Σάββατο 29 Μαρτίου 2025
weather-icon 16o
Γερμανία: Βόλφσμπουργκ, μια πόλη, μια ιστορία, μια πληγή ανοικτή

Γερμανία: Βόλφσμπουργκ, μια πόλη, μια ιστορία, μια πληγή ανοικτή

Το Βόλφσμπουργκ πληγώνει τη Γερμανία λόγω της οικονομικής κρίσης

Το Βόλφσμπουργκ, η πόλη όπου εδρεύει η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και φιλοξενεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη, συνεχίζει να στηρίζει την εταιρεία, παρά τις δύσκολες συνθήκες. Η Volkswagen αναμένεται να μειώσει το προσωπικό της κατά 35.000 άτομα έως το 2030, αντικατοπτρίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία στη Γερμανία, η οικονομία της οποίας βρίσκεται σε ύφεση για δύο συνεχόμενα χρόνια.

Η Volkswagen παραμένει το σύμβολο του γερμανικού βιομηχανικού τομέα, όμως η πορεία της προκαλεί ανησυχία στη χώρα.

«Η κατάσταση είναι δύσκολη. Από τον Ιούλιο, λένε ότι θα μπορούν να καταργηθούν ακόμα και οι μόνιμες θέσεις εργασίας», δηλώνει ένας νεαρός εκπαιδευόμενος στην εταιρεία, ο οποίος προτίμησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Το 2024, η Volkswagen πούλησε 4,8 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας πτώση 1,4% σε σχέση με το 2023. Από αυτά, τα 383.100 ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αριθμός μειωμένος κατά 2,7% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Η σημασία της Volkswagen για το Βόλφσμπουργκ

Το ζήτημα της βιομηχανικής κρίσης βρίσκεται στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας στη Γερμανία, με το Βόλφσμπουργκ να αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης.

Η πόλη έχει περίπου 128.000 κατοίκους, εκ των οποίων οι 90.000 εργάζονται άμεσα ή έμμεσα για τη Volkswagen. Παρόλα αυτά, οι αλλαγές στη βιομηχανία και οι νέες στρατηγικές της εταιρείας προκαλούν αβεβαιότητα.

«Η κατάσταση είναι δύσκολη, αλλά πάντα υπήρχαν δυσκολίες», λέει ο Ούβε, ένας συνταξιούχος που εργάστηκε στη Volkswagen. Παρά τη γενική απαισιοδοξία, ο ίδιος διατηρεί την αισιοδοξία του για το μέλλον.

Η Κίνα και οι διεθνείς προκλήσεις

Η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλες προκλήσεις στην παγκόσμια αγορά. Η άνοδος των κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η ενεργειακή κρίση λόγω του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας έχουν επηρεάσει αρνητικά την εταιρεία.

Το 2024, η Volkswagen έσπασε ένα μεγάλο ταμπού, θέτοντας ζήτημα κλεισίματος αρκετών εργοστασίων στη Γερμανία. Αυτό τελικά αποφεύχθηκε, χάρη στη συμφωνία μεταξύ της διοίκησης και των συνδικάτων, η οποία περιλαμβάνει όμως μείωση προσωπικού κατά 35.000 θέσεις εργασίας έως το 2030.

«Έχουμε μια συμφωνία που εγγυάται θέσεις εργασίας. Τώρα η Volkswagen πρέπει να παρουσιάσει νέα, ελκυστικά μοντέλα, όπως ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να δούμε το μέλλον με αισιοδοξία», δηλώνει ο Μάρκους Σίβερς, μέλος του συνδικάτου IG-Metall, που είναι το ισχυρότερο στη Volkswagen και στον βιομηχανικό τομέα.

Η γερμανική οικονομία παρασύρει τη Volkswagen

Η Volkswagen υπέστη μεγάλη πτώση στη ζήτηση στην Κίνα, καθώς το μερίδιο αγοράς της εκεί μειώθηκε από 19% το 2019 σε 12% το 2023.

Επιπλέον, η εταιρεία πλήττεται από τον παγκόσμιο προστατευτισμό, με τον Ντόναλντ Τραμπ να προωθεί αυστηρότερα δασμολογικά μέτρα που επηρεάζουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με τον οικονομολόγο Φέρντιναντ Ντούντενχοφερ, τα προβλήματα της Volkswagen είναι μέρος μιας ευρύτερης γερμανικής οικονομικής κρίσης.

«Οι κινήσεις της Volkswagen για να αντιμετωπίσει την κρίση είναι σωστές. Αλλά το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη Volkswagen. Είναι πρόβλημα της Γερμανίας, που χρειάζεται οικονομική ανασυγκρότηση», εξηγεί.

Τα υποβαθμισμένα οδικά δίκτυα, η υπερβολική γραφειοκρατία, το δυσλειτουργικό φορολογικό σύστημα και οι υψηλές τιμές της ενέργειας είναι μερικοί από τους λόγους που η γερμανική βιομηχανία χάνει ανταγωνιστικότητα.

Περίοδος κρίσης ή απλώς μια κακή φάση;

Η Volkswagen προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες. Η Skoda στην Τσεχία και η Cupra στην Ισπανία, που ανήκουν στον Όμιλο Volkswagen, σημειώνουν κέρδη και επιτυχίες, αποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα δεν αφορά όλο τον όμιλο.

Το μέλλον της Volkswagen και της Γερμανίας

Η Volkswagen αποτελεί καθρέφτη της γερμανικής βιομηχανίας. Η επιτυχία της ή η αποτυχία της επηρεάζει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και αποτελεί κεντρικό ζήτημα στις επικείμενες γερμανικές εκλογές.

Το αν πρόκειται για μια προσωρινή κρίση ή για ένα πιο δομικό πρόβλημα της γερμανικής οικονομίας, μένει να φανεί. Το μόνο σίγουρο είναι πως το Βόλφσμπουργκ και η Volkswagen δεν μπορούν να επιτρέψουν στον εαυτό τους να αποτύχουν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 29 Μαρτίου 2025
Απόρρητο