
Τι γίνεται στη μόδα; Ο Jonathan Anderson εκτός Loewe όσο οι μουσικές καρέκλες συνεχίζονται
Ακόμη μια αποχώρηση, ακόμη ένας σχεδιαστής εκτός μπράντας όσο η μόδα προσπαθεί να περισώσει ό,τι μπορεί σε έναν πλανήτη που τρέμει δασμούς
Η μόδα αλλάζει, όχι ως τάσεις, αλλά ως πρόσωπα. Ο ιλιγγιώδης γύρος μουσικών καρεκλών επώνυμων σχεδιαστών στη βιομηχανία της μόδας συνεχίζεται με την ανακοίνωση ότι ο Jonathan Anderson αποχωρεί από τη Loewe.
Ο 40χρονος σχεδιαστής από το Magherafelt της Βόρειας Ιρλανδίας, που μεταμόρφωσε τον οίκο Loewe κατά τη διάρκεια της 11χρονης θητείας του από έναν νυσταλέο ισπανικό οίκο τσαντών σε μία από τις πιο hot ετικέτες βλέπει την έξοδο.
Παράγοντας Τραμπ
Το τσουνάμι αλλαγών στη μόδα είναι εντυπωσιακό. Το ταραχώδες παγκόσμιο οικονομικό κλίμα και ο χαοτικός τόνος του δημόσιου λόγου που ακολούθησε την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο αντικατοπτρίζονται στους διαδρόμους των οίκων σχολιάζει ο The Guardian.
Τα στελέχη είναι πανικοβλημένα καθώς οι δασμοί απειλούν να βαθύνουν τους αναπτυξιακούς ρυθμούς και τα έσοδα της μόδας πολυτέλειας, ενώ η στροφή που ηγείται ο MAGA προς μια κουλτούρα γρήγορψν αλλαγών δείχνει ότι επηρεάζει και τη δημιουργική βιομηχανία του στιλ.
Aναλαμβάνει Dior;
Ο Άντερσον φημολογείται ότι είναι έτοιμος να αναλάβει θέση σε άλλη ετικέτα του κολλοσού της LVMH, του ομίλου που έχει την ιδιοκτησία της Loewe, στον πολύ πιο σημαντικά για έσοδα και τάσεις οίκο του Dior. Η επίσημη ανακοίνωση της αποχώρησής του επιβεβαιώνει ότι ο Άντερσον ετοιμάζεται για προαγωγή.

«Είχα τη χαρά να συνεργαστώ με μερικούς από τους σπουδαίους καλλιτεχνικούς διευθυντές των τελευταίων εποχών και θεωρώ τον Jonathan Anderson από τους καλύτερους», δήλωσε το στέλεχος της LVMH, Sidney Toledano. «Αυτό που έχει προσφέρει στον Loewe ξεπερνά τη δημιουργικότητα».
Ο Άντερσον ευχαρίστησε την ομάδα του Loewe για «τη φαντασία, τις δεξιότητες, την επιμονή και την επινοητικότητα να βρουν ένα τρόπο να πουν ναι σε όλες τις τρελά φιλόδοξες ιδέες μου». Ωστόσο, δεν έχει υπάρξει καμία ανακοίνωση στον Dior, όπου η σχεδιάστρια Maria Grazia Chiuri παραμένει in situ.
O Άντερσον ήταν ένας «προβοκάτορας» της μόδας για πολλές ιστοσελίδες που καταγράφουν τα στρατόπεδα του στιλ ενώ οι πρόσφατες καμπάνιες του με τον Ντάνιελ Κρεγκ έκαναν το γύρο του διαδικτύου για την μετά-Μποντ εικόνα του ηθοποιού.
Τάση της χρονιάς, ο ανασχηματισμός
Η είδηση ακολουθεί την αιφνιδιαστική ανάθεση του Demna την περασμένη εβδομάδα στον οίκο Gucci μετά από την αμφιλεγόμενη θητεία του στον Balenciaga και την αποχώρηση της Ντονατέλα Βερσάτσε από τον οίκο Versace.
Ο προηγούμενος σχεδιαστής της Gucci, ο Sabato de Sarno, αποχώρησε βιαστικά μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την εμφάνιση του στο Μιλάνο τον περασμένο μήνα, και η αισθητική της «ήσυχης πολυτέλειας» αντικαταστάθηκε από την εκ διαμέτρου αντίθεση προσέγγιση του Demna, που τρολάρει την εμμονή της μόδας με τα σύμβολα κύρους.
Εκτός από το ντεμπούτο της Demna στην Gucci, νέοι σχεδιαστές αναλαμβάνουν τα ηνία στους οίκους Chanel, Givenchy, Tom Ford, Calvin Klein και Dries van Noten.
View this post on Instagram
Ο διορισμός του Demna αντιπροσωπεύει μια ριζική αλλαγή στην αισθητική στο Μιλάνο. Υπό τον Sabato de Sarno, η Gucci έβαλε στοίχημα να γίνει η απάντηση της Ιταλίας στον Hermes, πουλώντας διαχρονικά κλασικά κομμάτια. Αλλά ο Demna, θέλει να προκαλεί και να αναστατώνει τη μόδα κοροϊδεύοντας τις αξίες και υπερβολές της.
Έντυσε την Κιμ Καρντάσιαν με κίτρινη κολλητική ταινία και πλημμύρισε ένα σκοτεινό αθλητικό στάδιο για μια αποκαλυπτική επίδειξη της εβδομάδας μόδας στο Παρίσι, όπου φαρδιά τζιν σέρνονταν κατά μήκος της πασαρέλας βουτηγμένα σε λασπωμένα νερά -μια αναφορά στην κλιματική κρίση.
Σχολίασε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία μια εβδομάδα μετά την έναρξη του πολέμου το 2022 με μια πασαρέλα που διοργανώθηκε σε μια ζοφερή χιονοθύελλα. Ο Demna θυμήθηκε τη δική του ιστορία ως παιδί πρόσφυγας που έφυγε από τον εμφύλιο πόλεμο στην πατρίδα του Γεωργία με την οικογένειά του, δραπετεύοντας με τα πόδια αφού χάλασε το αυτοκίνητό τους. Αφιέρωσε εκείνο το σόου Balenciaga, στο οποίο τοποθετήθηκαν σημαίες της Ουκρανίας σε κάθε θέση, «στην αφοβία, στην αντίσταση και στη νίκη της αγάπης και της ειρήνης».
Μεγάλο ρίσκο
Ο Gucci είναι τέσσερις φορές το μέγεθος του Balenciaga και το πόστο είναι καίριο. Ο Demna θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να ανανεώσει (ξανά) τον οίκο γιατί τα έσοδα έχουν πέσει και η Kering, ιδιοκτήτρια εταιρεία και και των δύο οίκων, επενδύει πολλά σε αυτόν.
Ακόμη και αν, δύο χρόνια πριν, μια αμφιλεγόμενη διαφημιστική καμπάνια με αρκουδάκια ανάγκασε την εταιρεία, τον οίκο αλλά και τον ίδιο να ζητήσουν συγγνώμη.
Η είσοδος του στον οίκο Gucci έφερε πτώση στη μετοχή του οίκου ενώ την ίδια στιγμή τα έσοδα των εταιρειών πολυτέλειας συρρικνώνονται και η αγορά της Ασίας μοιάζει να γυρνάει την πλάτη σε οίκους που παλιά συντηρούσε με πάθος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις