Προβλήματα με παραγοντικά και αριθμούς mystical
Μία σελίδα γεμάτη με προκλήσεις που θα κρατήσουν σε εγρήγορση μικρούς και μεγάλους λάτρεις της μαθηματικής σκέψης.
Μία σελίδα γεμάτη με προκλήσεις που θα κρατήσουν σε εγρήγορση μικρούς και μεγάλους λάτρεις της μαθηματικής σκέψης.
Μια σελίδα γεμάτη με υλικό από τα στοιχειώδη Μαθηματικά για μακροχρόνια απόλαυση.
Αλλη μία περίπτωση που μας διδάσκει ότι η επαγγελματική επιτυχία δεν φέρνει απαραίτητα και την ευτυχία.
Ο Γιάνος Μπόιαϊ, το 1823, αν και ακόμη αξιωματικός στον ουγγρικό στρατό, κάνει μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στα Μαθηματικά
Μια μακρά λύση και μια μαθηματική περιπλάνηση που μας παίρνει από ένα παιδικό δωμάτιο, μας κάνει για λίγο θαυματοποιούς και τελικά μας βάζει να τρέχουμε πίσω από κάποιον που δραπέτευσε
Συνεχίζοντας σε... γριφώδεις ρυθμούς, σήμερα ασχολούμαστε με εκκλησιαστική οικονομία, συγχρονισμένα σκαθάρια, διαίρεση σοκολάτας και όχι μόνο.
Μια διπλή απάντηση στον γρίφο για το ποταμόπλοιο, ο οποίος έριξε σε... ύφαλο ακόμη και αυτόν τον Μάρτιν Γκάρντνερ
Η στήλη συνεχίζει σε καλοκαιρινούς ρυθμούς, με γρίφους και απαντήσεις, εστιάζοντας στην κατη-γορία των προβλημάτων που πρέπει να «μαντέψεις» το χρώμα του καπέλου σου
Συνεχίζουμε την περιστροφή μας γύρω από την ιστορία του πλανήτη Μηδέν υποκύπτοντας στη... μινιμαλιστική γοητεία του
Η ιστορία της επινόησης του μηδενός, ενός από τα σημαντικότερα επιτεύγματα του ανθρώπου
Πού μπορεί να οδηγήσει η εφαρμογή κάποιων μαθηματικών συλλογισμών τους οποίους δύο εμπόλεμα μέρη θα πάρουν στα σοβαρά;
Ενας συνοπτικός οδικός χάρτης για τον χώρο που συνδέεται με τη φιλοσοφική τους πλευρά.
Πώς η τακτική νίκης σε ένα απλό μαθηματικό παιχνίδι μπορεί να μας οδηγήσει έως τη χρυσή τομή και την ακολουθία Fibonacci.
Μεταξύ θεωρίας και παιγνίου, η σημερινή στήλη ελπίζουμε να γίνει καλή συντροφιά των αναγνωστών μας τις ώρες της θερινής ραστώνης
Πιθανόν πολλά θα άλλαζαν στο σχολείο αν τα παιδιά έπρεπε να ψάξουν για τις λύσεις στα προβλήματα της αριθμητικής τους όπως προτρέπει ο Ρίτσαρντ Ράσικ.
Τα τριήμερα ευνοούν την παρακολούθηση ταινιών. Ιδού λοιπόν ένας κατάλογος κινηματογραφικών έργων που έχουν βασιστεί σε θέματα σχετικά με ό,τι μας απασχολεί σε αυτή τη σελίδα. Από ντοκιμαντέρ μέχρι αστυνομικά
Στην τελευταία αυτή αναφορά στους μιγαδικούς αριθμούς αναλύουμε το γιατί δεν μπορούν να μπουν και αυτοί κάτω από τη στέγη του άξονα των πραγματικών και πώς προκύπτει το δικό τους «σπίτι»
Πώς εξηγούμε σε μια τάξη ότι με τους φανταστικούς αριθμούς υπάρχει το πρόβλημα ότι δεν μπορούν να... παίζουν στην ίδια αυλή με τους άλλους αριθμούς;
Oταν τον 17ο και τον 18ο αιώνα στη λύση εξισώσεων προέκυπταν ρίζες αρνητικών αριθμών, οι μαθηματικοί τις έκρυβαν κάτω από το χαλί. Αυτή η τετραγωνική ρίζα του -1 ήταν πονοκέφαλος πραγματικός, μέχρις αποδείξεως του εναντίου...
