
Φινλανδία: Τι ωθεί του πολίτες να περιορίσουν τις αγορές τους;
Οι Φινλανδοί παρουσιάζουν μία μεταβολή στον τρόπο που ψωνίζουν, αποβλέποντας σε έναν πολύ σημαντικό στόχο για το μέλλον του πλανήτη
Αλλαγμένες παρουσιάζονται οι καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών στη Φινλανδία τον τελευταίο καιρό, στοχεύοντας σε καλύτερες μελλοντικές κλιματικές συνθήκες.
Πιο συγκεκριμένα, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές κάνουν λιγότερες αγορές για λόγους που σχετίζονται με το κλίμα, αναφέρουν νέες έρευνες.
Ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κλίματος οι πολίτες στην Φινλανδία
Πάνω από 2.000 άτομα από διάφορα μέρη της χώρας υποβλήθηκαν σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με θέματα όπως η απώλεια της βιοποικιλότητας, η μείωση των εκπομπών αερίων και η προσωπική ευθύνη. Τα 2025 «Βαρόμετρα για το Κλίμα και τη Φύση» πραγματοποιήθηκαν από τέσσερα υπουργεία σε συνεργασία με ένα ευρύ φάσμα φορέων και οργανώσεων.
Το ζεύγος των ερευνών διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι στη Φινλανδία είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την απώλεια της φύσης. Πάνω από το 85% δήλωσε ότι έχει δει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και το 88% τις επιπτώσεις της εξαφάνισης της φύσης σε όλο τον κόσμο.
Η απώλεια της βιοποικιλότητας ειδικότερα, σύμφωνα με το 86% των ερωτηθέντων, θα έχει επιπτώσεις σε θέματα όπως η παραγωγή τροφίμων, η δημόσια υγεία, η ασφάλεια του εφοδιασμού και η οικονομία, τονίζει σε δημοσίευμά του το euronews.
Οι περισσότεροι Φινλανδοί δήλωσαν ότι έχουν ήδη βιώσει τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στην καθημερινή τους ζωή, με το 62% να αισθάνεται ότι οι πρόσφατοι χειμώνες ήταν ηπιότεροι. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (55%) έχουν παρατηρήσει απώλεια της βιοποικιλότητας στο τοπικό τους περιβάλλον.
Οι Φινλανδοί «βάζουν πλάτη» για την μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων
Στη Φινλανδία, αυτή η ανησυχία για τη φύση και την κλιματική αλλαγή αντικατοπτρίζεται στη συμπεριφορά των ανθρώπων. Λίγο πάνω από το 40% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει τον τρόπο ζωής τους – συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της στέγασης και των επιλογών τροφίμων – για να μετριάσουν τις επιπτώσεις στο κλίμα.
Περισσότεροι από τους μισούς (53%) δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την ποσότητα των αγορών τους – μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το 43% που είχε παρατηρηθεί μόλις πριν από δύο χρόνια σε προηγούμενη έρευνα. Και σχεδόν όλοι όσοι συμμετείχαν στην έρευνα (91%) συμφώνησαν ότι τα προϊόντα πρέπει να σχεδιάζονται ώστε να διαρκούν περισσότερο, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι κοστίζουν περισσότερο.
Ωστόσο, οι άνθρωποι στη Φινλανδία ήταν πιο διχασμένοι όσον αφορά τις διατροφικές τους συνήθειες. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν στη χώρα νέες εθνικές διατροφικές συστάσεις, οι οποίες καλούν τους πολίτες να μειώσουν την κατανάλωση κρέατος. Οι περισσότεροι άνθρωποι (69%) πιστεύουν ότι μια βιώσιμη για το κλίμα, φυτοκρατούμενη διατροφή θα πρέπει να κοστίζει λιγότερο από μια διατροφή με υψηλότερες εκπομπές.
Όμως, οι μισοί από τους ερωτηθέντες ήταν αντίθετοι στις κοινωνικές προσπάθειες για την προώθηση μιας φυτικής διατροφής.
Τι πρέπει να αλλάξει;
Η καθαρή φύση αποτελεί σημαντικό μέρος της φινλανδικής ταυτότητας, σύμφωνα με το 96% των ερωτηθέντων. Αλλά οι απόψεις διίστανται σχεδόν ακριβώς στη μέση σχετικά με το κατά πόσον προστατεύεται επαρκώς.
Οι δημόσιες συζητήσεις στη Φινλανδία επικεντρώνονται επί του παρόντος στην επίτευξη του στόχου της ουδετερότητας του άνθρακα που έχει τεθεί ως μέρος του νόμου για το κλίμα και στην αύξηση των δασικών δεξαμενών άνθρακα.
Από τους ερωτηθέντες, το 62% πιστεύει ότι η Φινλανδία θα πρέπει να λάβει επαρκή μέτρα για το κλίμα, ώστε να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2035. Το 75% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στις πρακτικές υλοτομίας και διαχείρισης των δασών προκειμένου να διατηρηθούν οι καταβόθρες άνθρακα.
Και η σαφής πλειοψηφία των ανθρώπων (80%) πιστεύει ότι θα πρέπει να ζητηθεί από τις εταιρείες να αναλάβουν επίσης δράση για τη μείωση των εκπομπών. Όσον αφορά τη φύση, λιγότεροι από τους μισούς, το 41% των ανθρώπων, πιστεύουν ότι οι φινλανδικές εταιρείες και τομείς λαμβάνουν επαρκώς υπόψη τη βιοποικιλότητα στις δραστηριότητές τους.
- Απεργία: «Ζέσταμα» πριν την 9η Απριλίου – Ποιοι κατεβάζουν ρολά και βγαίνουν στους δρόμους
- Moody’s Upgrades Alpha Bank, Piraeus Bank
- Γιαμάλ: «Η Μπαρτσελόνα είναι το φαβορί για την κατάκτηση του Champions League»
- Αστέρι, ετών 15: Ο Όουεν Κούπερ του Adolescence είναι Λίβερπουλ και θέλει να γίνει Spider-Man
- Γέροι στη δουλειά, νέοι στην ανεργία – Το δημογραφικό και η αγορά εργασίας
- Βόρεια Μακεδονία: Από τα 50 κλαμπ μόλις 22 έχουν έγκυρες άδειες – Μεγαλειώδης διαδήλωση