Πέμπτη 24 Απριλίου 2025
weather-icon 19o
Γιόκο Όνο redux: Η Αννα Σαουάι του Σογκούν δεν κάνει χαρακίρι για τη φήμη

Γιόκο Όνο redux: Η Αννα Σαουάι του Σογκούν δεν κάνει χαρακίρι για τη φήμη

Η αναδυόμενη και πολυβραβευμένη σταρ του τηλεοπτικού Shōgun (Σογκούν) που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς Άννα Σαουάι είναι η νέα ανερχόμενη δύναμη στο Χόλιγουντ

Η αναδυόμενη και πολυβραβευμένη σταρ του τηλεοπτικού Shōgun (Σογκούν) που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς Άννα Σαουάι είναι το πρόσωπο του μήνα για τη Vogue Αυστραλίας

Η Άννα Σαουάι, η τηλεοπτική Λαίδη Μαρίκο της νέας μεταφοράς του Shōgun (Σογκούν) στην τηλεοπτική οθόνη, είναι εντυπωσιακή.

Μια καλλονή με «ταπεινότητα και πειθαρχία», η Άννα Σαουάι είναι το πρόσωπο του μήνα για την έκδοση της Vogue Αυστραλίας, εκεί όπου έζησε έξι μήνες από τη ζωή της συμμετέχοντας στα γυρίσματα της δεύτερης σεζόν του Monarch: Legacy of Monsters, μιας τηλεοπτικής σειράς που ανανεώνει τον μύθο του Γκοντζίλα για την πλατφόρμα Apple TV+.

Φωτογραφημένη από τον σκηνοθέτη Ταϊκα Γουαϊτίτι, ο οποίος γνώρισε για πρώτη φορά τη Σαουάι το 2019 στα πλαίσια ενός casting για την πολυαναμενόμενη προσαρμογή του αγαπημένου manga Akira, η Σαουάι θα υποδυθεί στη νέα παραγωγή του εμβληματικού anime τον χαρακτήρα της Kέι, μιας επαναστάτριας στο δυστοπικό σύμπαν του Κατσουχίρο Οτόμο.

«Ακόμα και αυτή η φωτογράφηση, είναι εκπλήρωση ενός ακόμα ονείρου» λέει ο Γουαϊτίτι. «Θα δουλέψω μαζί της σε οτιδήποτε!».

Ο Γουαϊτίτι δεν είναι μόνος. Από την πρεμιέρα του πολυβραβευμένου Shōgun πέρυσι, η Σαουάι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή πρόσωπο στο Χόλιγουντ.

Στις αρχές Φεβρουαρίου, άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες ότι η 32χρονη θα παίξει τη Γιόκο Όνο δίπλα στον Χάρις Ντίκινσον ως Τζον Λένον στην τετραλογία ταινιών που απαρτίζουν το Beatles Cinematic Universe του σκηνοθέτη Σαμ Μέντες.

Από το Shōgun στο Akira και τους Beatles, η Άννα Σαουάι παραδέχεται ότι ζει μια από τις πιο δημιουργικές και «μνημειώδεις» στιγμές στη ζωή της. «Έχω συναντηθεί με μερικούς καταπληκτικούς σκηνοθέτες», λέει, «αλλά δεν μπορώ να πω πολλά περισσότερα»

Μιλώντας λίγες μέρες πριν από την ανακοίνωση στο περιοδικό, η Σαουάι παραδέχεται ότι ζει μια από τις πιο δημιουργικές και «μνημειώδεις» στιγμές στη ζωή της. «Έχω συναντηθεί με μερικούς καταπληκτικούς σκηνοθέτες», λέει, «αλλά νιώθω ότι δεν μπορώ να πω πολλά περισσότερα».

Πέρα από σκηνοθέτες και παραγωγούς, η Σαουάι απολαμβάνει την εκτίμηση των συνδαέλφων της. Πρόσφατα συνάντησε τη Σίρσα Ρόναν, η οποία της αποκάλυψε ότι είναι η μεγαλύτερη θαυμάστρια του Shōgun. «Το είχε παρακολουθήσει, πραγματικά» λέει η Σαουάι γελώντας. «Ήταν απλώς τόσο καταπληκτικό να ξέρω ότι μια συνάδελφος ηθοποιός που σέβομαι τόσο πολύ είχε δει τη δουλειά και την απόλαυσε».

Η Σαουάι τα αφηγείται όλα με την αθώα απορία ενός ατόμου που τελικά έχει αποκτήσει αυτό που ήθελε και ανακαλύπτει ότι είναι ακριβώς όσο καλό έλπιζε να είναι γράφει η Hannah-Rose Yee.