Με αφορμή μια διεύθυνση στο Διαδίκτυο για τα βιβλία γεωμετρίας, «αναζητούμε» μορφές μάθησης με εναλλακτικό τρόπο.
Ο ολλανδός ζωγράφος, που απέκτησε στη δεκαετία του ’60 ιδιαίτερα μεγάλη φήμη, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλούς μαθηματικούς
Σε άλλες χώρες θεωρούν εδώ και χρόνια πως το θέμα με τις πλακοστρώσεις προσφέρεται για μια ακόμη χαρούμενη ή έστω καλοδεχούμενη από τους μαθητές προσέγγιση κάποιων μαθηματικών εννοιών. Από νηπιαγωγείο έως λύκειο.
Η λύση ενός προαιώνιου προβλήματος και οι πιθανές ωφέλειές της στη διδασκαλία των παιδιών, από το νηπιαγωγείο έως το γυμνάσιο
Με την κατάλληλη βοήθεια τα παιδιά μπορούν να φθάσουν μακριά στα Μαθηματικά. Και αυτό φέρνει πίσω χρήματα που μπορεί ένα κράτος να δαπάνησε στα πρώτα τους βήματα για να διαγνώσει και να απαλείψει τυχόν δυσκολίες τους
Τα Μαθηματικά παρότι δημιουργήθηκαν για να βοηθούν, είναι ίσως μία από τις συχνότερες αιτίες δημιουργίας του αισθήματος της αποτυχίας. Ακόμη χειρότερα όταν κάποιος εκ γενετής συναντά δυσκολίες με τον χειρισμό των αριθμών.
Δεν είναι εύκολη στην κατανόησή της σε βάθος η ύλη που καλούνται να αφομοιώσουν τα παιδιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Και αυτό μπορεί να τα ακολουθεί έως το τέλος του Λυκείου
Ενας καναδός καθηγητής από τους πλέον διαπρεπείς ειδικούς στη διδασκαλία των Μαθηματικών στη Μέση Εκπαίδευση δείχνει πώς βασικές έννοιες (όπως οι μεταβλητές και οι ακολουθίες) θα μπορούσαν να γίνουν πιο εύκολα κατανοητές από τα παιδιά.
Με μια αναφορά στις δυνατότητές τους για αποκρυπτογράφηση, ολοκληρώνεται σήμερα η σειρά με την οποία προσπαθήσαμε να δώσουμε μια πρώτη αμυδρή ιδέα για το πώς λειτουργούν τα υπερ-υπολογιστικά μηχανήματα του μέλλοντος.
Σήμερα θα παρακολουθήσουμε το πρώτο μέρος της διαδικασίας διασφάλισης των διαδικτυακών μας συναλλαγών από τους τωρινούς συμβατικούς υπολογιστές.
Δίνουμε σήμερα μια πρώτη χειροπιαστή ένδειξη για την υπεροχή του κβαντικού υπολογιστή στις απλές πράξεις του πολλαπλασιασμού και της ύψωσης σε δύναμη
Επιστροφή στη σειρά για τους κβαντικούς υπολογιστές και για να αντιληφθούμε (στην επόμενη συνέχεια) πόσο σύντομα θα γίνονται με αυτούς οι υπολογισμοί, καλό είναι να γνωρίζουμε τον αλγόριθμο του Σορ, τον οποίο και αναλύουμε βήμα προς βήμα
Πώς ένας τύπος για το τετράγωνο ενός αθροίσματος μπορεί να εξηγήσει τις συναλλαγές δύο κτηνοτρόφων.
Το 2023 ήρθε με νέες ελπίδες και με παλιά προβλήματα, καθώς η άσκηση του μυαλού είναι ένας ιδανικός τρόπος να ξεπεραστεί η… μεθεόρτια κατάθλιψη
Η σελίδα «ντοπαρίστηκε» εν όψει των γιορτών ώστε να μην περάσει τυχόν κάποιο λάθος μήνυμα χαλάρωσης. Ετσι σήμερα έχουμε πνευματική γυμναστική σε αρκετά μεγαλύτερη δόση, με προσθήκη μάλιστα και ασκήσεων όπου θα χρησιμοποιηθούν και… φύλλα της τράπουλας.
Transmons, NV-Centers, trapped ions, καινούργιοι όροι εισβάλλουν μαζί με τα νέα υπολογιστικά μηχανήματα που ετοιμάζονται, ενώ εντυπωσιάζουν οι υποσχέσεις για τις ασύλληπτες ικανότητές τους
Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος
Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη
Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673
ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442