρες που επιτίθενται σε μένα και την Emilia Pérez. Αυτό μιλάει περισσότερο για την ταινία τους παρά για τη δική μου».

Το βίντεο της συνέντευξης άρχισε να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, οδηγώντας σε εσφαλμένες υποθέσεις ότι η συνέντευξη του Γκασκόν είχε παραβιάσει το πρωτόκολλο των Όσκαρ. Στις 29 Ιανουαρίου, η Γκασκόν δημοσίευσε μια δήλωση στο Variety διευκρινίζοντας τη θέση της.

«Είμαι τεράστια θαυμάστρια της Φερνάντα Τόρες και ήταν υπέροχο που τη γνώρισα τους τελευταίους μήνες», δήλωσε η Γκασκόν.

«Στα πρόσφατα σχόλιά μου, αναφερόμουν στην τοξικότητα και τη βίαιη ρητορική μίσους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δυστυχώς συνεχίζω να αντιμετωπίζω. Η Φερνάντα ήταν ένας υπέροχος σύμμαχος και οι στενοί συνεργάτες της υπήρξαν πάντα υποστηρικτικοί και εξαιρετικά γενναιόδωροι».

Η δημοσιοποίηση των tweets όσο η κούρσα για τα Όσκαρ είναι εν κινήσει, ριψοκινδυνεύει τις πιθανότητες της Γκασκόν και της Emilia Perez να διεκδικήσουν και άλλα τρόπαια και καταδεικνύει τον αδυσώπητο πόλεμο στα παρασκήνια.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 03 Μαρτίου 2025
Απόρρητο