Ένα χρόνο πριν, ήταν αδιανόητο για τη Σαουάι αλλά και άλλους ηθοποιούς με καταγωγή από την Ασία ότι θα μπορούσε να κερδίσει ένα βραβείο Emmy για τη σειρά. Όχι επειδή η ερμηνεία της δεν άξιζε -σίγουρα ισχύει το αντίθετο.

«Είναι ταπεινή, φιλική, και σχεδόν σκεπτική» λέει ο σκηνοθέτης Τζάστιν Λιν, ο οποίος εργάστηκε μαζί της στην πρώτη της μεγάλη ταινία του Χόλιγουντ, το F9 του Βιν Ντίζελ. «Εγωίστρια και μπελάς» αστειεύεται ο Γουαϊτίτι

Αλλά με τη βράβευση της έσπασε δυσάρεστα στερεότυπα του θεσμού. Στην ιστορία των Emmy δεν είχε βραβευθεί ποτέ μέχρι τη στιγμή της δικής της αναγνώρισης κανένας ηθοποιός ασιατικής καταγωγής με αυτή τη διάκριση.

Η Σαουάι έγραψε ξανά νέους κανόνες λίγους μήνες μετά, με τη βράβευση της με Χρυσή Σφαίρα για το ρόλο της ως Μαρίκο.

«Είμαι τόσο Άννα!» λέει η Σαουάι. «Βγαίνω με τα αθλητικά μου και χωρίς μακιγιάζ και κανείς δεν νοιάζεται για μένα» σχολιάζει όσο απολαμβάνει, για λίγο ακόμη, την ανωνυμία.

Η Σαουάι είναι χαμηλών τόνων και εξαιρετικά συμπαθής σχολιάζει η αρθρογράφος. Οι πολλές νίκες της σε βραβεία, καθώς και η νέα της ιδιότητα ως πρέσβειρα για τους οίκους Dior και Cartier, δεν την έχουν επηρεάσει στο ελάχιστο.

«Είναι ταπεινή, φιλική, και σχεδόν σκεπτική» λέει ο σκηνοθέτης Τζάστιν Λιν, ο οποίος εργάστηκε μαζί της στην πρώτη της μεγάλη ταινία του Χόλιγουντ, το F9 του Βιν Ντίζελ. «Εγωίστρια και μπελάς» αστειεύεται ο Γουαϊτίτι, με το χαρακτηριστικό του χιούμορ.

Αλλά η Σαουάι είναι πραγματικά προσγειωμένη, πειθαρχημένη, από την αρχή της καριέρας της.

Η δουλειά της ως ηθοποιός στο Shōgun ή στην πολυτελή τηλεοπτική προσαρμογή του Pachinko είναι μεθοδική και ακριβής, η φιλοδοξία της, εξηγεί είναι «επείγουσα και απόλυτη».

Σε μια εποχή που τα ρατσιστικά επεισόδια ενάντια σε Ασιάτες έχουν πολλαπλασιαστεί (ειδικά μετά τον Τραμπ που στοχοποίησε την Ασία για την πανδημία του Covid-19), η Σαουάι αναγνωρίζει το βάρος που η παρουσία της έχει στην οθόνη.

«Είμαι πολύ πιο προσεκτική με τους ρόλους για τους οποίους κάνω οντισιόν ή τους ρόλους που θα αναλάβω. Ξέρω ότι αν παίξω έναν χαρακτήρα που δεν έχει βάθος, αυτό θα περάσει στον κόσμο. Θα πιστεύουν ότι γυναίκες από την Ιαπωνία είναι ρηχές, ανόητες, μαριονέτες» λέει αποφασιστικά. «Δεν θέλω να καλλιεργήσω αυτό το στερεότυπο».

«Είναι εντυπωσιακή, όχι μόνο για το ταλέντο της, αλλά και για την προσπάθεια της» λέει ο Χιρογιούκι Σανάντα, κεντρικός ήρωας ως Τορανάγκα και παραγωγός στη δεύτερη τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του Τζέιμς Κλάβελ, Shōgun. «Ποτέ δεν σταμάτησε να κάνει πρόβες».

Το Shōgun γυρίστηκε το 2021 κατά τη διάρκεια της πανδημίας οπότε η σχέση τους εκτός σετ περιορίστηκε σε διαδικτυακές συναντήσεις. Θυμάται μια κλήση όταν η Σαουάι τον ρώτησε για τη σωστή προφορά κάποιων ιστορικών ιαπωνικών λέξεων στη σειρά. «Την επόμενη εβδομάδα, κάθε σκηνή που έμαθε και αποστήθισε ήταν σωστή, τέλεια» λέει ο Σανάντα. «Μπορώ να την κάνω εικόνα, να είναι μόνη της στο διαμέρισμά της και να επιμένει για την τελειότητα!».

Στο τέλος της σειράς, «η Μαρίκο και η Άννα επικαλύφθηκαν» συνεχίζει. «Ήταν ένα, ήταν προφανές».

«Είμαι πολύ προσεκτική με τους ρόλους για τους οποίους κάνω οντισιόν ή τους ρόλους που θα αναλάβω. Δεν θέλω να αναπαράγω στερεότυπα»

Η Σαουάι επισημαίνει ότι οι δύο χαρακτήρες είναι εντελώς διαφορετικοί. «Είμαι πολύ αφελής, είμαι παιδί» λέει. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν πόσο παιδί είμαι. Μόλις δεις τη Μαρίκο, περιμένεις αυτή και απογοητεύεσαι όταν με βλέπεις».

Αλλά πο δυό τους συναντιούνται σε ένα, στην αφοσίωση και την αποφασιστικότητα.

Γεννημένη στο Γουέλινγκτον της Νέας Ζηλανδίας ρο 1992, η οικογένειά της εγκατέλειψε τη χώρα όταν εκείνη ήταν δύο ετών. Η μοναδική της ανάμνηση από εκείνη την εποχή είναι να τριγυρνά έξω από το σπίτι της οικογένειας και «μπορούσες να δεις τα σύννεφα πολύ κοντά».

Ο πατέρας της Σαουάι εργαζόταν σε μια εταιρεία ηλεκτρονικών και η καριέρα του τους οδήγησε πρώτα στο Χονγκ Κονγκ, μετά στις Φιλιππίνες και τελικά πίσω στην Ιαπωνία όταν εκείνη ήταν 10 ετών. Με το σπόρο της σκηνής φυτεμένο μέσα της, η πρώτη της εμπειρία ως ηθοποιός ήταν ως πρωταγωνίστρια στο μιούζικαλ Annie όταν ήταν 11. Τρία χρόνια αργότερα, μπήκε σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης J-pop.

Η μπάντα της, Faky, έκαναν ντεμπούτο το 2013, όταν η Σαουάι ήταν 21 ετών και σπούδαζε στο πανεπιστήμιο. «Μέχρι τότε, όλα φαίνονταν καλά. Αλλά μόλις αποφοίτησα από το πανεπιστήμιο και ήμουν ακόμα στη μπάντα J-pop… Ένιωθα ότι δεν ήξερα πραγματικά τι κάνω με τη ζωή μου».

Η Σαβάι ήξερε ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός—το ήξερε αυτό από την παιδική της ηλικία—αλλά το μάνατζμεντ του συγκροτήματος είχε άλλες ιδέες. Όταν της δόθηκαν ευκαιρίες, όπως η δυνατότητα να δοκιμάσει για έναν ρόλο στην ταινία Suicide Squad με τη Μάργκοτ Ρόμπι, της απαγορεύτηκε η συμμετοχή.

«Μου έλεγαν από την εταιρεία ότι έπρεπε να επικεντρωθώ στη μουσική» λέει. «Ένιωθα ότι ήμουν απλώς μέρος αυτής της μηχανής και ήμουν ένα προϊόν. Πραγματικά ένιωθα ότι δεν είχα φωνή, καμία πρωτοβουλία, καμία επιλογή να ορίσω εμένα. Περιμέναμε κυριολεκτικά την εταιρεία να μας πει πότε έπρεπε να πάμε για πρόβες».

«Το να φεύγεις είναι δύσκολο. Χρειάζεσαι πολύ θάρρος και δεν έχεις πολλή υποστήριξη όταν το κάνεις»

Η Σαουάι περιορίστηκε. Τα άλλα μέλης της μπάντας την απέφευγαν όσο εκείνη ήθελε απεγνωσμένα να φύγει από το σχήμα. «Η αποχώρηση από αυτό το τοξικό περιβάλλον ήταν μία από τις πιο δύσκολες αποφάσεις που έπρεπε να πάρω, γιατί είχα πολλούς ανθρώπους να με εμποδίζουν», λέει.

«Το να φεύγεις είναι δύσκολο. Χρειάζεσαι πολύ θάρρος και δεν έχεις πολλή υποστήριξη όταν το κάνεις» προσθέτει.

Ακόμα και τώρα, η Σαουάι είναι στοιχειωμένη από τον καταπιεστικό έλεγχο της βιομηχανίας της J-pop. «Είναι ριζωμένος μέσα μου, είναι σαν να προσπαθείς να απορρίψεις το δέρμα σου», εξηγεί.

Σήμερα η Άννα Σαουάι ορίζει τις επιλογές της. Τώρα, όταν διαβάζει ένα σενάριο, αισθάνεται σίγουρη να μιλήσει με τον συγγραφέα ή τον σκηνοθέτη και να εκφράσει τη γνώμη της. «Δεν το έχω συνηθίσει ακόμη» παραδέχεται «αλλά είναι πραγματικά ενδυναμωτικό. Και νιώθω ότι επιτέλους έχω φωνή».

Όταν αποχώρησε από την Faky το 2018, η Σαβάι πρόσθεσε τη προσωπική της διεύθυνση email στη σελίδα της στο IMDb, εγγράφηκε σε προγράμματα εκπαίδευσης πολεμικών τεχνών—«Νόμιζα ότι έπρεπε να κάνω ταινίες με δράση για να τα καταφέρω, επειδή είμαι Ασιάτισσα…»—και έλπιζε για το καλύτερο.

Η Σαουάι είναι συχνά σε σταυροδρόμια και διλήμματα. Ένα από αυτά ήταν όταν έπρεπε να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να είναι μέλος ενός μουσικού σχήματος ή να είναι σόλο καλλιτέχνης. Στη συνέχεια, έπρεπε να αποφασίσει αν θα διεκδικήσει ρόλους με δράση ή ρόλους με δράμα.

Το 2023, επιθυμώντας να απομακρυνθεί από το Τόκιο, η Σαουάι μετακόμισε στη Χαβάη. Διάλεξε την τοποθεσία προσεκτικά: παρθένα παραλία και εθνικά πάρκα, στη μέση μεταξύ Λος Άντζελες και Τόκιο, με μια ιαπωνική κοινότητα αν «ποτέ ένιωθα μοναξιά». Αλλά η μετακόμιση αποδείχθηκε αποσταθεροποιητική.

«Ένιωθα τόσο απομονωμένη. Ο χρόνος που έχουμε σε αυτή τη γη είναι τόσο πεπερασμένος, και, είναι τόσο κλισέ, αλλά όλοι γερνάμε. Αν έχω χρόνο να είμαι οπουδήποτε στον κόσμο, γιατί να είμαι στη Χαβάη, όπου δεν έχω φίλους και οικογένεια;» λέει έχοντας μετανιώσει για εκείνο το κεφάλαιο της ζωής της.

Όταν έμαθε ότι η γιαγιά της είναι άρρωστη και είναι απεγνωσμένη να επιστρέψει στο Τόκιο για να είναι κοντά της, η Σαουάι επέστρεψε στην Ιαπωνία.

Αφοσιωμένη σε οικογένεια, φίλους και εργασία η Σαουάι πέρασε εννέα μήνες στα γυρίσματα του Shōgun και έξι μήνες (και συνεχίζει) στο Monarch. «Δεν είμαι παντρεμένη. Δεν έχω παιδί. Οπότε μπορώ να δουλέψω, και βλέπω ότι υπάρχει δυναμική, και θέλω να δώσω προτεραιότητα σε αυτό», λέει απλά. Για όλα υπάρχει μια εποχή, και αυτή τη στιγμή, η Σαουάι είναι ευτυχής να επενδύσει στην καριέρα της.

«Λατρεύω τα παιδιά», λέει, χαμογελώντας. «Σήμερα, κρατούσα δύο μωρά [στο σετ του Monarch]. Αυτό είναι κάτι που θέλω να κάνω, αλλά σίγουρα όχι τώρα. Θα γίνει αργότερα»

Πολύ ευγενικά, αρνείται να αποκαλύψει οτιδήποτε για την προσωπική της ζωή. «Δεν το έχω κάνει ποτέ» λέει. «Θα μιλήσω για τις ιδιωτικές μου σχέσεις όταν είμαι έτοιμη. Είμαι πολύ προσεκτική στο να προστατεύω την ιδιωτικότητα μου, γιατί είναι ήδη δύσκολη. Δεν θέλω οι δημόσιες γνώμες ανθρώπων που δεν γνωρίζω να επηρεάζουν τις σχέσεις μου». Η Σαουάι θέλει να γίνει μητέρα. «Λατρεύω τα παιδιά», λέει, χαμογελώντας. «Σήμερα, κρατούσα δύο μωρά [στο σετ]. Αυτό είναι κάτι που θέλω να κάνω, αλλά σίγουρα όχι τώρα. Θα γίνει αργότερα».

«Μην νιώθεις αυτά τα τρόπαια να σε βαραίνουν» της είπε ο Σανάντα. «Σε παρακαλώ, για όσα κάνεις μετά το Shōgun, να είσαι ελεύθερη. Να είσαι εσύ. Αυτό αξίζεις».

«Με επιβεβαίωσε. Το Shōgun τα πήγε τόσο καλά. Ξέρω τι μπορούμε να κάνουμε» λέει ανασηκώνοντας τους ώμους. «Ξέρω τι μπορώ να κάνω».

View this post on Instagram

A post shared by Anna Sawai (@annasawai)

Δείτε τη φωτογράφιση και διαβάστε τη συνέντευξη εδώ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 24 Απριλίου 2025
Απόρρητο