Ηλεκτρικές crossover προοπτικές για το Audi TT
Το coupe/roadster της γερμανικής φίρμας ετοιμάζεται να μετασχηματιστεί σε κάτι πολύ διαφορετικό και αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Υπό αναθεώρηση βρίσκεται το status του εμβληματικού roadster/coupe της γερμανικής φίρμας που τα τελευταία χρόνια έχει αποδυθεί σε έναν «αγώνα» εξηλεκτρισμού της γκάμας της.
Για την ακρίβεια, το μέλλον του ΤΤ αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στη γερμανική φίρμα ήδη από το 2014 με τον τότε επικεφαλής της Audi, Rupert Stadler, να προκρίνει την αναμόρφωση του σπορ μοντέλου σε crossover το οποίο όμως θα έμενε «πιστό» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Έκτοτε ωστόσο κύλισε πολύ νερό στον τεχνολογικό μύλο της Audi και του ομίλου VW γενικότερα, με την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί ένα από τα κυρίαρχα ζητούμενα της σύγχρονης αλλά και της «νέας» εποχής.
Με αυτό δεδομένο αλλά και την χαμηλή πλέον απήχηση του ΤΤ το οποίο για το 2019 έχει καταγράψει πωλήσεις 8.756 μονάδων στην coupe και 3.362 μονάδων στην roadster διαμόρφωσή του, οι ιθύνοντες της Audi αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη διαδικασία επανεκκίνησης για το γερμανικό μοντέλο.
Αναλυτικότερα, υπό το σκεπτικό της Audi, η νέα, τέταρτη γενιά του TT θα υπακούσει στην ιδέα του πρώην επικεφαλής της φίρμας σε ό,τι αφορά το αμάξωμα, «αντικαθιστώντας» τις coupe αναλογίες του με μια crossover σχεδίαση η οποία αν και θα προσφέρει περισσότερη πρακτικότητα και χρηστικότητα δεν θα υπολείπεται σε δυναμισμό.
Ακόμα σημαντικότερη ωστόσο και από την crossover μεταμόρφωση του TT, είναι η νέα τεχνολογική του κατεύθυνση η οποία, πλέον θα αντικατοπτρίζεται και στην ονομασία του που θα μετεξελιχθεί σε eTTron.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις στην γκάμα της γερμανικής φίρμας, η παραπάνω ονομασία συνεπάγεται την ένταξη του ΤΤ στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα της γερμανικής φίρμας και την αντικατάσταση του θερμικού κινητήριου συνόλου του με αμιγώς ηλεκτρικό.
Για να γίνει αυτό εφικτό, αφετηρία για τη νέα γενιά του ΤΤ θα αποτελέσει μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα και για την ακρίβεια, όπως έχει γνωστό σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η αρχιτεκτονική ΜΕΒ η οποία ήδη φιλοξενεί το VW ID.3 καθώς η Audi δεν επιθυμεί την σημαντική αύξηση της τιμής του μοντέλου σε σχέση με σήμερα.
Εκτός από την προσιτότητα του eTTron, η συγκεκριμένη πλατφόρμα αναμένεται να εξασφαλίσει στην Audi τη δυνατότητα να προσφέρει ευρύτητα επιλογών σε ό,τι αφορά τα επίπεδα ισχύος και, φυσικά, την αυτονομία.
Αναλυτικά, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η βασική έκδοση του eTTron θα είναι πισωκίνητη και θα εφοδιάζεται με ένα μόνο ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση που θα ξεπερνά τους 200 ίππους. Στην άλλη άκρη της γκάμας θα βρεθεί μια έκδοση η οποία θα μπορεί να συγκριθεί σε επίπεδο επιδόσεων με το σημερινό τετρακίνητο TT RS καθώς θα εφοδιάζεται με τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ –ένα για κάθε τροχό- τα οποία αναμένεται να εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ που θα ξεπερνά τους 400 ίππους και τετρακίνηση.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις μπαταρίας, το eTTron αναμένεται να είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδοχές με βάση την αυτονομία η οποία θα κυμανθεί μεταξύ 320 και 550 χλμ.
Τέλος, εκτός από την εξωτερική του σχεδίαση η οποία θα ακολουθήσει πολύ διαφορετικά μονοπάτια με βάση τα σύγχρονα αισθητικά πρότυπα της Audi αλλά και τη διαφορά σε ό,τι αφορά τον τύπο αμαξώματος, το eTTron αναμένεται να ακολουθήσει μια φουτουριστική προσέγγιση σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του εξαλείφοντας την παρουσία φυσικών διακοπτών προς όφελος οθονών αλλά και διαθέτοντας, βελτιωμένες δυνατότητες σε ό,τι αφορά την ημιαυτόνομη οδήγηση.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η μετεξέλιξη του TT σε ηλεκτρικό crossover αναμένεται να συντελεστεί έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας καθώς αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της Audi για την διάθεση 20 αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων έως το 2025.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις